Tips, ervaringen & aanraders #11

Oh wat top! Heeft je baby in andere merken dan wel gewoon een grotere maat? Wel fijn dat het dan langer mee gaat! Qua rompers hebben we eigenlijk alleen wel genoeg, maar vrijwel alleen Hema rompers (die meegroei rompers in maat 50/56). Had ook geen idee van wollen rompers… Is zoiets ook prima of zouden jullie zeggen, nee haal echt wat wollen?

@Plum had je dan voor de ledikant en wieg verschillende setjes? Ik dacht online vooral te zien dat zo een ledikant hoeslaken voor alle 3 (incl. cosleeper) werd gebruikt ondanks de verschillende maten, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Ik heb nu gewoon 2 hoeslakens, moltons en lakentjes voor een ledikant :sweat_smile: Dekentje wilde ik van wol nog ergens anders halen

1 like

Goeie, dat kan natuurlijk ook! Ik had met mijn goede gedrag in allebei de maten wat gekocht :sweat_smile:

1 like

Nee joh ik heb een winterbaby gehad toen het echt ijskoud was en sneeuwde (de laatste keer dat je een beetje fatsoenlijk kon schaatsen op natuurijs :cry:) en prima overleefd zonder wollen kleding. Ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vind het zo’n gedoe met wassen dat ze vooral in de kast bleven liggen. Nu ze niet meer op zichzelf spugen poepen of kwijlen doe ik het wel als onderkleding.

Wol is leuk als je het geld en de moeite ervoor over heb maar je kunt echt prima zonder.

10 likes

Deze zijn helemaal goed hoor!
Een wollen dekentje is fijn om te hebben maar wollen rompers zijn niet perse nodig.

3 likes

Het grootste deel van de tijd ben je gewoon binnen met je baby en is het niet zo spannend om je kind op temperatuur te houden. Hema rompers zijn echt meer dan prima. Als je wat dekentjes hebt van verschillende diktes kom je er echt wel uit. (Hele dunne of grote hydrofiele doek, en dan zou ik voor een wollen dekentje gaan wat soepel is en echt een wat dikkere deken (jollein heeft fijne). Kan je goed in laagjes werken, ook in de kinderwagen en maxicosi. Als de auto warm gedraaid is moet er wat af bijv.

2 likes

Ik zou pas wollen rompers (en eigenlijk ook wollen kleding) kopen als je baby niet veel spuugt, het is niet ff snel in de wasmachine en droger te gooien en toen mijn baby echt nog zo klein was had ik echt geen zin (en ruimte in mn hoofd ook) om voorzichtig te wassen. Gewoon hop alles op 60 graden in de wasmachine en droger, klaar.

2 likes

Over wollen rompers gesproken: heeft iemand een idee wanneer Dilling weer sale heeft? Als ik terugzoek zie ik steeds een beetje eind september maar heb nog geen aankondiging gezien

Onthoud dat alles zó is bijgekocht. En dat je de eerste weken heel erg veel binnen bent, dus dan je baby goed kunt leren kennen en o.b.v. Daarvan nog dingen voor buiten kunt bestellen.

Ik was ook megagoed voorbereid bij de eerste (dacht ik), bleek het zo’n enorme koukleum dat ik toch heel erg veel bij heb besteld. En de tweede is het tegenovergestelde, dus nu heb ik weer veel dunne kleding nodig :sweat_smile:

Over die slaapzak, een kleine slaapzak kan al veel eerder hoor. Het hangt ook weer van je baby af waar deze goed slaapt, onze eerder lag na een paar weken altijd op zijn kamer in een (mini) slaapzak. Die trappelt de dekens altijd van zich af ook al zit het goed ingestopt.

2 likes

Hema meegroei rompers zijn echt de allerfijnste! Ik vond wollen rompers daarnaast wel heel fijn voor de oudste die het altijd koud had maar pak het veel minder voor de jongste die wat warmer is en meer spuugt. Heel persoonlijk dus weer. Als je het mist, kan je het altijd kopen.

Een wollen Engel Natur jasje vind ik wél heel fijn omdat ze warm maar dun zijn, waardoor je ze ook veilig in de maxicosi kan gebruiken. En evt een wolfleece strikmutsje voor buiten of dunnere wollen voor binnen, omdat het praktisch is en zo lief staat 🥹

3 likes

Thanks voor de reacties allemaal! Gelukkig dat ik dan niet voor niks normale rompers heb gehaald :joy: Hou ik het qua rompers lekker hierbij en kan ik voor een jas, dekentje en misschien wat broekjes nog wel naar wol kijken. Heb in ieder geval een beter idee wat wel nog handig is en wat niet per se nodig is

3 likes

Ik heb wolzijden rompers(omslag + lange mouwen) via vinted gekocht, daar staan er echt heeel veel op. Van Johan, dilling of Alana (wordt volgens mij DM in duitsland verkocht). Zijn nieuw vaak 30 per stuk maar ik heb een set van een aantal omgerekend 5 eu per stuk, dus dat is ook prima te doen. Kun je dus altijd nog bijbestellen!

1 like

Ik heb 2 kinderen die in november/ december geboren zijn en ze hebben nog nooit een wollen kledingstuk aangehad. Ze droegen ook meestal korte mouwen rompers, omdat we lange mouwen romper en daarover lange mouwen shirt zo’n gepruts vonden.
De eerste had het nooit koud, de tweede had daar buiten meestal wel een soort vestje/ jasje over. En buiten hadden we een gebreid dekentje over ze heen.
Berenpakje had ik ook, maar was meer leuk voor een foto dan praktisch. De proporties waren bij mijn kinderen heel raar van ons pakje.
Ik had wel baby’s die geen moeite hadden zichzelf op temperatuur te houden en bij ons binnen is het ook altijd aangenaam op temperatuur. Maar als je baby het te koud heeft, is het altijd zo bij gekocht.

4 likes

Misschien voor een volgende aankoop, ik heb tot 12 maanden alle rompers in overslagmodel gekocht ook de meegroei bij hema en kiabi verkoopt ze ook. Is handiger en sneller in aankleden en je moet minder wriemelen.

2 likes

Even over dat laatste, ook voor mensen die meelezen en een keizersnede gaan krijgen, ik had geen zichtbare hechtingen dus iets wegknippen kon ook niet. Ik weet ook niet of dat zo verstandig is om zelf te doen eigenlijk, of gaven ze dat advies in het ziekenhuis?

5 likes

Ja goeie aanvulling! Mijn knoopje werd dus door mijn lichaam naar buiten geduwd en ging etteren, maar heb ik laten zitten. Toen zei de verloskundige inderdaad dat ik die tewoon weg had mogen halen ondat hij al los zat (oplosbare hechting).

3 likes

Voor volwassenen is net geweest, dus ik denk dat de korting voor kinderen dan ook binnenkort is.

4 likes

Ik had allemaal wollen rompers (voor mijn baby van april dit jaar maar wol reguleert ook goed in de zomer) van Dilling gekocht, blijkt ze allergisch te zijn voor wol haha. Dus dat kan ook nog. Ik gebruik wel o.a. een wollen onderlegger, hoeslaken & ook voor in de maxicosi omdat hier haar huid niet direct op ligt. Je kunt ook op Vinted eventueel kijken, mocht je wol willen; vrij prijzig allemaal en vaak ook nog goed via Vinted te scoren.

1 like

Die tip had ik gelukkig wel gezien, dus vrijwel alles is overslag! Kiabi kende ik nog niet, maar ziet er wel superschattig uit. Hou ik tegen die tijd voor de volgende maten even in het achterhoofd. Thanks voor de tip!

De rest ook bedankt voor de tips qua merkjes en vinted (daar kijk ik sowieso actief op) :heart: We gaan het meemaken verder, anders zit hier van alles op 5 min loop afstand dus is het idd zo bijgekocht. Na een maand denk ik vast (hopelijk) waar maakte ik me allemaal druk om, maar soms voelt het echt ff als een overflow aan info/producten waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet (zal in de komende maanden nog wel vergelijkbare vragen komen stellen omtrent kolfapparatuur en draagzakken bijv :sweat_smile:)

1 like

Ik had pas na een jaar het idee dat ik het een beetje snapte allemaal haha. Blijft puzzelen wanneer je ze wat aan doet vind ik, ieder kind is ook weer anders. Die van mij heeft het vrij snel warm maar kinderen van vriendinnen zijn weer meer een koukleum.

4 likes

En elke keer als je denkt het onder de knie te hebben, krijgen die kinderen een update en lijkt het alsof je voor even een ander kind hebt.

11 likes