Tips, ervaringen & aanraders #2

Wij hebben bijv. dekentjes van Meyco uit de sale, die zijn van katoen. Fleece wordt afgeraden omdat dat zo synthetisch is :slight_smile: ga voor katoen en je zit altijd goed. Eigenlijk zijn het gewoon van die soort dekentjes waar je zelf graag onder zit op de bank haha, maar dan kleiner!

1 like

Ik zou wol of katoenen dekentjes nemen. En idd, vaak krijg je wel ergens een gratis flesjes bij.

1 like

Volgens mij zit er in 1 van de Gratis baby dozen een klein avent flesje.
Daar hebben wij het bij gelaten. De Kraamzorg heeft in nood altijd een portie zakje op voorraad voor je… en voor ze dan toe zijn aan de volgende voeding heb je al wel een supermarkt gevonden denk ik hihi!

1 like

Dank allemaal! Qua dekentjes snap ik het nu iets beter. Fleece leek me al niks maar ik wist niet of er nog meer eisen waren, maar dat blijkt dus mee te vallen. Ik heb een hele creatieve moeder die graag haakt, breid en naait dus ik ga met haar op pad voor mooie stofjes of wol voor dekentjes.

Helaas zat er bij mij geen flesje in de gratis paketten maar dan haal ik er eentje voor de zekerheid en zo’n proefverpakking. Geeft toch rust om iets in huis te hebben. Woon in een dorp en zie al helemaal voor me dat de baby op zaterdagavond wordt geboren en we zondag een heel eind moeten rijden voor voeding (wat dan vast ook wel goed komt maar toch!)

Aaah wat pittig!
Geef je moedermelk of kv in de fles? Soms zijn er voor moedermelk andere richtlijnen voor de narcose… volgens mij mag dat tot 3u (edit ik dacht 2, blijkt 3) voor de narcose namelijk ipv kv 6u. Zou zonde zijn als de anesthesist automatisch uit gaat van kv, dat gebeurd vaker

Hoop hoor je dat ze opschieten en niet uitlopen :yellow_heart:

Ja volgens mij heeft het er mee te maken dat het beter verteerbaar is en minder zwaar op de maag ofzo? Ik weet het niet meer exact…

Wordt je kindje misschien sowieso rustig van autorijden? Dan zou ik lekker gaan en een flinke ronde omrijden hihi

1 like

Stukje wandelen buiten? Sabbelen op vinger/duim/speentje? Wat vervelend :frowning:

Heel veel succes!

Deze site kende ik nog niet, mooie deken inderdaad. Gaat op het lijstje!

@SeatLeona geen tip maar veel succes en sterkte vandaag!

1 like

Hoop dat het goed gegaan is en ze niet te veel uitliepen… :slight_smile:

Ahh fijn! Maar wel heel slecht dat het pas 14:00 kon. Beterschap voor je kleintje!

1 like

Ik heb een stuk schuimrubber besteld, een hoes om heen gemaakt en die eronder gelegd. Ligt toch wat zachter

1 like

Influenced, heb zo een nu besteld. Heb twee met wafel voor de wieg maar vindt die hard aanvoelen.

Ohhh hier vandaag weer dikke dikke tranen. Er kwamen drolletjes uit die wel van een volwassene leken zo dik. Arm popje. Maar er komt wel wat op gang nu dus hopelijk snel voorbij. Bij jou al verlichting? (nou ja, bij je zoontje bedoel ik dus :smile:)

Mijn schoonzusje gaat over een week of 10 bevallen en ik zit met mijn man te denken over het kraamcadeau. Wat is nou een mooi cadeau? Mag best wat kosten :raising_hand_woman:t3:

Ag germ. Nee, hier ook alleen nog maar een hard keuteltje. Morgen gaat hij voor het eerst een hele dag naar de opvang want ben vandaag begonnen met werken weer. Misschien krijgen zij de explosie :wink:

Ewan het slaapschaap!! Dit is echt mijn steun en toeverlaat

2 likes

Draagzak? New born fotoshoot?

1 like

Ja! Moet je wel echt goed weten wat haar smaak is. Maar iets wat ook leuk is voor de moeder vond ik stiekem het leukst haha. Dus inderdaad een mooie luiertas of bijv draagdoek.

Of een hele mooie mobiel oid voor boven de box? Geen idee wat haar smaak is maar bijvoorbeeld jutenjuul heeft mega mooie (en dure!) items in de webshop.

1 like

Ik denk als je op kraamcadeau zoekt in dit topic je ook veel vindt. Die vraag is hier al een paar keer voorbij gekomen!

2 likes

Oh dit lijkt me echt lastig als cadeau om te krijgen! Zo’n grote kans dat zo’n tas of doek nĆ©t niet je smaak is en dan heeft die ander er zoveel geld aan uitgegeven :sweat_smile:

1 like