Tips, ervaringen & aanraders #11

Deze informatie gaat meer over hoofdbonken en slaap. Hier is het echt een uiting van frustratie. Hij bonkt nooit met zijn hoofd tijdens slaap of het proces van in slaap vallen…

Mijn kind heeft dit ook een tijdje gedaan maar hij was wel wat jonger (dreumes). En het was gelukkig geen lange periode. Dus ik hoop bij jullie ook. Ik heb het ook wel eens op mijn werk mee gemaakt. Vooral met peuters. Ik weet nog dat er een kindje was die ik dan op schoot nam en in een soort houdgreep nam omdat hij echt door ging tot aan bulten toe. Lukt dat misschien?

Ik zie het. Dit is iets algemener bij woede. Maar CB lijkt me er een goede plek voor.

Lijkt me niet prettig voor jullie beiden

Nou hij doet het al in fases sinds hij 9 maanden is ongeveer. Dus helaas al wel een lange tijd. Alleen het gaat nu wel echt met een grotere kracht. Hij krijgt ook wel eens blauwe plekken op zijn hoofd.

Vasthouden dat maakt het alleen maar erger. Dan krijg ik ook kopstoten. Heb de laatste maand al ongeveer 3x een tand in m’n lip gehad 🫠
Het beste is hand ervoor houden, proberen af te remmen. Zeggen dat hij zichzelf geen pijn hoeft te doen en vragen of hij een knuffel wil. Hij kalmeert dan wel heel snel.
Maar dit leidt er dus wel toe dat hij aandacht krijgt als hij het doet.
Voorbeeld van vandaag: ben met iemand aan het praten. Hij wil iets hebben. Ik zeg dat ik even aan het praten ben en dat hij zo aan de beurt is. En dan begint het gebonk. Ja dan kan ik dat gewoon niet negeren.

Maar ik twijfel of de betere aanpak niet is het wel gewoon te negeren. En dan hopen dat hij het niet hard genoeg doet om echt schade te veroorzaken…

Ik ben geen professional en n=1 maar ik ken een verhaal van ouders die hun kind op een gegeven moment steeds hebben laten bonken op een kokosmat omdat het kind niet ophield. Toen was het schijnbaar snel klaar.

Hahaha ik moet hier oprecht om lachen. Maar ik voel dit helemaal. Wederom heel sneu, maar als dit kan werken is het wel een optie om te proberen.

3 likes

Haha ja ze kregen het van wat ik begreep gewoon niet uitgelegd of opgelost en zij hadden die tip ook weer van anderen en dacht oké fuck it we proberen het gewoon.

1 like

Mijn dochter is uitgenodigd voor een feestje van een klasgenootje. Ik ken de ouders niet zo goed (zie ze wel eens bij halen/brengen).

Het feestje is a.s. donderdag en ik wilde dit weekend een cadeau regelen (want drukke week voor de boeg) maar ik heb de moeder ge-appt voor wensen/suggesties maar niets teruggehoord.

Wat is een ‘altijd goed’ cadeau voor een 5 jarige? Ondanks dat ik een dochter in dezelfde leeftijd heb, ben ik even inspiratieloos. Budget tussen de 10 en 15 euro. Ik heb m’n dochter gevraagd wat ze denkt dat dat meisje leuk vindt en die kwam niet verder dan ‘kleuren’.

Knutselspullen (gekleurd papier, vouwblaadjes, stickers) en stiften. Die raken op, dus die kan je altijd wel gebruiken.

1 like

Kralen voor sierraden maken of zo’n set met loombandjes maken.
Bij de pipoos hebben ze ook van dat pixelhobby spul dat vind mijn zoon ook helemaal het einde. En diamond paint setjes van hema zijn ook leuk!

1 like

Mijn baby is bijna 9 mnd en past maat 68 echt nog makkelijk, dus ik vindhem echt ruim vallen.
Ik denk dat ik hem komende week inruil voor haar dunnere jasje, het Hema jasje is best warm. Ze had zelfs zweet op haar hoofd afgelopen week.

Cadeaukaart van speelgoedwinkel of bol?

2 likes

Oeh Pixel is een goede!

@de rest: Bedankt voor de tips. Knutsel/creatieve dingen zijn in ieder geval een veilige keuze

Ongevraagd advies: koop gelijk wat extra setjes. Altijd handig om cadeautjes op voorraad te hebben. :grimacing:

Wat zijn voor jullie de wat minder gangbare must haves voor een (pasgeboren) baby? Ik heb alle gangbare must haves nog wel in huis, maar ik heb ook nog wat cadeaubonnen voor Babypark/dump die vgm deze maand gebruikt moeten worden.

Dit is wel grotendeels categorie echte luxe hoor! Een oxotot doekjesverdeler, ik had wel een Leander Matty aankleedkussen willen hebben alleen erg duur, ik ben heeeeel blij met mijn tweede kolf maar ik kolf full time, een handdoek die je om je nek kan binden zoals die van Bobbé maar Noppies heeft er dacht ik ook eentje, ik heb de Little dutch activiteitenknuffel gekregen en ziet er erg leuk en veelzijdig uit. En een (teddy) luiercaddy/luiertas vind ik nu handig om alle troep van boven naar beneden te slepen.

En anders iets voor later: autostoel, het grote opvouwbare stokke badje, zoiets?

Oh en ik heb dit keer een zak voor aan de box gekocht om babyspullen in op te bergen zodat het niet tussen het speelgoed van de oudste belandt. Blijkt tot nu ook erg handig.

1 like

Baby bjorn wipstoel, al zijn die ook veel op marktplaats te vinden

Ik heb al even gezocht, maar kan er niet zoveel over vinden.

Wat zijn jullie ervaringen met het afbouwen van de Puckababy?

Ze is bijna 6 maanden en sliep heerlijk in de Mini. Gister ben ik ermee gestopt, armpjes eruit gedaan. Ze begint namelijk met rollen en we moeten er toch een keer vanaf. Nou het kind weet niet wat ze meemaakt, helemaal wild in bed. Met d’r armen en handjes, maar ook keihard trappelen etc., terwijl ze normaal heel rustig lag.
Ze ligt nu wel in een normale slaapzak en nog ingestopt onder een dekentje.
Gister 1 drama met alle slaapjes, max. 20-30 min en veel te weinig geslapen. Vandaag ook weer onrustig.

Met onze oudste ging het volgens mij veel makkelijker?

Hoelang duurde dit bij jullie?

Ga sowieso gewoon doorzetten nu, anders was dit ook allemaal voor niets. Maar ben denk ik gewoon op zoek naar wat bemoedigende woorden :sweat_smile:

Misschien kun je de deken (of een laken) strak over haar heen doen? Dat geeft wel wat geborgenheid.

1 like

Misschien kun je een Fedde en Kees lakentje proberen? Dan liggen ze toch wat strakker ingestopt. Mijn zoontje sliep er echt lekker rustig onder, in een gewone slaapzak.

Ze zijn wel vrij prijzig, maar er staan er ook veel op Vinted (heb hem daar zelf nog goed door kunnen verkopen).