The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Leuk, zo veel enthousiasme! :blush:

Ik ga meedoen! Ben wel benieuwd hoe ver ik kom. Ik denk dat in het begin lastig is om me aan 1-2-3 spullen te houden, omdat als ik in een flow zit ik echt veel weg kan doen. Ben benieuwd of ik aan het eind ook zoveel spullen kan vinden en wegdoen. Leuke uitdaging!

En ik vraag me af of de mensen die niet mee willen doen echt zo ontzettend weinig spullen hebben? Hoe kan dat?

Lege beautyproducten, lege pennen, oude tijdschriften, onderbroeken met gaten, stomme sokken, lelijk serviesā€¦ Zo kom je toch ook al een eind?

3 likes

Tellen dingen die je sowieso moet weggooien ook mee? Lege shampoofles ofzo?

1 like

Ik heb die al weggedaan denk ikā€¦ ben al een paar maanden bezig met minimalisme maar zit beetje op een punt waarop dat soort spullen al weg zijn, zit meer aan dingen te denken nu die handig kunnen zijn maar ik nooit gebruik (bijv. eenn chocolade fondue setje of een ongebruikt muziekinstrument)

1 like

Ik denk alleen als je ze normaal zou bewaren? Maar ik denk dat als ik het topic zo lees dat iedereen iets anders voelt als minimaliseren! Dus als ik mijn studentenhuis mag gebruiken vind ik dat jij je shampoofles mag gebruiken haha

2 likes

Ja tuurlijk vooral op dagen dat je 25 dingen moet weggooien telt zoiets voor mij gewoon. Maar als dag 1 vind ik het een beetje te makkelijk hahah

2 likes

Wauw @Jenn dit vind ik echt een heel leuk idee? Heb je dit zelf verzonnen? Echt knap haha

Ik ga ook meedoen! Vanaf 2 juli want dat is maandag (kan de ocdā€™er in mij beter aan) en ik kom de dag ervoor terug van vakantie met jet lag enzo.

Ik bewaar sowieso niet zo heel veel spullen, want houd wel van minimalisme ed. Maar denk als ik eens goed door mā€™n kleding, make up, nagellak, keuken, kantoor, boekenkast ga. Dat ik toch wel makkelijk aan de spulletjes kom :slight_smile:

Ik doe ook nog eens mee aan de no buy summer van collaction (geen nieuwe kleding kopen tm 21 september). Dus ga straks al clean and minimalistic de herfst in :joy:

3 likes

Leuk dit! De kringloop gaat blij worden van me denk ik. Met opruimen baal ik altijd dat ik geen benedenwoning heb en niet ā€œeven snelā€ iets weg kan gooien. Dus uitstelgedrag = rommelkamer.

1 like

Oei vind het wel een hele uitdagende challenge haha!
Nou moet ik wel mā€™n nagellak uitzoeken dan kom ik wel een eindje, maar 400 dingen in een maand :grimacing:

1 like

Een soortgelijke challenge is 10 things a day, iedere dag 10 dingen weggooien! Je komt dan uit op 310 spullen. Maar ik denk dat ik eigenlijk liever voor zoiets ga omdat ik er nu al tegenop zie om slechts 1 ding op te ruimen op de eerste dag bijv. En weet je wat, ik ga gewoon vandaag beginnen met 10 dingen weggooien!

3 likes

Haha, nee hoor, het bestaat al langer :blush:

1 like

Over de boeken: onze school heeft een grote boekenkast als soort van Free Library. Wordt vooral gebruikt door docenten, maar toch. Je kunt altijd informeren of een school er blij van wordt, of een tweedehands boekenschuur.

Telt het ook als ik een tas net kleren heb staan die weg moeten maar die ik steeds vergeet in de bak te gooien?

Dat soort dingen gooi ik meteen weg, dus die heb ik niet in huis. Verder ben ik heel erg kieskeurig met wat er binnen komt.

Ik heb niet per se weinig spullen, maar wat ik heb is wel nuttig.

2 likes

Heel goed idee! Ik wil ook drastisch troep kwijt, maar ik ben daar helaas heel slecht in. Dus ik doe wel elke dag Ć©Ć©n ding weg, dat is voor mij al een hele stap :sweat_smile: Wie weet zet het aan tot meer.

1 like

Ja, ik doe ook mee!
Vroeger verzamelde ik altijd van allesā€¦ Toen ging ik naar een kleinere slaapkamer, moest ik een heleboel weggooien. Maar nu woon in samen en heb ik weer veel meer plek voor troep, haha. Er kan genoeg weg, in ieder geval!

1 like

Ook in het kader van minimalisme, maar misschien een beetje off topic:
Wat vraag ik voor mijn verjaardag, als mens dat alles al heeft? :ā€™) Dingen die ik wel nodig heb zijn al gauw te duur en stiekem vind ik cadeautjes krijgen heel erg leuk. Hebben jullie wat licht-minimalistische ideeĆ«n voor op mijn verlanglijstje?

Ik vraag toch graag dingen die ik nodig heb, praktische dingen, of iets wat ik echt heel graag wil hebben en waar ik ook zeker gebruik van ga maken.
Cadeaubonnen (vind ik persoonlijk niet zo leuk om te geven eigenlijk) is misschien ook een idee, daar kan de gever meestal zelf een bedrag aan koppelen en die kun jij vervolgens uitgeven aan iets wat je nodig hebt.
Wat ik zelf heel leuk vind zijn ervaringen. Mijn vriend en ik geven elkaar al jaren geen cadeautjes, in plaats daarvan gaan we lekker een dagje uit samen.

2 likes

Eten :stuck_out_tongue: haha bijzondere kruiden of olijfolie of zo. Of tijdschriften waar je normaal niet zoveel aan zou uitgeven maar die je wel wilt weg geven/gooien als je hem uit hebt? Of een ebook? En inderdaad cadeaubonnen. Ik vraag ook wel eens wat van Bodyshop omdat ik dat toch wel gebruik maar dat is misschien niet zo minimalistisch.

1 like

Is inderdaad net wat haalbaarder! Dat zou ik wel willen proberen

Heb je al een spirelli???