Tips, ervaringen & aanraders #2

Thaaanks voor alle antwoorden! Ja ik dacht, blote voeten us misschien een beetje vies, maar aan de andere kant, boeie. Haha!

@HvO oooh ja! Van die sokken hebben we inderdaad 1 paar. Misschien daar nog wat van bij kopen.

Weet iemand of een gekleurde tripp trapp lang mooi blijft? De stoel gaat natuurlijk lang mee en ik heb niet zo’n zin om hem elke paar maanden opnieuw te moeten schilderen :see_no_evil:

Een gekleurde die je koopt of zelf schildert? Wij hebben nu de oude stoel van mijn zusje uit 2006! Die was wit en ruim 12jr gebruikt voor hij bij mn pa naar zolder ging. Met name het voetenplankje en de randjes/hoekjes was het wit er flink af en zag je dus het hout er door, maar dit was na 12jr intensief gebruik, waarvan zodra hij zonder beugel werd gebruikt ook zonder kussens oid.

(Ik heb hem helemaal geschuurd en zelf geverfd in een grijstint).

1 like

Ja originele kleur blijft mooi, heb hem nu bijna 6 jaar en is niet verkleurd oid.

1 like

Thanks!!
Bedoelde idd gekleurd gekocht, @Suikerklontje, maar dat klinkt dus goed.

1 like

Ik wil even onze muziek supertip delen! Mijn man dacht er vanochtend ineens aan om dit depressieve vakantiehuisje een beetje op te vrolijken: de muziek van Yo Gabba Gabba! Dat is een Amerikaanse televisieserie, maar daarvoor hebben ze beroemde bands gevraagd om kinderliedjes te maken. Dus echt The Roots en The Shins en Belle en Sebastian en de liedjes gaan over tandenpoetsen, kamer opruimen, dat ieder kindje een eigen talent heeft of over dat nieuwe dingen niet eng zijn. En gewoon allemaal in hun eigen stijl, het is echt zooooo leuk!

13 likes

Oeh ik zou dan zeker een Tripp trapp noemen, die heb ik zelf in ieder geval wel op mijn ‘moet nog hebben’ lijst staan en is niet zo smaakgevoelig als sommige andere dingen

1 like

Een Stokke Tripp trapp is een bepaald soort kinderstoel. Als je dat noemt, kan het eigenlijk niet missen wat je bedoelt. Je hebt ze wel in verschillende kleuren, dus mocht je een voorkeur hebben zou je dat erbij kunnen noemen, maar persoonlijk zou ik met bijna alle neutrale kleuren wel blij zijn (ze hebben ook felgroene en paarse bijvoorbeeld, zou ik minder kunnen waarderen gezien hoe lang je zoiets kan gebruiken).
De stoel kan je dan weer aanvullen met 2 dingen: een newborn set en een babyset. Een newborn set is een soort ligstoeltje voor kleine baby’s (tot ze zelf kunnen zitten volgens mij?), waardoor je baby bij je aan tafel kan zitten. Lijkt mij ideaal, maar ik heb hier ook wel van mensen gelezen dat ze het onzin vinden, dus dat is denk ik best persoonlijk. De babyset is een soort plastic inzet voor de stoel, waardoor je iets oudere baby / kind in de stoel kan zitten. Die is wat ik ervan begrijp redelijk essentieel. Na de babyset kan je de stoel dan nog als gewone stoel gebruiken, tot zeker 4 jaar maar ik ken echt wel mensen die de hele basisschool tijd zo’n beetje op een Tripp trapp zaten thuis haha.

1 like

Je zou eens kunnen kijken in een grote kringloopwinkel. Soms hebben ze daar complete babyuitzetten staan.
Anders misschien kijken of je ze kunt leasen?

Wij hebben de chicco bijna een half jaar in gebruik gehad. Wel diegene met het schuif gedeelte. Vond 'm wel heel fijn in gebruik. Lekker makkelijk.

1 like

Standaard al lang niet meer (baby is 9maanden) aangezien hij alles nat maakte. Nu zet ik nog steeds deze in bad en dan zit hij erin te spelen. Heb m van de week nog even buiten gezet, toen het zo warm was.

1 like

Lenen? Misschien zo’n plaatselijke Facebook pagina? Dat daar iemand dr wel een wil
Verkopen of lenen?

Een Triptrapp is inderdaad een goed idee! Wij hebben van vrienden toen een babyfoon gehad, die zijn ook redelijk prijzig, misschien is dat nog iets wat je ook nog wilt.

Ik heb de Tripp Trapp ook gekregen. Zo blij mee. En van mijn ouders newborn set, gebruiken wij vaak. Elke dag wel.
Ga binnenkort babyset kopen omdat ze meer rechtop wil met 5 maanden.
Ik heb de zwarte, past beste bij rest van meubels.

Mooie babygym is misschien ook leuk of een loopfiets. Maar die laatste duurt wel even.

1 like

Ja klopt. Maar wil hem alvast aanschaffen.
In die new born set wil ze steeds omhoog en rechter kan die niet. Dus dacht duurt niet lang meer. Maar echt zitten kan ze nog niet zonder om te vallen.

1 like

Mijn zoontje slaapt heerlijk in de piep maar ik ben me alvast aan het orienteren op een opvolg slaapzakje.

Ik lees dat veel mensen de mini niet zo’n fijne opvolger vinden.
Hebben jullie tips voor een fijne andere slaapzak, of juist wel goede ervaringen met de mini? :smile: Ik vind het voor dat bedrag iets te zonde om het te halen als t geen succes is.

Hij probeert door de piep heen al op zijn handjes te sabbelen inmiddels dus ik twijfel sowieso of het dan niet fijner is om de handjes iets vrijer te hebben. Het zou dan in ieder geval wel fijn zijn als er wantjes aan de slaapzak zitten, zonder piep trekt hij bij het wakker worden echt aan zijn gezichtje namelijk. Knijpt zichzelf dan nog net niet fijn :sweat_smile:

Ik heb die toevallig gister gezien; https://www.babypark.nl/kidsriver-alyssa-wipstoel.html?color=846 Met 5 puntdak!

Ja! Aapje van Alecto inderdaad. Ging hier toen in een week van 5u naar 6u45 (die kozen we zelf :joy:). Wordt soms wel eerder wakker maar brabbelt dan wat, of valt weer in slaap, en als hij wakker wordt gilt M. meteen “MAMA AAPJE IS WAKKER!!!”

Is tussendoor een keer kapot gevallen, thank god voor bol.com Select want die aap is mijn vriendje hoor haha.

(Vergeer hem ook wel eens op te laden en dan wordt hij donker in de nacht en blijft het heel lang stil in de kamer, dus misschien heeft hij het niet meer nodig maar geen zin om te proberen haha)

1 like

Ik heb deze

https://www.bol.com/nl/p/kidsleep-classic-slaaptrainer-wit/9200000057464022/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-95336681731-S-858756223606-9200000057464022&gclid=EAIaIQobChMIwfOL-IPR6QIVBap3Ch3PKQ05EAQYASABEgLjRvD_BwE

Vind ik heel erg fijn werken. R snapt het wel maar ze heeft er schijt aan. Heeft 2 dagen gewerkt

3 likes

L draait s’nachts steeds vaker op haar buik. Ze draait vaak om als ik haar op bed heb gelegd en dan moet ik haar vaak een paar keer op haar rug leggen, want terug lukt niet en dan ligt ze tegen de spijlen of gewoon te huilen. En ze doet het ook steeds vaker midden in de nacht. Soms dan wordt ze huilend wakkker, of dan hoor ik haar kreunen en heel zachtjes snikken en dan vind ik haar met haar gezichtje soms in het matras of gewoon op haar wang. We hebben haar ook al een keer met een stuk stof van het bedhemeltje om haar hoofd heen gevonden, ze was gedraaid in haar bed en had het door de spijlen getrokken.
Ik vind het zo eng! Ik probeer erop te vertrouwen dat ze zelf wel wakker wordt en huilt als ze niet lekker ligt, maar toch ben ik er niet gerust op. Zeker niet na dat gedoe met het bedhemeltje. Iemand ervaring hiermee? Ik oefen veel met haar om weer terug te rollen, maar tot nu toe lukt het niet. Ze begint wel achteruit te kruipen/tijgeren, maar doet dan dus ook in haar bedje :pensive:

1 like