Tips, ervaringen & aanraders #11

Hahaha ja als je denkt dat ze iets qua eten heeeeel lekker vinden en je dus groot inslaat, dan lusten ze het ineens niet meer. Iel mama banaan, gadverdammeeeeee :fu:t3:

6 likes

Ja dit haha! Ik denk dat mijn kind een koukleum is, maar ik baseer dat eigenlijk helemaal nergens op? Behalve op gevoel. Ja ik voel natuurlijk altijd wel aan het nekje, en als het echt heel warm is krijgt ze zweethandjes😂.

Wat doen jullie voor de dag van de leidsters? Mijn kind heeft ook 5 leidsters, zou je dan voor allemaal iets geven?

Ik heb vorig jaar voor allemaal een boekenlegger gemaakt en voor de groep een boekenbon.
Boekenlegger was met ecoline en wasco, maar dat moet je dan wel allemaal net hebben. Vond het wel origineel van mezelf.

Edit : ik had er trouwens 1 tekort dus had toen een minder mooie aan de inval leidster gegeven, maar die inval bleef uiteindelijk het hele schooljaar en werd favoriet bij m’n dochter :sweat_smile:

2 likes

Ik zit hier ook mee. Mijn kind heeft twee vaste leidsters en 3 die doorwisselen. Geef ik alleen iets aan de 2 die er altijd zijn of aan iedereen?

En wat ga jij geven?

Je vraagt het niet aan mij, maar het lijkt mij persoonlijk heel onhandig om een hoeslakentje van 60x120 (ledikant maat) om zo’n dun, klein co-sleeper matrasje te doen. Ik vond het überhaupt al gedoe om dat bedje zo netjes en strak op te maken, laat staan als ik dan met een hele frot met extra stof van een veel te groot hoeslakentje zou zitten. Dus ik zou gewoon 2 of 3 wieg hoeslakentjes aanschaffen, die je zowel voor je wieg/cosleeper als voor je kinderwagen gebruikt.

4 likes

Ik had even geen zin om zelf wat te bedenken/maken, dus ik heb dit besteld

5 likes

Speaking of Dag van de Leidster/pedagogisch professional.
Is dit ook voor juffen en meesters van de basisschool? Of alleen voor KDV/BSO?

Heb voor de BSO een klein bloemetje gegeven (was de vraag vanuit de oudercommissie) maar nu twijfel ik of ik haar juf ook iets moet geven.

Toen dochter nog op het KDV zat gaf ik elk jaar een handgeschreven kaartje met iets persoonlijks erin waarom we zo blij waren met die leidster. Dochter kon soms ook zelf wel wat inbrengen voor de inhoud. Bijv: “jij kan het beste voorlezen/knutselen/grappen maken/tikkertje doen/op schoot zitten”
Daarna dochter met potlood en stift er wat bij laten kleuren.
In de enveloppe deed ik er dan nog een gelukspoppetje van de HEMA bij of een ander sleutelhangertje. Viel volgens mij altijd wel in de smaak. Verschillende leidsters hebben het poppetje nog steeds aan hun tas of sleutels.

Op de basisschool heb je vaak 1x per jaar juffen en meesters dag maar dat is niet op één vaste landelijke dag voor zover ik weet

1 like

Donderdag is alleen voor de pedagogisch professionals op het kdv/bso/psz.

Er is volgens mij ook nog een dag van de leerkracht (weet niet wanneer) en ik dacht zelfs een dag voor de ikc medewerker.

1 like

De dag van de leerkracht is 5 oktober. Maar de meeste scholen kiezen vaak een juffenmeesterdag waarop ze alle verjaardagen van de leerkrachten vieren etc.

1 like

Bso en school doen het hier zelf zo’n dag. Dus buitenom hoeft niet.

Op kdv deed ik weleens wijn en borrel pakket en dat werd goed ontvangen.

3 likes

Ik heb deze besteld: https://www.bol.com/nl/nl/p/clipper-thee-winter-giftbox-met-9-heerlijke-smaken/9300000174095159/

Volgens mij drinken ze veel thee en met de herfst/winter in aantocht leek het me wel prima. Morgen nog iets erbij tekenen in een kaartje (kind is 1,5 jaar dus niet zo spannend haha) denk ik :blush:

Haha edit: zie nu wel dat er ook goede nachtrust thee bij zit :joy::joy: misschien voor het einde van hun werkdag dan maar ofzo lol

3 likes

Ik ben op zoek naar wat “veilige” mesjes/kookgerei en zag de Kiddikutter al voorbij komen. Iemand nog aanraders?

Albert Heijn heeft nu een set!

1 like

Ja, die van de AH wordt hier deze week al goed gebruikt. Wij hebben ook zo’n montessori houten mes met handvat erboven, maar die wordt eigenlijk nooit gebruikt, is toch vaak net niet scherp genoeg om echt mee te doen met koken.

2 likes

Ohh goeie tip, thanx!!