Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Eigenlijk enkel als ik buitenshuis ben om te Whatsappen etc.

Ik zit nu te kijken naar 5GB voor 10 euro.

Ik vind Ben wel een aanrader. Als je begint met een wat lager abonnement, kun je de gehele looptijd elke maand je abbo aanpassen, zolang je maar minstens op je begin bedrag blijft. Ik ben volgens mij ooit op 3GB begonnen en zit inmiddels op 10GB voor 10€ per maand, omdat ik steeds een beetje hoger ging als er een mooie aanbieding was haha. Maar dan kan je dus heel makkelijk toch iets hoger gaan zitten mocht je erachter komen dat het aantal GB toch iets te weinig is voor je.

1 like

20GB en het gaat altijd op. Maar ik ga nooit op openbaar Wi-Fi omdat ik mijn telefoon ook gebruik voor bankzaken etc. Thuis is het Wi-Fi vaak slecht dus schakel dan over op 4G en ik gebruik weleens een hotspot als ik onderweg wil werken. Heb net dus unlimited afgesloten en vond het prijsverschil niet mega.

Je kan in je telefoon opzoeken hoeveel data de apps verbruiken die je veel gebruikt.

2 likes

Bij mij is Chrome ook echt het probleem van een blazende MacBook. Ik gebruik dat nu voor de applicatie die alleen in Chrome draait en dan max 2 tabbladen, rest op safari. En ik sluit tussendoor heel veel lopende dingen af, vind dat zo onoverzichtelijk ten opzichte van Windows.

1 like

Ik zou ook vooral even checken wat de netwerkdekking is bij jou in de buurt.

https://www.unitedconsumers.com/gsm/mobiele-dekking-nederland/index.jsp

Zo valt Ben onder T-Mobile en die heeft niet overal een goede dekking. Net als Vodafone. Mijn vriend had daar heel vaak slecht bereik mee.

Goeie!!

Ik woon in België, dus helaas geen Ben hier.

Of juist gelukkig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

5 GB is volgens mij meer dan prima als je het vooral buitenshuis gebruikt en geen al te gekke dingen doet. Ik heb zelf bij Simpel 5 GB, onbeperkt bellen en 500 sms ofzo (maar ik sms letterlijk nooit) voor 10 euro per maand. Ik zie nu dat er een aanbieding is dat je zelfs 7 GB krijgt. Ik vind Simpel zelf echt heel chill en werkt altijd gewoon prima. Ik kom nooit aan de 5 GB trouwens, maar de stap eronder is 3 GB en daar ga ik soms wel overheen, vooral omdat ik soms mijn telefoon gebruik als hotspot als ik bijv. in de trein werk.

Edit: O sorry heel verhaal over Simpel maar je woont in België zie ik nu, dus weet niet of je er dan wel wat aan hebt!

2 likes

Ja ik woon in België, maar toch lief dat je me een uitgebreid berichtje stuurt. Ik heb hier een België ook een maatschappij gevonden met 5 GB voor 10 euro, dus ik ga die denk ik nemen :slight_smile:

2 likes

Ik heb ook 2gb maar als ik dagelijks op insta zit met uploaden en stories bekijken dan ben ik er echt al na 2 weken doorheen. Insta slurpt echt data bij mij

Ik heb op mijn macbook allemaal van dit soort bestanden staat. Ze zijn een soort ‘kopie’ van mijn gewone bestanden. Kan je dit verbergen…? Ze zijn ook een soort van… beetje transparant weergegeven.
Als ik google op bestanden verbergen krijg ik tutorials hoe ik ‘bepaalde bestanden’ met specifieke titel bijv kan verbergen… Maar dat is niet wat ik zoek…

Ik heb dit alleen maar als ik een bestand open en er in werk, alsof hij een soort kopie opent tot je het bestand opslaat en daarmee het origineel weer overschrijft. Soms blijft er wel een staan en gooi ik die zonder problemen weg, maar heb eigenlijk geen idee waarom dat soms wel/soms niet gebeurd dus voor je zo alles kwijt bent is er hopelijk een macbook expert die het herkent en de oplossing weet. Ben ook wel benieuwd!

Ja ik durf ze dus niet weg te gooien :joy:

@Koffiekopje dit ga ik zo proberen :sunglasses:

Al iets afgesloten? Ik zit nu bij Proximus, daar krijg je 3 GB als je 15 euro opwaardeert. Daarna koop ik voor 12 euro (die van die opgewaardeerde 15 euro afgaat) nog 3 GB.

Ik weet alleen niet of dat nog genoeg is als ik straks weer meer in de trein zit.

1 like

Dankzij het gesprek over bundels ben ik ook even gaan kijken naar mijn abonnement, en ik kwam er achter dat ik goedkoper uit ben als ik mijn bundel verdubbel? Ik betaal nu €10 voor 5GB internet, maar als ik opwaardeer naar 10GB betaal ik maar €9. :woozy_face: Meteen maar even gedaan dus, zou iedereen aanraden er even naar te kijken want wie weet loont het nog haha.

2 likes

Ik heb na aanleiding van jouw bericht ook even gekeken, en heb nu ipv 7500mb 10000mb voor dezelfde prijs :joy: Zo gek dit.

1 like

Ah dat is ook wel een goede deal. Ik heb nog niets gekocht, lui hier

HET WERKT :smiley: Thanks!

1 like

Het is een paar maanden geleden, maar ja. Echt niet te doen! Daarvoor eigenlijk heel weinig problemen gehad. De klantenservice van Ziggo is, naar mijn idee, ook niet heel erg klantvriendelijk en behulpzaam. Inmiddels zijn wij overgestapt naar glasvezel van KPN, mega tevreden over.

Ja! Zat al in het huis waar ik nu sinds juli woon dus kan niet vergelijken hoe het daarvoor was maar sinds ik het gebruik enkel problemen. Zó irritant.