Onze baby van inmiddels bijna 6 maanden oud gaat 's nachts alleen maar slechter slapen in plaats van beter. Elke 1,5 uur wakker en dan soms alleen maar krijsen gaat ons opbreken. Iemand ervaring met een goede slaapcoach die op afstand kan helpen met uiteindelijk doorslapen? Er zijn er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie…
Wat rot
Ik heb goede ervaring met bureau van slaap.
Ik wil even deze ladekastjes van de Action tippen voor bijvoorbeeld knutselpapier.
Ze zien er mooi uit, lekker plat waardoor er ook weer niet teveel in past en schuiven makkelijk.
Is de voorkant van het laatje de lange zijde van het papier?
Dit ziet er mega handig uit. Ik ga vanmiddag nog naar Action
want onze papier-opslag is echt een chaos
Nee de korte zijde, er past precies een A4’tje in.
Ik wil het liefst iemand die echt een week/paar weken dagelijks mee kan denken/kijken en steeds het plan kan aanpassen indien mogelijk. doen ze dat daar ook? Ik kan op de site eigenlijk vooral een pakket met meer of mindere contactmomenten in een paar weken vinden.
Ik heb ook goede ervaringen met bureau van slaap, wij hadden het plus pakket genomen. Wanneer je iets nieuws probeert heeft het ook wel een paar dagen tot een week nodig voordat je verschil merkt, wij hadden daarom om de week contact maar konden bij vragen tussendoor ook mailen. Uiteindelijk ook een paar keer gevideobeld en wel vaker dan de afgesproken momenten contact gehad en hebben hier niet voor hoeven bijbetalen. Naar mijn ervaring zijn ze daar niet zo streng in, iig niet de coach die ik had (Anneke).
Op voorhand hebben we trouwens een paar dagen een schema bijgehouden en tijdens het traject ook een video-opname ingestuurd die ook beoordeeld is. Ik vond dat ze dus wel echt de tijd en moeite namen om je te helpen! Je kunt een gratis kennismaking plannen, dan geven ze ook advies of en hoe ze je het beste kunnen helpen.
Ik heb in rotterdam (door het forum) Mothers in Motion gevonden. Zij combineren (bekken)fysio met osteopathie. Klinkt op zich niet bijzonder, maar zij zagen dus vrij rap bij een intake dat ik scheef liep en last had van die ruggenwervel. Dat geeft stralingspijn door naar je stuitje. Ik liep toen al meer dan een jaar bij andere bekkenfysio’s na mijn bevalling.
Ze gaf aan dat je een zelftest kan doen door rechtop te staan en dan aan de achterkant van een been te ‘krabben’. Dus schuin achteroverhangend. Als die draai in je rug pijnlijk is, is dat een indicatie dat die wervel geïrriteerd is. Wat het beste werkt is je rug 2x per dag 10 minuten recht houden op de grond. Maar daar kunnen we nog over dm’en als je wilt!
Ik train nu onder begeleiding bij hen, maar ik denk dat een goede osteopaat in je omgeving mee kan kijken naar hoe je beweegt.
Mensen met een Klimdriehoek; is het een aanrader of staat het bij jullie stof te verzamelen? En zo niet, maakt het uit of je een goedkope of dure koopt? Las online iets over dat de goedkopere te stijl zijn om goed op te kunnen klimmen? We zitten erover te dubben om voor een tweede verjaardag te geven omdat er hier wel graag geklommen wordt en hutten gebouwd. Maar als er weinig mee gespeeld wordt is het zonde van het geld en de ruimte in huis
Het is opzich een leuk ding en er werd af en toe mee gespeeld, maar eenmaal opgeborgen vroegen ze er ook niet meer om. Zou er persoonlijk geen 200 euro voor betalen.
Er wordt hier bijna elke dag meegespeeld, wel met glijbaanplank erbij. Zonder glijbaan denk ik een stuk minder. Glijden, eronder spelen of verstoppen, huisje maken, auto’s eraf laten glijden, en klimmen natuurlijk. Dat ding staat hier wel altijd uitgeklapt. Wij hebben een op Etsy (Brubi) gekocht, en erg blij mee!
Mijn dochter gaat er altijd gelijk op af als we bij mensen op bezoek gaan met zo’n ding. Ze is dol op klimmen en glijden. Dus als je de ruimte hebt, zou ik zeggen: doen!
Ik zou eigenlijk ook wel iets in huis willen zodat ze kan klimmen, omdat ik geen tuin heb. Maar al die klimrekken of grote blokken nemen zoveel ruimte in. Ik vind niet dat ik klein woon, maar als ik zoiets aanschaf is er geen ruimte meer over om ‘gewoon’ te spelen.
Hier heel veel mee gespeeld. Heb wel de dure variant met de glijbaan. Wordt ook veel gebruikt in combinatie met ander speelgoed zoals duplo, auto’s etc.
Iemand tips om een kind te reguleren na een schooldag? Oververmoeid, driftig, huilbuien etc. Filmpje wil ik niet, maar met (samen) spelen vliegen de twee elkaar in de haren.
Wij kregen de tip om iets fysieks te doen om te reguleren. Rondzwaaien, schommelen, stoeien, dansen. Of juist met handen in het zand, bak speelrijst, kleien, onder de douche met water spelen. Juist geen prikkels zoals luisterboek of filmpje.
Iets eten en drinken wil ook wel helpen. Dat doen we altijd als eerste.
Samen even dansen of over van die sensorische matten lopen vind mijn kind ook fijn. En inderdaad iets sensorisch met de handen, kinetisch zand, waterparels, rijst oid in een bak.
En geef het tijd, je kind is net begonnen toch?
Wat hier helpt is om meteen uit school naar de speeltuin te gaan. Lekker schommelen, even buitenspelen en neem dan altijd iets te eten en drinken mee. Sowieso tip om meteen uit school een beker drinken en een cracker en fruit te geven. Hier is hangry echt een ding.
Bij mijn kind hielp in bad of onder de douche. Klein lampje, rustige muziek en daarna pas wat anders doen.
Vaste ritueeltjes (voorspelbaarheid, structuur). Buitenlucht bijv boswandeling, fysieke activiteit (trampoline springen, schommelen, blote voeten in het zand etc): het lijf in beweging of sensorische prikkels, vaak wordt gedacht dat regulatie rust ‘moet’ zijn maar juist beweging helpt vaak bij kinderen! En activiteit kaderen, samen gezellig spelen is heel lastig want vraagt afstemming & aanpassen etc. Eigenlijk wat ze al hele dag op school moeten doen en dat is dan vaak te ingewikkeld bij overprikkeling.
Wordt hier na jaren nog steeds dagelijks mee gespeeld, verschillende leeftijden. Ook altijd een hit als er kindjes komen spelen. Wel die met glijbaan