Zou ik sowieso doen. Altijd fijn als het aanleggen niet meteen goed lukt of als je stuwing krijgt.
Ik kon een lenen van de kraamverzorgster maar dat was een elektrische kolf. Kostte me uiteindelijk 30 euro aan de borstschilfen etc. en daar heb ik nu niks meer aan.
Je kan dan prima huren. Vaak kan je kraamhulp of verloskundige dat snel voor je regelen (binnen een dag). Bovendien zijn dat vaak krachtigere kolven dan die in de reguliere winkels te koop zijn. Dat is dan weer beter om je productie op gang te helpen.
In principe heeft de kraamzorg vaak wel een kolf om te lenen. En verder is de 1e 6 weken echt om je productie af te stemmen op de baby, dus niet âextraâ gaan kolven.
Wel natuurlijk als je dreigende borstontsteking hebt oid. Maar de kraamzorg kan hier de eerste week (waarin je de ergste stuwing krijgt ook) goed in begeleiden
En bij twijfel direct een LK inschakelen.
En zelf heel veel gehad aan âborstvoedingsforumâ op Facebook. Zitten ook online lactatiekundigen in die groep
In die gevallen had bij ons de kraamzorg gewoon een kolf achter in de auto. En goed om te weten dat een baby zoân 24-48u na de geboorte zonder voeding kan. Althans ze drinken dan 3 druppels ofzo per keer⊠pas na een dag of 2 komt je melk productie echt op gang.
Ja snap je indd, maar ik vind zelf handkolven wel echt lastig. Wat je wel kan doen is zoân haakaa kolf en die dan aan je lege tiet hangen. En dan af en toe meepompen. Dan wekt je baby de TSR op en dan kan je die andere ook stimuleren. En je bent geen bak met geld kwijt. Die dingen zijn een tientje ofzo
Ik wil graag een oefenbeker kopen voor mn kind (10 m) en zoân munchkin 360 beker leek me handig maar ik vind ze ook heel lelijk. Is dit een onoverkomelijk kwaad of heeft iemand nog een gouden tip?
Het kwam bij mij niet op gang en heb zoân power kolf gehuurd via verloskundige. Die was er na een belletje. Misschien heeft jouw praktijk ook een paar. Was 2.50 per dag. De opzetstukken moest ik kopen van idd 30e maar kon ook op een andere kolf als ik er 1 ging kopen.
Haha ok neon it is
Ik had voorafgaand aan de bevalling een kolf van Alie gekocht, the Real Bubee. Kostte geen drol en werkte als een tiet (see what I did there). Maar in de eerste dagen na de bevalling zou je wellicht eerst een Medela-kolf kunnen huren om e.e.a. op te wekken, indien nodig, en daarna kunnen overstappen op die van Alie.
Niet extra kolven, maar als de bv niet lukt bijvoorbeeld is het wel fijn als je wel kunt kolven. Ik moest helaas vanaf seconde 1 kolven omdat de baby niet aan kon happen, dus was heel blij om er in het ziekenhuis meteen een te hebben.
Ja ik vond het wel heel handig! Vooral omdat je na een paar dagen echt enorme stuwing krijgt, toen was het fijn om even de ergste druk eraf te kolven en zo kreeg de baby ook niet zoveel âwaterâ binnen.
Jaa precies! Maar dat doe je denk ik niet met een handkolfje? Daarvoor heeft de vk of kraamzorg er vaak in split second 1 voor je toch? Of was dat hier uniek ? (Dat kan natuurlijk hihi)
Ze zijn ook gewoon lelijk. Ik vind die van Nuby nog wel aardig.
Nee dat is waar! Wel met een elektrische ja, klopt haha
Wij hebben een tijd een Swaddle me Up gebruikt. Daarin liggen ze wel bedekt met hun armpjes, maar met de handjes naast hun hoofd (wat blijkbaar voor kleine kindjes de meest natuurlijke slaaphouding is?). Ik heb er nog een paar liggen, dus als je wil stuur ik er eentje naar je op die je mag hebben om te proberen (haha ik voel me echt zoân leurder met mijn slaapzakjes )
Wij zijn van de piep naar de mini gegaan. Eerst alleen af en toe overdag en daarna ook sâavonds: Eigenlijk ging dat prima, heel snel al de armen eruit omdat ze graag aan haar handjes wilde sabbelen, of dâr speen niet kon pakken. Wel met een lakentje nog erover heen; anders blijft ze wurmen en ligt ze overdwars in de ledikant.
Hihi ja dat sabbelen door de stof heen deed L. ook. Dus dan maar snel de armpjes eruit. Misschien was een normale slaapzak ook wel prima geweest.
Viel mij reuze mee. Ik verwachte slapeloze nachten, maar de overgang ging prima. Ik geef haar nu de speen in bed en een kleine doek waar ik een knoop in heb gelegd, zodat ze iets heeft om mee te frummelen en sabbelen zodat ze vanzelf in slaap valt ipv wild om zich heen slaan.
Is er een leuker alternatief voor zoân Dookie beschermdoek? Ik vind die printjes en kleuren niet zo mooi⊠Heb een grijze Joolz wagen, en die van Joolz zelf is weer zo duurâŠ
Nee we hadden eerst de inbakerslaapzakjes van Meyco, daar liggen ze best strak in. En toen deze en daarna de gewone slaapzak.
Vooral mijn zoontje was heel wild met zijn armen dus vond die Swaddle wel een fijne tussenoplossing.
Het is maat medium die ik heb.