Tips, ervaringen & aanraders #2

Omg. Mijn vliezen braken in bed en ik SPRONG er uit en rende naar het toilet. Was midden in de nacht en dacht dat ik m’n broek had geplast. Was echt een reflex. Gelukkig dan maar dat ze baby ingedaald was als ik dit zo hoor :eyes:

1 like

Er zijn daar natuurlijk ook meer gevaren, waardoor ze baby’s dichterbij houden. Hier in huis lopen ze over het algemeen geen gevaar en houden wij ze in de gaten met een camera, maar dat weet en voelt hun lijfje niet. Kreeg laatst dit artikel doorgestuurd:

2 likes

Wij houden ze in de gaten met camera’s.
Ik ben beeld denker.
Ik zie nu een soort big brother watching you situatie. Met overal camera’s in alle hoeken. En. Nou dat :joy::ok_hand:t2:

En idd: de blauwdruk van een baby is overal het zelfde!

1 like

@Mhysa ik had het ook alleen de derde keer! Herkende het dus ook niet direct want wtf is dit vocht ineens waarom blijf ik in mijn broek plassen dan :woman_shrugging:t3:

Edit; 1 baby is in vliezen geboren, 1 baby hebben ze vliezen tijdens bevalling gebroken. 3e baby dus wel spontaan ineens!

1 like

Fijn dank je wel! Het lijkt mij ook handig dat een vervolgstoel ook op deze base kan.

1 like

OMG, dit zeg ik ook altijd tegen mijn vriend als hij weer eens op mij loopt te mopperen om het wiegen en samen slapen.

Dat het zo superwesters is om je kind al zo snel in een kamertje alleen te laten liggen, zo individualistisch. Haha, dit zeg ik echt omdat ik meneer nog steeds wieg, hij het liefst bovenop mij slaapt, hij komt standaard halverwege de nacht bij ons in bed en gebruikt dan een van ons als kussentje.

Daar tegenover staat dat hij de laatste maanden vaak pas tegen 8:30 wakker wordt. Ik moet hem wel in een bepaald ritme in slaap hupsen, you win some, you lose some haha

3 likes

Het gebeurt echt maar heel weinig dat de vliezen breken zoals in de film met zo’n plons :sweat_smile:

@carrotcake mijn baby lag in een stuit en kon dus ook niet echt indalen. Van tevoren werd er gezegd dat ik direct moest gaan liggen bij het breken van de vliezen. Maar toen ik belde zeiden ze dat ik nog rustig m’n spulletjes kon (in)pakken enzo. Ik hoefde ook pas een uur later te komen na het telefoontje.

1 like

Hier wel! :crazy_face: en dat voelt heel gek haha.

2 likes

Ja laatst iemand van hier ook in de McDonalds toch? :smile:

https://sproet-sprout.com/nl/product-category/sale/

Fijne sale! :heart:

4 likes

HOU NOU OP JULLIE! :rage:

4 likes

Gelukkig voor mijn portemonnee is al het leuke in zijn maat al weg :sweat_smile:

2 likes

Dit is ook erg leuk altijd

2 likes

Ok en bedankt

Gelijk gekocht

12 likes

Jaaaaaa die is leuk. :heart_eyes:

Oh dat is wel geruststellend om te horen!

Inderdaad fijn om te horen dat je alsnog gewoon je spullen kon pakken. Maak ik me toch alweer iets minder zorgen. :relaxed:

Met R d’r boevenhoofd erboven :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Gratis tip: zorg dat je vluchttas klaar staat! :joy:

Ik verwachtte weer overtijd te gaan incl inleiding. “Helaas” kwam ze al met 38.5. Een deel van de tas stond al klaar, er moesten alleen nog wat laatste dingetjes bij. Maar Mase z’n logeertas moest ik dus nog wel helemaal inpakken.

1 like

Ik heb een vraag voor de ouders met wisselende inkomsten en hun kinderopvangtoeslag.

Ik heb de toeslag momenteel heel laag staan voor 6 uur per week terwijl mijn dochter dit jaar gemiddeld 25 uur per week opvang heeft gehad. Dus ik betaal best een flink bedrag ‘uit eigen zak’. Omdat toen ik de uren wou aanpassen, ik een brief ontving met: let op uw toeslagen want u partner verdient meer dan ingeschat oid. Was gelijk bang voor naheffing dus dacht laat maar vraag eind van het jaar wel terug. Dit bedrag is ook geen probleem om te maandelijks te missen, maar als ik straks 2 kinderen heb en het bedrag verdubbeld word het misschien wel een ander verhaal. Maar stel ik vraag de toeslag aan voor het inkomen van vorig jaar voor alle uren die ik afneem. Hoe kan ik dan in de gaten houden dat ik niet te veel terug krijg? Mijn salaris is vast, maar die van mijn vriend wisselt en kan wel een flink verschil in zitten.