The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Gooien/ brengen jullie ook alles meteen weg of verzamel je het eerst?

Ik heb nu eerst 4 plekjes in een lege kast gemaakt:
Kringloop/ prullenbak/ weggeven/ verkopen

Er staat nu: een overdatum geurtje, een hoteldouchegelmini, een oude dagcreme en een nieuwe pot hennapoeder

1 like

Yes, heb m verwijderd! En ik had m nog openstaan in mn Google docs app, dus ga mn tabblad toevoegen :grin:

1 like

Denk dat het inderdaad deels verzamelen wordt. Vind het zonde om dingen weg te gooien als ik er nog iemand anders blij mee kan maken. Heb al een tas klaarstaan voor een kledingruil dus die kan mooi aangevuld worden :smiley: Handig dat je vakjes in een kast heb gemaakt!

Vind dit ook wel een goeie; wat doe je met de spullen die je dus niet meer wilt? Merk bij mezelf dat dat soms ook een drempel is om iets weg te doen. Volle douchegels die je niet bij vriendinnen kwijt kan omdat niemand tegen parfum kan?
En komt er iets in de plaats voor de egf hashtag op marktplaats, wordt het ff? :sweat_smile:

Was er een egf hashtag op marktplaats?? Nooit geweten!

1 like

Ik zag het iig vaak voorbij komen… ZARA MANGO BERSHKA jurkje 36 EGF NOOIT GEDRAGEN

Ik heb drie verdroogde plantjes die ik al een jaar heb staan weggegooid. Ik vond altijd dat ze verdroogd ook best wel als decoratie konden dienen, wie hield ik voor de gek ze zaten onder de schimmel :rolleyes:

12 likes

HAHA hier moest ik hardop om lachen :joy:
Ik ben vandaag ook begonnen met opruimen, maar ben ook meer van het direct vullen van vuilniszakken vol rommel. Mijn make-up/sieraden kastje bevat nu alleen maar dingen die ik ook echt gebruik en de badkamer is ook uitgemest

3 likes

He goeie, ik heb in onze badkamer ook nog een ā€œslaapkamergelukā€-plantje staat dat op een donkere, vochtige plaats moest staan. NOT. Ging echt dood na een maand en staat ondertussen nog steeds in onze badkamer. Die gaat morgen weg!

2 likes

Ik vond dat het al wel ā€˜morgen’ was dus ik heb twee kookboeken op de weggeefstapel gelegd.

2 likes

O en formules in het spreadsheet gezet die bijhouden hoeveel we per persoon wegdoen en hoeveel er in totaal al is ā€˜ontspuld’.

Ik was lekker op dreef, heb 2 mappen vol met oude bankafschriften in stukken gescheurd en bij het oud papier gedaan. De vroegste die ik vond kwam uit eind 2003…

3 likes

Tijdens het opruimen van mijn kledingkast heb ik 2 spijkerbroeken gevonden met de kaartjes er nog aan. Ik heb dit weekend 2 van zulke zelfde broeken besteld in de sale (ik draag altijd dezelfde broeken). Ik schaam me diep…

3 likes

Meh, ik zit te twijfelen over een paar eigen schilderijtjes die in de kast liggen. Ze zijn wel tof vind ik maar ze passen momenteel niet echt bij mijn inrichting en ze liggen maar in de weg hier. Weggeven of houden?

1 like

Hoe groot is de kans dat je binnen een jaar je interieur zo gaat veranderen dat ze er wel bij gaan passen?

Ja, das een beetje de issue want ik ben nog al van radicaal dingen ineens omgooien :sweat_smile: Dus er is zeker een kans.

En hoe tof vind je ze op een schaal van 1-10?

Ik ga sporadisch meedoen, haha. Denk niet dat ik zóveel weg kan doen, maar ik wil volgend jaar gaan verhuizen, dus er moeten sowieso dingen weg.

Heb vandaag al 4 boeken voor een boekenruil uitgezocht en m’n oude strijkijzer gaat ook weg.

Wisselt per schilderij. tussen een 7 en 8.5 :slight_smile:

Hmm, lastig. Persoonlijk zou ik ze weg doen denk ik, zeker als ze in de weg liggen. Maar je zou ze kunnen bewaren tot het eind van de maand en dan een beslissing nemen. Of met jezelf de afspraak maken ā€˜nu houden, maar als ze over een jaar nog steeds op dezelfde plek liggen gaan ze weg’.