Tips, ervaringen & aanraders #2

Tips voor een uv badpakje? Wil alvast een beetje orienteren voor de zomer!

Ik heb deze en vind 'm heel erg cute staan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nu wil ik ook een kindje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik vind ze van Beach and Bandits heel fijn (https://www.beachandbandits.com/nl/webshop), want ik vind de meeste bij andere webshops zo foeilelijk :see_no_evil:

3 likes

Omg wat doe je me aan

7 likes

Ik zweer bij Liewood! Zulk fijn spul!
Grasonderjevoeten.nl heeft vorig jaar nog in de sale geloof ik!

1 like

Ook hier een fan van beach and bandits. Vorige zomer onwijs veel gebruikt en zien er nu nog perfect uit. :ok_hand:t3:

Ik kan online niet zoveel vinden dus misschien dat jullie me kunnen helpen?
Ons zoontje krijgt dadelijk de BMR prik (14 maanden) en ik vroeg me af hoeveel jullie daarvan gemerkt hebben bij jullie eigen kindjes?
Bij de vorige vaccinaties had hij gelijk koorts, was hij erg hangerig, niet willen slapen en gelijk 2 weken van de leg!
Ik zie er echt tegenop :confused:

1 like

Hier was het een r-a-m-p. Ik moet daar direct bij zeggen dat onze zoon op alle prikjes heel heftig gereageerd heeft. Toen we deze hoorden hebben we bewust de week erop (want ze krijgen ongeveer een week later klachten) veel thuiswerken enzo ingepland.
Hij is 4 dagen heel ziek geweest (40gr+), wilde niet eten, alleen maar drinken (en alleen water ook niet aan de borst Of appelsap oid), leek overal spierpijn te hebben want zakte continue door zn beentjes, en zoveel ā€œkrijsendā€ huilen… Ik heb op een gegeven moment de huisarts gebeld, maar die zei dat dit echt nog wel onder de ā€œnormaleā€ dingen viel. Weliswaar aan de heftige kant, maar niet zorgwekkend.

Maar zoals ik al zei, de vorige prikjes was ook telkens koorts, veel huilen en niet in staat tot functioneren :’)…
kind is nog nooit ziek geweest of tot vorige week zelfs verkouden, behalve van prikjes of tandjes :joy:

1 like

Hier 0 reactie op de BMR prik gehad gelukkig! Tegen ons zeiden ze overigens dat als er een reactie kwam dit een week tot drie weken nĆ” de prik pas zou komen.

1 like

Okee dus het kan alle kanten op. Ons zoontje reageert normaal ook erg heftig dus ik hou mn hart vast :confounded:

Bij ons kreeg hij na een week een beetje koorts voor 2, max 3 dagen en was toen ook een beetje hangerig. Dit was eigenlijk het enige dus viel op zich mee.

1 like

Nou het was weer een drama, breekt echt m’n hart die dikke tranen :sob: nu lekker naar bed en dan zien we het over een week wel :sweat_smile: bedankt voor de antwoorden!

Sterkte @Kindercola! Hoop dat het meevalt.

Ik ben totaal niet ā€˜anti-vax’ (ons meisje heeft alles gehad), maar het staat me steeds meer tegen. Vooral de zogeheten ā€˜cocktails’ met meerdere shots tegelijkertijd. Weet iemand of je ook kan vragen om ze gespreid te geven?

1 like

Ja/nee haha. Ik weet wel dat je uitgesteld kan vaccineren en bijv kan kiezen om de meningokokken niet nu te doen maar later.
Maar of je ook de cocktail BMR zelf kan splitsen weet ik niet?
En dan is er ook nog iets als dat er toch een bepaalde leeftijd ideaal is om een bepaald vaccin te geven… want als je de BMR voor 12mnd doet is ie maar 70% ipv 90% beschermend… Dus ik zou niet weten hoe dat precies werkt… :yellow_heart:

Ja ik denk dat je alleen bmr en menigokokken kunt scheiden, omdat het twee verschillende spuiten zijn.
Hij heeft ze nu allebei gehad, voor het eerst in zn armen ipv in zn benen. Ik had wel t idee dat hij minder lang huilde daardoor.

Ooh echt? Hier was t wel nog in de beentjes… en een kreeg nog een blauwe uitstorting ook. Arm schaap…

Hoop dat jullie er gewoon lekker door heen fietsen!!

Ja kan wel, even uit m’n hoofd was dat de dktp en bmr. Maar bij een voorlichting waar ik was geweest van mijn consultatiebureau waren ze er vooral bij dktp niet zo happig op omdat je dan de volwassen variant/ter onderhoud inspuit (als ik het goed onthouden heb hoor). Plus je komt met meer contactmomenten. Maar er zijn losse vaccins verkrijgbaar die te bestellen zijn, zou even goed rondje onderzoek doen en desnoods een consult bij een antroposofisch bureau doen waar mensen vaker splitsen of andere schema’s aanhouden.

1 like

Ik heb bergstein laarsjes gekocht, maar ze zijn te groot. Tweedehands, maat 22. Maar ondanks dat ie bij shoesme al in 22/23 zit, vallen deze gewoon praktisch van z’n voeten :’)

Iemand ervaring met daar een zooltje in doen? Bijv van wol? Zou dat een maar verkleinen?

Leek me zo handig met onze buitenspeler om niet elke keer die schoenen te hoeven schoonboenen… :nerd_face:

Heeft iemand dĆ© tip voor bakjes voor in de Hennes ā€˜commode’? Heb nu de Stuk bakjes (met die ruitjes) maar dan houd ik ruimte over. De vilten Komplement bakken passen ook niet :expressionless: Het gaat om de grote lade van de ladekast met 9 lades