The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Je mag ze van mij allemaal hebben hoor! Heb geen zin om ze te verkopen en vrienden hebben er al een paar uitgezocht. Stuur maar een PM mocht je interesse hebben :stuck_out_tongue: Denk alleen dat ik ze niet kan versturen omdat het er zo veel zijn (wasmand vol)

1 like

Ik ben al geïnspireerd, vandaag al lekker begonnen met dingen wegdoen. Wat moet ik met een SPSS boek als ik dat niet meer gebruik en al zou ik wat willen opzoeken dan is het ook gedateerd. Zelfde voor wat papieren en dergelijke, ik hou echt van opruimen en spullen weg doen.

1 like

Die is er! https://www.forumfeminarum.nl/t/weggeef-topic/

1 like

Hmmm ik bewaar graag te veel tijdschriften en papier dus ik hou dit topic ook de gaten! Kijken of het me lukt om genoeg weg te gooien deze vakantie

1 like

Ben vandaag bij mn ouders en in mn oude slaapkamer heb ik nog heel veel spulletjes die ik al heel lang niet heb aangeraakt. Heb nu een aantal verzorgingsspullen en oude make-up (opgedroogde nagellak, 2 oude parfums die niet meer goed ruiken, oude lipsticks…) weggedaan. Heb ook veel oude tijdschriften die ik ook weg ga gooien nu.

2 likes

Dag 1: cheap ass H&M tasje dat ik al jaaaren heb maar het laatste jaar stof ligt te vangen omdat hij eigenlijk te afgedragen is om nog mee te nemen :stuck_out_tongue:

6 likes

Ooooh dit soort dingen bewaar ik ook altijd onder het mom van ‘maar misschien heb ik het nog ergens voor nodig of kan ik er nog iets van maken’ maar dat doe je uiteindelijk toch nooit. Hoop dat ik mezelf toe kan zetten om ook zoiets weg te doen vandaag!

2 likes

Ik vind dit een superleuk idee, maar ik ben net verhuisd en ik heb toen alles wat ik wilde weggooien al weggegooid… Ben wel benieuwd naar jullie dingen!

1 like

Ik vind dit ook een goed idee, maar ik doe dan liever in een keer 400 dingen dan elke dag een beetje… Nouja, dat kan ik natuurlijk ook doen…

1 like

Ik ga ook meedoen!

Mijn man en ik gaan binnenkort verhuizen dus er moet sowieso opgeruimd worden. Ik wil zo min mogelijk spullen meeslepen :rofl:. We hebben een paar maanden geleden al een keer een grote opruimronde gehouden en het resultaat was 12 volle verhuisdozen voor het goede doel, (Zit hier in de buurt), 800 euro verdiend via Marktplaats en ook nog wat vuilniszakken met weggegooid spul.

Normaal gesproken ben ik niet zo’n verzamelaar maar ik ben al vier jaar van plan om te verhuizen en in die vier jaar dacht ik steeds: Ik ruim het wel een keer goed op als ik ga verhuizen… In de tussentijd ben ik gaan samenwonen met mijn inmiddels man dus zijn spullen kwamen er ook nog eens bij.

Maar goed, nu gaan we toch echt verhuizen, ook nog eens naar een kleiner huis. Ik heb nu een 3 kamer woning met een enorme zolder (85m2, zolder loopt over meerder woningen van de buren heen, ik woon in een wijk met hele oude huizen en zo’n 30 jaar geleden zijn er van veel kleine huisjes een aantal grotere huizen gemaakt.) We gaan verhuizen naar een kleiner 3 kamerappartement met alleen een berging waar ruimte is voor 2 fietsen en bv wat kerstspullen.

Ik heb een kalender van juli 2018 uitgeprint, want de ene dag zal ik wat meer weggooien dan de andere. Als ik op een dag 17 spullen wegdoe dan kruis ik 17 juli af op de kalender! Er zullen ook wat spullen vervangen worden zoals het servies, die tel ik dan niet mee. Ik heb ook nog wat beauty spullen die ik aan het opmaken ben, ik heb 15 jaar in een parfumerie gewerkt en daar heb ik zo ongeveer mn hele salaris weer uitgegeven :drooling_face::disappointed_relieved:. Ik ben daar nu zo’n twee jaar gestopt met werken dus mn voorraad begint aardig op te raken haha. Ik wil ook foto’s laten zien aan jullie! Succes allemaal :grin:

6 likes

Het eerste wat mijn huis verlaten heeft, in de categorie ‘hoe komt dit hier terecht’ en ‘hoe komt het dat dit alle eerdere opruimrondes heeft overleefd?’

Het zijn van die stickertjes die je op guldens kon plakken zodat je de waarde in euro’s kan zien.
Volgens mij hadden we al zo’n vijf jaar euro’s toen ik verhuisde, dus ik vraag me af hoe ze überhaupt hier terecht gekomen zijn.

25 likes

Oké ik doe dus 10 dingen per dag! En soms schuif ik wat door naar een volgende dag zodat ik de ene dag misschien meer weggooi dan de andere dag, of ik loop vooruit.

Wil dit zo lang mogelijk doen totdat ik helemaal vrij ben van troepjes waar ik niks mee doe. Ik ben echt heel erg in het bewaren/verzamelen van troepjes in lades en bakken. Dus daarvan heb ik nu een aantal doorgespit en altijd vind ik wel dingen die makkelijk weg kunnen.

Hieronder mijn lijstje tot nu toe! Let op, veel troepjes en ik tel alles mee. :slight_smile:

Lijst

10 Things A Day
Minimalism Challenge

  • [x] 27-06-2018
  1. Nike Lunarglide 3 (oud)
  2. Nike Vomero 8 (oud)
  3. Action puistjes pads
  4. Aftersun over datum
  5. Keycord
  6. Nike fitness handschoenen
  7. Sport haardbandje H&M
  8. Rol leukoplast
  9. Lenzenvloeistof over datum
  10. Armbandje
  • [x] 28-06-2018
  1. Ketting 1
  2. Ketting 2
  3. Ketting 3
  4. Anti-stof plug iPhone
  5. Oude iPhone oortjes
  6. Sleutelhanger
  7. Schoenspray leer
  8. Kapotte zonnebril
  9. Grolsch fietsbel
  • [x] 29-06-2018
  1. Wenkbrauw scheermesje
  2. Uitgedroogde schoonmaakdoekjes
  3. Kapotte totebag
  4. Catrice matte poeder (bijna op)
  5. Oude flosdraad
  6. Babylips lippenbalsem (vies)
  7. Bijna lege rol sporttape
  8. Wimperkruller
  9. Oude oogpotlood
  10. Oude handsanitizer
  • [x] 30-06-2018
  1. Oude lippenbalsem
  2. Essence blush oud
  3. Essence oogpotlood (op)
  4. Etos tandpasta (op)
  5. Andrelon shampoo
  6. Lege flacon parfum
  7. Bril van vroeger
  8. Probiotica supplement over datum
  9. H&M zweetbandje
  10. Doos oude oorbellen
  • [x] 01-07-2018
  1. Gymbag
  2. Bosje bloemen
  3. Fietslampjes
  4. Flesopener
  5. Witte handdoek
  6. Uitgedroogde huishouddoekjes
  7. Kruidvat vochtig toiletpapier (schuurpapier)
  8. Tandenborstel
  9. Koffiepads over datum
  10. Granola bars over datum
  • [ ] 02-07-2018
7 likes

Leuk, ik ga ook meedoen! Tof dat je een lijstje hebt bijgehouden @oliverqueen, ik zie er al een aantal dingen tussenstaan die bij mij ook sowieso weg kunnen.

Ik maak regelmatig de keuken en onze kleerkast helemaal leeg om te herorganiseren, maar er is de laatste maanden weer veel rommel bijgekomen waarvan echt wat weg kan. Vind ons huis nu ook echt te rommelig met te veel losse prulletjes dus deze “challenge” komt eigenlijk als geroepen!

Vandaag: oortjes die niet meer werken (serieus, waarom houd ik zo’n dingen bij?!)

2 likes

Wauww ik herken deze nog van vroeger! :slight_smile:

2 likes

Ik ben nog niet begonnen maar ik heb wel windows opnieuw op mijn laptop gezet vandaag en veel bestanden niet bewaard, dus dat telt ook zeker mee vind ik. Ik heb veel spullen maar zo mogelijk nog meer digitale ‘spullen’, als ik dat allemaal op zou ruimen heb ik nooit genoeg aan een maand, zoveel foto’s bijvoorbeeld alleen al.

6 likes

Nou jongens ik heb mijn eerste object in de prullenbak gedeponeerd: wenkbrauwgel.

Edit: en een spreadsheetje gemaakt dat we samen kunnen gebruiken, pm voor de link!

4 likes

Deze gaat morgen mee naar mn werk. Ligt al sinds mn verjaardag in de kast, maar ben allergisch voor melk, dus mag het zelf niet eten. En ik kom er net achter dat het geen kersenbonbons zijn, maar gewoon chocolaatjes met lekkere vulling, dus dat durf ik wel aan mn collega’s te geven :wink:

7 likes

11 stuks:

4 notitieboekjes
zakje met oude batterijen, ik heb ze al jaren
douchegel + boekje vd Valk
Knutselplaat
Stapeltje verjaardagskaarten en kaarten van de stad
Mickey Mouse boekje met 10 kaarten
zakje met wat speldjes, paperclips etc
wat losse flodders nog van de bruiloft

Wat nog bruikbaar is wordt gedoneerd aan de kledingbank hier in de stad.

5 likes

Is deze alleen voor jezelf, of is het leuk als we allemaal een tabblad maken om het per persoon bij te houden?

O dat lijkt me heel leuk! :smiley: Jullie kunnen hem nu ook bewerken. Linkje heb ik hierboven even weggehaald en dat stuur ik dan in een privéberichtje naar wie hem wil (dit topic is niet members only en ik wil niet dat iemand hem opfokt voor de lol, haha). Kan jij je citaat van mij verwijderen?

1 like