Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik kreeg de mail ook en had het twee dagen na bestelling binnen. Was twee weken geleden ofzo. Houd hoop! :sweat_smile:

1 like

Ja lijkt me wel! Het gaat nu inderdaad weer wat afkoelen dus lijkt me dat het wel kan. Anders voor je zelf naar bed gaat even nekje voelen?

Iemand ervaring met een dreumes van net 1 die echt schijt heeft aan ā€˜nee’, boze blikken, corrigerende stem etc? Hij lacht me keihard uit en gaat dan vrolijk verder. Als ik hem wegzet bij iets wat niet mag, kruipt ie er meteen weer naar toe. Afleiden werkt soms, maar vaak ook niet. Heb hem gisteren tijdens het eten apart gezet omdat hij alles uit bleef spugen (en dan niet omdat hij het niet lekker vond). Of moet ik niet-gevaarlijke dingen gewoon negeren? Hij pakt ook continue speelgoed af van zijn zus, die daardoor al begint te gillen als hij in de buurt komt. Hij is echt zo pittig qua karakter…

Iemand tips??

Yoghurt lijkt me vrij zuur voor een maag die overstuur is. Het is sinds vanochtend, toch? Lijkt me nog niet zo’n probleem. Drinken is belangrijker! Eten komt wel weer als hij trek heeft. Dan zou ik eerder denken aan een crackertje, soepstengel, beschuitje o.i.d.

Is iemand bevallen met een tens apparaat en wat vond je er van? Wil liever geen pijn medicatie tijdens de bevalling, maar dit zou misschien een goede optie zijn.

Wij hadden hem klaarliggen maar ik heb hem uiteindelijk niet gebruikt. Ik kreeg het advies om hem niet te vroeg in te zetten en toen ik dacht dit is het moment wilde ik de gebruiksaanwijzing pakken en lezen maar dat lukte niet door de weeen. Mn man was zo van slag dat hij er niks van snapte en zo hebben we hem uiteindelijk niet gebruikt. Het is in ieder geval een tip om van te voren uit te zoeken hoe hij precies werkt zoda je op het moment supreme niet zo aan het klooien bent als ik!

3 likes

Ik kreeg hem ook, terwijl ik nog niet eens 5 dagen geleden heb besteld :sweat_smile: sowieso is het ook onzin want andere pakketten via Postnl worden gewoon geleverd, het is w druk maar niet zo dat ze bij Postnl met alle zendingen 5+ dagen achter lopen

Thanks!

@HvO Ja dat las ik inderdaad, dat je hem vanaf het het begin moet aansluiting. Hoe bedoel je zelf de controle? Kan je hem harder en zachter zetten? Klinkt in ieder geval wel positief!

@Ketel Ohja dat is wel een goede tip! Kan me inderdaad voorstellen dat je in de heat of the moment daar de rust niet meer voor kan vinden!

Ohh, dat is wel fijn!

1 like

Mag ik vragen waarom je geen pijnmedicatie wilt?

Voel me er niet prettig bij en vind het een beetje eng. Bij mijn vorige bevalling werd er door de verloskundige heel negatief over gepraat dat het heel ā€˜ā€˜slecht’’ zou zijn voor de baby. Nou weet ik wel dat dit niet waar is hoor maar toch blijf ik er een beetje dat gevoel wat me toen is aangepraat houden. Dus zolang het te doen en de bevalling gewoon goed verloopt is vermijd ik het liever.

Ben helaas medisch, dus dat maakt voor mij niet uit. Maar wel handig dat je er thuis al mee kan beginnen!

@Coco yes, ook hier fijne ervaring met de TENS! Heb er de eerste 5cm mee gedaan. Daarna ruggenprik. Heb niet echt aanvullingen op @HvO. Alleen de tip om hem vooraf alvast een keer te testen (plakkertje op je arm bijvoorbeeld), zodat je precies weet hoe hij werkt en wat je qua gevoel kunt verwachten. Het gaf mij ook een soort gevoel van controle over de pijn en het geeft een fijne tegendruk. Mocht ik ooit toch weer zwanger willen worden (ha, right…) zou ik hem sowieso weer gebruiken.

Oh en nog een tip: neem ook echt extra batterijen mee!

1 like

Ik wilde van te voren ook geen pijnstilling, het idee van een ruggenprik doet me al bijna flauw vallen, vind het doodeng. Maar ik heb me wel laten voorlichten over de verschillende mogelijkheden, zodat mocht ik toch denken ik trek deze pijn njet meer ik wist wat de opties waren. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt maar het gaf mij een prettig gevoel van te voren te weten wat de opties waren behalve een ruggenprik. Uiteindelijk kwam ik op een punt dat ik iets wilde om de scherpe randjes eraf te halen als het nog uren zou duren, maar ik ook meten zei geen ruggenprik. Ik heb me toen nogmaals de voor en nadelen van de verschillende opties laten vertellen en toen gevraagd of ze me wilde toucheren. Bleek er al bijna te zijn, maar anders had ik toen misschien toch nog iets genomen.

1 like

Hier ook na 13 uur helse pijnen een ruggeprik gehad. Echt een lifesaver geweest, want er kwam nog 6 uur na en dat had ik zonder echt niet meer aangekund.

Ik ben op zoek naar leuke t bar schoentjes voor een baby van 8/9 maanden, maar het is of duur of betaalbaar en uitverkocht. Heeft er iemand nog een tip?

Bobux heeft ook t-bar modellen volgens mij!

1 like

Mini pebbles op insta?

1 like

Ja ik! Ik had rugweeen en dat ding zat op m’n rug (duhh) en voor mijn gevoel hielp het fantastisch! Misschien was het ook psychologisch, dat ik iets kon doen tijdens een wee ipv alleen maar puffen (op die knop drukken dus)! Ik was ook echt een beetje boos op de verloskundige toen zij hem eraf wilde halen tijdens het persen, bleek uiteindelijk wel dat het toen niet echt nuttig meer was :wink:

Ik ben trouwens thuis bevallen, dus een andere optie qua pijnstilling was er niet (was in mijn geval ook niet nodig, vond het goed te doen met de TENS en het ging heel snel, toen ik dacht hmm, nou wordt het wel pittiger bleek ik al 10cm te hebben en konden we al niet meer naar het ziekenhuis :wink:)

Hier hetzelfde gedonder, ik ben ook nog wat zoekende. Merk wel dat consequent blijven echt helpt. Uiteindelijk gaat de lol eraf lijkt het, dus blijven wegtrekken, nee zeggen, afleiding aanbieden.
Onze dochter is sinds een paar dagen een enorme driftkikker, ze wordt echt woedend als iets niet mag of haar niet lukt. Ook wel grappig om te zien eigenlijk…

1 like

Dit ziet er echt heel erg leuk uit! Goede tip :blush:

1 like