Tips, ervaringen & aanraders #2

2 delig is sowieso beter voor lekken! Ik zou het zeker gaan proberen en nog niet opgeven. Elke 2 uur verschonen hoeft bij ons niet. In de nacht gaat de luier meer dan 12 uur mee en overdag verschonen we rond de 4 uur denk ik? Maar dan is de luier zelfs nog niet verzadigd.
Ik hoop dat de bamboozles met overbroekje en evt nog een extra inlegger helpt tegen het lekken!

2 likes

Ik gebruik little lamb voorgevormd en overbroekjes. Voor in de nacht doe ik daar nog een houtskool booster in en een wolbroekje erover.

1 like

2 delig! Echt veel minder lekken dan pockets of sio. Als je een merk hebt gevonden wat mooi aansluit, dan heb je nergens meer last van.

Ver weg onze favoriet: Hu-da als basisluier, mooi dun en smal maar neemt toch veel vocht op. Sluit echt perfect aan bij onze baby. 'S nachts doen we er een extra inlegger in. Als overbroekje: milovia of bamboolik. Milovia heeft stukje fleece aan binnenkant en daardoor snijdt het minder. Bamboolik heeft dubbele lekgootjes bij de benen als pluspunt.

Anavy en Petit lulu vind ik ook top qua absorptie maar die zijn dikker, waardoor sommige broekjes minder mooi zitten.

Little lamb 2 delig basisluier vond ik niet fijn omdat model snel eruit ging: elastiek ging lubberen en hij kromp in de was.

Totbots basisluier: te groot en te lomp bij onze baby.

1 like

Leenbakker, als je van strijken houdt.

2 likes

Ik!

Wij hebben pockets, dus waar je (in ons geval, ook een grote plasser) 2 boosters in doet. Verder leg ik er een inlegvel en een extra doekje (in stukken geknipte hydrofiel) in. Ik verschoon om de 3 uur.

Wij zijn er tevreden over. Moet wel zeggen dat we ‘s nachts wegwerp gebruiken, omdat we geen goede nachtluiers hebben en ik niet het risico wil lopen dat ze doorlekt en er wakker van wordt. Ook was dat de compromis met mijn vriend: ‘s nachts geen wasbare luier om. Prima.

Overbroekjes heb ik geen ervaring mee.

1 like

Inmiddels in de winkel wat uitgeprobeerd.
@Dr.Watson @Ohappyday De Easywalker xs loop ik steeds met mn voeten tegen 't frame te schoppen dus dat wordt hem helaas niet, haha. De Easywalker Miley, nieuw model, is wel top maar boven het budget wat ik in gedachten had en omdat hij nieuw is nog niet tweedehands te vinden natuurlijk. De Nuna Pepp wel fijn, maar een vreselijk onhandige veiligheidsbeugel voor. Is niet open te klappen maar moet er helemaal af als je je kind erin wil zetten en er weer op zetten gaat niet echt makkelijk. Nog even in twijfel dus.

Wij hebben jaren een van Chicoo (ofzo) gehad. Was rond de -20 euro. Vier verschillende standen, waarvan 1 helemaal plat. We hebben de buggy overal meegenomen van Amerika tot aan het midden-oosten en Istanbul. Heeft het allemaal overleefd. Is niet zwaar.

2 likes

Hema heeft ook leuke, zijn vaak in de aanbieding.
Snurk heeft nu op de website op enkele modellen 50% korting, misschien zit daar ook wat leuks bij.

1 like

Wij hebben begin van de week de Miley besteld, na een tijdje twijfelen om de prijs. We hebben hem gisteren opgehaald. Hoop dat we er veel plezier aan gaan beleven.

1 like

Dat is hier dus ook het twijfelpunt, al hadden we hem denk ik gekocht als hij op voorraad was geweest in de winkel, haha. Hopelijk bevalt hij goed!

@broodrooster was dat een paraplubuggy? Ik zoek wel iets stevig, hoeft niet per sé in het vliegtuig te kunnen :wink:

Het is Chico liteway 2 of 3.

1 like

Ik ga vast een hele domme vraag stellen maar… het is toch gewoon een een persoonsdekbed😬? Of is er iets anders voor kinderbedden nog…?

Dan denk ik idd aan H&M/Hema/Ikea :see_no_evil:

Edit: deze bijv

Heb je al bij de leen bakker gekeken? Die hebben ook best leuke

Aah maar ik begrijp dus van @Mhysa dat er ook soort tussenmaatje bestaat ofzo? Nooit geweten :joy::ok_hand:t2:.

Ja, mijn dochter heeft een peuterdekbed. Maar tot nu toe alleen overtrekken daarvoor gevonden bij Smulders oud.

1 like

Mijn zusje had wel een of andere gekke tussenmaat! Megairritant want zie daar maar eens iets anders dan dure hoezen voor te vinden :sweat_smile: zeker als ze wat ouder wordt, alles te kinderachtig vindt en onze vader vindt dat ze nog een prima dekbed heeft en dat hij geen nieuwe gaat kopen :rofl: hier straks ook gewoon normaal 1-persoons meteen hoor.

2 likes

R heeft ook een peuterdekbed. Ik had bij wehkamp ook overtrekken gevonden!

We zitten momenteel een beetje met de luiers te prutsen.

Uit maat 1 pampers is hij gegroeid, maat 2 pampers lekt alles er lang. Is toch iets te wijd bij de beentjes. Kruidvat 2 geprobeerd, lekt ook elke luier bijna door.

Kent iemand luiers In maat 2 die een beetje klein vallen?

Kruidvat!

1 like

Bambino (kruidvat). €3,- per 3 en da vooral die 2 met de bredere boord uit het setje!

1 like