Oh toch nog meer dan ik had! Ja ik vond dat ook wel een eye opener dat je lang doet met sommige producten. Ik ga het van deze maand ook bewaren, zo’n foto is wel leuk voor het overzicht haha. Ik denk ook dat ik deze maand minder ga hebben, de kleine verpakkingen zijn bijna op. Heb trouwens ook wat nieuwe producten gekocht, maar geen dubbele van wat ik al had. Dus bijvoorbeeld wel een droogshampoo omdat ik dat niet had, maar niet de zoveelste lippenbalsem (daar heb ik echt véél van). Die nieuwe dingen heb ik ook in m’n notities gezet, ben wel benieuwd hoelang ik daar dan echt mee doe.
Ja ik precies dit ook haha. Wel conditioner en bodylotion gekocht want die waren op, maar mag geen body wash kopen tot al mn zeep en random flessen op zijn. Merk dat dat al veel scheelt, wil ook geen koop verbod maar gewoon niet te veel binnen een categorie hebben zeg maar. Heb wel even een totaalverbod op make up bijvoorbeeld want ik heb zo achterlijk veel nog.
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg, wow! Wat @Zemraluani herkent over gewoon tevreden zijn met een shampoo die je gewoon kan halen, herken ik ook zo erg. Ik dacht ook vaak: Oh misschien die shampoo, of misschien die. Nu weet ik gewoon wat ik fijn vind en die haal ik gewoon met korting bij de Kruidvat. Geen nadenken meer.
Ik ben de laatste tijd ook veel bezig geweest met spullen wegdoen. Grootste hobbel is hier toch echt wel speelgoed. Maar ook heel veel frutsels. Het lukt me niet om heel gestructureerd te ontspullen omdat ik daar gewoon niet de tijd en energie voor heb (of wil maken). Maar ik ga nu gewoon af en toe een la of ruimte door. En ik moet zeggen, heeeeeel langzaam zie ik dat ons huis opgeruimder raakt. Nog lang niet naar tevredenheid hoor maar toch! Laatst kwam er iemand bij ons thuis en die zei ook wow het is hier… Kalmer, rustiger. Merk ook serieus effect bij mn kinderen. Had mn dochters ondergoed/pyjama/sokkenla geordend met van die ikea organizers voor in de la en ze was helemaal blij en vroeg of ik de rest ook wilde doen
en nu kiest ze elke avond helemaal blij haar kleding uit, zo cute.
Ik zat ook even te denken wat ik heb weggedaan de afgelopen tijd, maar dat is vooral heel veel speelgoed, puzzels, autootjes, boeken.
Er staan nu nog twee dozen kleding naar me te grijnzen met kleding die ik op Vinted wil zetten. Misschien wordt dat maar mijn februari doel.
En ik wil heeeel graag de eettafel opgeruimd houden. Maar er ligt altijd wel een stapel brieven, kranten, etc… Op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar, zo stom.
Hoe gaat het met jullie project pan? Ikzelf merk dat ik het niet meer zo leuk vind om het bij te houden in m’n notities. Het voelt een beetje als zo’n typisch enthousiast idee wat ik dan ooit eens heb bedacht en na een tijdje niet meer leuk vind. Ik heb ook de lege verpakkingen nu maar gewoon weggegooid omdat het zoveel ruimte innam en ik juist minder spullen wil hebben. Maarrrr qua opmaken gaat het best wel lekker! Ik heb zelfs een parfum opgemaakt, dat is me al heel lang niet gebeurd. Ik heb mijn huidverzorgingspullen uitgezocht en mijn voorraad past nu in een groot Hema kratje. Ik kan nu beter zien wat ik nog heb en voel qua haarverzorging en huidverzorging niet meer zo de drang om nieuwe dingen uit te proberen. Ik heb wel een paar lipproducten gekocht in de afgelopen tijd, ook al is die categorie nog flink verzadigd, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel erg. Het gaat beter dan hoe het was en het voelde als bewustere keuzes. En daarnaast moet het ook een beetje leuk blijven haha.
Wat ik tot nu toe heb geleerd:
- Shampoo, deo en tandpasta kan ik prima in bulk in de aanbieding kopen omdat ik daarvan toch over het algemeen hetzelfde gebruik.
- Ik vind het leuk om af te wisselen van douchegel en kan niet wachten tot mijn mega fles douchegel op is, dus dat koop ik in het vervolg niet meer.
- Hetzelfde geldt voor parfums, een klein flesje vind ik veel fijner omdat ik dan wat kan afwisselen en ik ook minder geld kwijt ben. Die grote flessen voelen nu heel overweldigend om op te maken, terwijl ik eerder grote flessen juist fijn vond.
- Het is leuk om te zien hoeveel pan ik in mijn bronzer heb. Ik heb besloten dat ik die nog een keer ga kopen als ie op is, het is niet nodig om wat anders te proberen - deze is fijn.
Ik heb sinds de feestdagen van vorig jaar al geen nieuwe make-up meer gekocht omdat ik eigenlijk wel genoeg heb. Pas als ik iets opmaak mag ik iets nieuws op mijn wishlist zetten, en dat geeft zoveel rust omdat ik niet de trends hoef bij te houden. Qua skincare koop ik ook alleen iets nieuws als het op is, of als ik ergens niet tegenkan (maar dan moet ik het ook meteen weggeven of weggooien).
Ik ben nu 6 maanden bezig en vind het nog steeds leuk om bij te houden. Ik heb het mijzelf zo gemakkelijk mogelijk gemaakt door per categorie een foto van de producten te maken. Als een product op is, plaats ik in die foto een sticker over het product. Ik vind het super satisfying om door het mapje met die foto’s te scrollen. De lege verpakkingen gooi ik ook direct weg.
Wat ik heb geleerd:
- ik doe heel lang met maskers en conditioner voor mijn haar, dus daarvan kan ik beter niet op voorraad inslaan.
- mijn oogschaduw was oud, te oud bleek. Ik kreeg een ooginfectie, dus heb alles weggegooid en een nieuw palletje samengesteld met 4 kleuren die ik kan combineren voor mijn mooiste looks. Meer heb ik toch niet nodig (tenzij ik over een aantal jaar weer een ooginfectie wil krijgen).
- ik heb een absolute favoriet tussen mijn parfums, met het risico dat ik de andere parfums niet gebruik. Op dit moment heb ik volle focus op zo’n ander parfum gelegd, zodat ik over een tijdje zonder gene een nieuwe fles van mijn favoriet kan kopen en het daar dan bij kan houden.
- mensen geven verzorgingsproducten cadeau als je je badkamer hebt verbouwd. En niet ieder product is voor mij weggelegd. Vroeger zou ik dan jaren aan zo’n product hebben vastgehouden. Nu realiseer ik mij dat het het niet waard is om er jaren ruimte voor in huis te maken en dat het ook maanden zou duren om zo’n product op te maken. Daarom geef ik producten nu sneller en gemakkelijker door aan mensen die er wel blij van worden.
- mini’s voor vakanties zijn onzin. Ik wil toch eigenlijk altijd mijn normale producten bij me hebben en giet die over in een reisflesje als het nodig is. Ik hoef dus geen mini’s meer in de aanbieding te kopen of mee te nemen uit hotels.