Het komt goed. Dit was dag 1, geef het even wat tijd. En lekker strak instoppen inderdaad.
Die babybjorn wipstoel inderdaad, en de joolz aer buggy vond ik echtttt een topper. Heb de kinderwagen de deur uit gedaan toen we die eenmaal in gebruik namen.
En als het iets kleins moet zijn, zo’n lange washand waarmee je je baby vast kunt houden onder de douche. Heb ik pas bij kind 3 gekocht en veel gebruikt.
@fullmoon ik sluit me hierbij aan! Was er erg sceptisch over, maar blij dat ik toch overstag gegaan ben. Heb hem ook via Vinted aangeschaft.
Ja, ook Fedde en Kees lakentje fan! Inderdaad via vinted gescoord.
Ik had dit ook met mijn kinderen, toen even teruggegaan met eerst een armpje eruit (je kunt de armsgaten openritsen als het goed is) en toen vrij snel andere armpje erbij. Fedde en Kees lakentje is idd heel fijn voor het strak instoppen.
Mocht je nu al weten dat je flesvoeding gaat geven, dan kan ik de BabyBrezza zeeeer aanbevelen! De baby-nespresso noemen wij 'm hier
Scheelt enorm veel tijd en gedoe met flesjes maken.
Wat ik ook heel chill vind is om wat dingen dubbel te hebben, dat scheelt gesleep. Zo heb ik boven ook een wipstoel en een babygym staan. Heel handig als ik even wil douchen, de oudste naar bed breng of gewoon wat wil rommelen boven.
Ik zou het zo snel niet weten, maar dat komt ook omdat ik veel van die luxe producten onzin vind, hahaha.
Maar als je bonnen hebt, zou ik het gebruiken voor bijvoorbeeld een mooi speelkleed of boxkleed te kopen. Heb je de triptrap? Dan misschien iets van de accessoires die anders niet zo snel zou kopen, mooie kussenset ofzo?
Dankjulliewel wel @Huismus @Sanseveria @itakepictures @Calypso @Cam @RosaB ![]()
Ik kijk het nog even aan en anders ga ik op zoek naar zo’n lakentje.
Wel fijn zo’n eenduidig antwoord van jullie haha.
Rond welke tijd geven jullie de avondfles aan je baby? Hier krijgt ie die vlak voor hij naar bed gaat(tussen 19:30-20:00), omgekleed in pyjama en slaapzak en dan geven we de fles op ons bed. Soms valt hij meteen in slaap maar soms ook niet dus het is dan ook niet echt een slaapassociatie denk ik? Eerder is bijna niet te doen want we eten pas rond 17:30.
Ik vind het eigenlijk wel prima zo, een vriendin van me zei dat we hier echt mee moeten stoppen want het wordt zo wel een slaapassociatie en dat is dan een drama straks maarja voor nu werkt dit gewoon voor ons maar ben wel benieuwd hoe anderen dit doen.
Wij gaven hem ook altijd direct voor het slapen gaan zoals jullie dat doen. Zijn ook pas gaan afbouwen toen hij anderhalf was. En ja het is misschien een slaapassociatie maar hij sliep er bij ons de hele nacht op door, dus helemaal prima. Uiteindelijk steeds 30 cc minder gaan geven
Tussen 18u en 18u30, ze gaat dan rond 19uur naar bed. Wat voor jullie werkt zou ik aanhouden.
Misschien kun je overwegen om de fles beneden te gaan geven en daarna pas naar boven te gaan om te gaan slapen? Weet niet hoe oud je baby is, maar dat zijn wij na een aantal maanden gaan doen. Nu geven we hem de fles tussen 18.30-19.00 (liefst rond 19u) en dan 19-19.30u naar bed.
Volgens mij doen heel veel mensen het zo. Is toch fijn als het voor jullie zo werkt ![]()
Wij deden dit ook zo. Helemaal klaar de nacht nog een fles of borst en wanneer ze dan niet in slaap vallen nog een kort boekje lezen.
Wij zongen altijd dezelfde slaap liedjes etc. Uiteindelijk haal je de fles dan uit het ritueel en blijft de rest hetzelfde voor de associatie met slapen.
De fles ging er bij de oudste lastig uit. Dus toen gingen we afbouwen naar melk in tuitbeker etc. Uiteindelijk is het dan misschien nog een slokje water voor het slapen gaan.
Hangt er net vanaf welke leer je “volgt” of slaapassociaties goed of slecht zijn. Ik zelf heb er lak aan. Heb nog nooit een volwassene niet zien kunnen slapen zonder fles.
Precies zo. Vond het zo’n gezellig moment ook, zo’n half slaperig kindje tegen je aan. Daarna tanden poetsen, slaapliedje zingen en slapen. Ergens tussen 1,5 en 2 jaar ging die fles er zonder gedoe af. Ze had gewoon steeds minder behoefte aan die fles omdat ze meer at.
Hoe oud is je baby? Wij hebben heel lang savonds direct voor het slapen gedaan, maar vanaf 1 ofzo gaven we de fles rond 18:30 beneden en daarna pas naar bed. Geen idee of dat helpt tegen slaap associatie hoor, haha! Maar hier werkte dit ritme prima.
Wij zijn pas verhuisd naar een huis met een tuin. De eerste paar weken hielden we onze kat binnen, maar ze mag nu af en toe naar buiten. We hadden verwacht dat ze in de tuin zou blijven (ze is al 16 en kan wat schuw zijn) maar ze klimt zo over de schutting naar de tuin van de buren, op het dak van de schuur enz… en ons kind van 3 vindt dit dus héél spannend. Hij wil dat ze binnen komt, doet de deur dicht en op de grendel, zegt dat ze niet op de schutting mag en als ze buiten is staat het huilen hem nader dan het lachen. Ik heb hem nog nooit zo angstig gezien en ik weet niet goed hoe we dit moeten aanpakken. De kat kwam vroeger alleen in een gezamenlijke binnentuin en ik weet ook niet goed wat ze gaat doen. Vanmiddag was ik haar even kwijt, maar toen ik een rondje door de buurt gemaakt had kwam ik thuis en was ze weer binnen (met een mossig groen oor! haha). Hoe kan ik mijn kind helpen met zijn angst in deze onvoorspelbare situatie?
Ik zou het allemaal zo positief mogelijk framen, poes gaat lekker buiten spelen, poes gaat poezenvrienden zoeken in de buurt, wat zou ze allemaal gaan zien, misschien krijgt ze wel lekkere hapjes van de buren, etc etc. Misschien nog wat poezenfilms erin gooien als je wel eens films kijkt samen, bij dikkie dik uitgebreid filosoferen of jullie poes ook zo’n leuke vriend heeft, dat soort dingen?
Mijn kind zou daar wel redelijk makkelijk in mee te nemen zijn, maar als je zelf angst hebt (of uitstraalt) dan is het moeilijk om geloofwaardig te zijn.
Dankjewel, goeie tips in het algemeen maar vooral om het aan de dikkie dik-film te koppelen, die vindt hij namelijk geweldig!