The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Oh toch nog meer dan ik had! Ja ik vond dat ook wel een eye opener dat je lang doet met sommige producten. Ik ga het van deze maand ook bewaren, zo’n foto is wel leuk voor het overzicht haha. Ik denk ook dat ik deze maand minder ga hebben, de kleine verpakkingen zijn bijna op. Heb trouwens ook wat nieuwe producten gekocht, maar geen dubbele van wat ik al had. Dus bijvoorbeeld wel een droogshampoo omdat ik dat niet had, maar niet de zoveelste lippenbalsem (daar heb ik echt véél van). Die nieuwe dingen heb ik ook in m’n notities gezet, ben wel benieuwd hoelang ik daar dan echt mee doe.

2 likes

Ja ik precies dit ook haha. Wel conditioner en bodylotion gekocht want die waren op, maar mag geen body wash kopen tot al mn zeep en random flessen op zijn. Merk dat dat al veel scheelt, wil ook geen koop verbod maar gewoon niet te veel binnen een categorie hebben zeg maar. Heb wel even een totaalverbod op make up bijvoorbeeld want ik heb zo achterlijk veel nog.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg, wow! Wat @Zemraluani herkent over gewoon tevreden zijn met een shampoo die je gewoon kan halen, herken ik ook zo erg. Ik dacht ook vaak: Oh misschien die shampoo, of misschien die. Nu weet ik gewoon wat ik fijn vind en die haal ik gewoon met korting bij de Kruidvat. Geen nadenken meer.

Ik ben de laatste tijd ook veel bezig geweest met spullen wegdoen. Grootste hobbel is hier toch echt wel speelgoed. Maar ook heel veel frutsels. Het lukt me niet om heel gestructureerd te ontspullen omdat ik daar gewoon niet de tijd en energie voor heb (of wil maken). Maar ik ga nu gewoon af en toe een la of ruimte door. En ik moet zeggen, heeeeeel langzaam zie ik dat ons huis opgeruimder raakt. Nog lang niet naar tevredenheid hoor maar toch! Laatst kwam er iemand bij ons thuis en die zei ook wow het is hier… Kalmer, rustiger. Merk ook serieus effect bij mn kinderen. Had mn dochters ondergoed/pyjama/sokkenla geordend met van die ikea organizers voor in de la en ze was helemaal blij en vroeg of ik de rest ook wilde doen :relaxed:en nu kiest ze elke avond helemaal blij haar kleding uit, zo cute.

Ik zat ook even te denken wat ik heb weggedaan de afgelopen tijd, maar dat is vooral heel veel speelgoed, puzzels, autootjes, boeken.

Er staan nu nog twee dozen kleding naar me te grijnzen met kleding die ik op Vinted wil zetten. Misschien wordt dat maar mijn februari doel.

En ik wil heeeel graag de eettafel opgeruimd houden. Maar er ligt altijd wel een stapel brieven, kranten, etc… Op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar, zo stom.

4 likes