Advies nodig. F. deed eerder ongeveer 20 minuten over een fles van 180+6. Dr. Browns fles met speen 1. De laatste dagen deed ze er 30 minuten over en dan had ze nog 20-30 ml over. Dus we dachten misschien moet ze over naar speen 2, die is vanaf 3 maand en F. is 3 maand en 1 week. Nu drinkt ze de fles leeg in 12 minuten, is dat niet veel te snel. Is dat een kwestie van wennen? Of beter nog even terug naar speen 1?
Hoe voed je verder? Je kan inprincipe altijd met 1 blijven voeden als je therapeutisch voed.
Volgens mij is 20-30min prima voor een fles (althans, dat is hij flesjes moedermelk de richtlijn
)
Je hebt inderdaad een paraplu buggy nodig. Wij zijn naar Babydump gegaan en hebben daar informatie opgevraagd. Destijds zijn wij uitgekomen op een McClaren. Zo’n buggy mag ook maar max 7 kg zijn dus er vielen best wat buggy’s af. Uiteindelijk vond ik het niet fijn fietsen (te wiebelig en best zwaar) en liep onze kleine man al best snel zelfstandig.
Eeeeeuuuuh, wat is therapeutisch voeden? 
Deze bijvoorbeeld?
https://www.bol.com/nl/p/julian-is-een-zeemeermin/9200000110133856/?referrer=socialshare_pdp_www
Niet echt een sprookje maar wel heel mooi
Als je niet gaat spugen, hikken of andere ongemakken, kan je prima voeden met speen 2 hoor. Je merkt vanzelf als het te hard gaat, dan gaan ze spugen of ineens veel vaker komen voor een fles. 12 minuten is voor kv echt prima, tenzij je merkt dat het te snel gaat
Nav deze posts de speen 4 gekocht voor mijn zoontje van 6 maanden. Haha, hij had de fles van 210 ml binnen 8 Minuten leeg inclusief pauze om te boeren. Wij gaan weer terug naar de twee 
Wij hebben nooit anders gehad dan 1 & 2. Hij is nu 14 maand en drinkt nog altijd uit speen 2. Nooit over nagedacht eigenlijk.
Oh hahaha oeps 
In het tuitje van de fles? Zo geven wij F. haar laxeerdrankje en dan gelijk erna de fles geven.
M. Drinkt met een 1, 2, 3 speen omdat we de voeding indikken en we zo kunnen aanpassen naar mate de melk dikker wordt. Maar zelf met 1 drinkt ze 180 ml in 5 minuten soms weg😅 niet normaal dus.
Op een lepeltje? Ze is hier de vitamine d op een lepel gewend dus bijvoorbeeld de sab simplex tegen de krampjes hebben we ook lang zo gegeven
Nou, daar staat op ‘6 maanden +’ en de 2 is voor vanaf 3 maanden ofzo. De nachtflessen duurden hier best lang en overdag raakte hij erg afgeleid tijdens het drinken, dus ik dacht dat het gaatje misschien te klein was.
Mijn zoontje van 10 maand moet elke dag medicijnen.
Dit medicijn mag ik oplossen (is een tablet).
Dit doe ik dan door wat zoete diksap.
Of ik stamp het door fruit heen. Nooit een grote hoeveelheid want het moet wel op (en nog binnen 20 minuten bij mij)
En als ze heel klein is dan kun je het ook nog met een spuitje proberen
Dan door een zo klein mogelijke hoeveelheid.
Als ik het met een spuitje deed dan liet ik mijn zoontje op mijn pink zuigen en dan spoot ik het er in. Zo dronk hij het zo op. En het was onwijs smerig(de medicatie)
En als je het echt in de wangholte spuit met het spuitje?
Echt hatelijk als kinderen hun medicatie weigeren. Dan moet je ze in een houdgreep houden en voel je je zo’n boeman. Hebben wij sinds gisteren terug met het puffen…
Heeft iemand een voorbeeld eet schema van een baby van 6 maanden?
Ze wilt steeds vaker de fles (met borstvoeding) niet maar wel haar hapje. Hoeveel melk mag ik al vervangen?