Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik ook niet. En heb ook geen radijs. En ook geen Toet Toet auto’s niks.

2 likes

@Unquestionable Ik ook niet maar dat zijn de enige ‘forumhits’ die ik me op dit gebied kan herinneren :joy::joy::joy:

2 likes

Haha ja het is heel persoonlijk ook. Ook met speentjes bijv. Wij hadden er 2 uit die babyboxen en de ene moest ze niet en de ander wel. Dat is ook zooooo afhankelijk van je kind.

1 like

Of ze willen helemaal geen speen, ook als je er 17 (geen grap!) geprobeerd hebt :sob::sob::sob:.

3 likes

Dan mag t nog zo natuur rubber zijn als wat, maar mijn baby’s pakken alleen echte natuur :sob::sob::sob:

6 likes

Hier gelukkig alleen de jongste die geen speen wilde. Hij wilt alleen mij als speen gebruiken. Vandaar ook mijn wallen al ruim anderhalf jaar :joy:

Die reallife spenen zijn echt onbetaalbaar he :stuck_out_tongue_winking_eye:@Tessa @Unquestionable

M’n man zou er een moord voor doen. Als S huilt ook: “ja stop je tiet er dan gewoon in”

hoe denk je dat ze aan die spekarmen komt?! En die onderkin?!

3 likes

Ik vind het knap. Heb ook echt bewondering voor vrouwen die lang voeden. In combinatie met dat ze geen speen willen, lijkt t met echt pittig. Dus dubbel bewondering.

1 like

Is ook pittig. Maar niet altijd gelukkig. Het is vooral ook verrekte handig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

En een intiem momentje. Kan soms echt jaloers worden dat ik na 3 mnd borstvoeding gestopt ben :sweat_smile:

1 like

Lief! Ik vind het qua fysieke last meevallen, maar heb dan ook nog 0 borstontstekingen of kloven gehad, dus dat scheelt. Wat ik wel moeilijk vind is dat ik op dit moment dus gewoon niet echt weg kan… maar goed, ik weet ook dat dat uiteindelijk wel helemaal goed gaat komen. Ik wil max tot 2 jaar voeden bij S. Met R stopte het rond de 1,5 jaar door zwangerschap en dat vond ik eigenlijk ook wel weer prima.

2 likes

Hoeft ook niet, het halve forum komt toch bij je op kraambezoek :heart::kissing_heart:

2 likes

Wij gaan binnenkort voor het eerst met ons kindje (7 maanden) op zonvakantie, naar de Caraïben. Denk: 33 graden, veel zon, zee, strand. Wat mag er écht niet ontbreken in onze koffer? Zo bang dat ik iets vergeet.

De essentials als: zonnebrandcrème, muggenolie zonder deet, uv-pakjes, zonnehoedje, dooky, zonnebril, etc. heb ik.

Ik voel mij echt een overbezorgde moeder als mijn kind ( 1,5) niet lekker is. Werknaam Appel heeft sinds woensdagavond koorts (39.8-40.3), snotverkouden, vrijdag naar HA gegaan welke vond dat zijn beide oren vol zaten en een amoxilline kuur heeft voorgeschreven. Appel leek er van op te knappen, gisteren gewoon weer 36.8 en goed te spreken. Dronk en plas aldoor wel goed, eten gaat er niet zo in.
Nu ineens sinds vanochtend weer koorts 38.9 tussen de middag weer 37.9 en net weer 38.4. Verder vind ik ook dat Appel af en toe ineens zo slapjes is en loom wordt…valt dan bijna ineens op schoot in slaap. Net weer: valt dan in bed ook meteen in slaap. Dit herken ik niet van eerdere perioden van ziek zijn. Tussendoor wel redelijk opgewekt; maar weinig fut om echt te spelen.
Moet ik alsnog even de HA post bellen voor overleg ( vind dat wel een dingentje) of is het logisch dat koorts wat komt en gaat en dat een kind ineens een dag heel slap en moe kan zijn? Opzich wel logisch wat eet al 4 dagen niet tot nauwelijks.

1 like

Hoe gaat het met de plas luiers en het drinken? Als je zelf vind dat je kind suf/loom is dan moet je zeker bellen! Jij bent moeder, jij kent je kind het beste. En als je vrijdag gestart bent met een antibiotica kuur dan zou de koorts nu wel gedaald “horen” te zijn. Ieder kind reageert er natuurlijk anders op.

4 likes

Gewoon bellen! Juist ook bij twijfel. Een slome en niet alerte baby met koorts is voor mij reden genoeg om te bellen. Zij zijn de pro’s en kunnen je situatie goed beoordelen.

2 likes

De koorts vind ik dat weer niet zo spannend; het ‘slome’ wel. Koorts komt en gaat vaak bij kleintjes, maar suf/sloom vind ik wel een reden om even te bellen! Hoe gaat het drinken en plassen?

1 like

Is ze vrijdag al gestart met de kuur? Dan zou je nu wel echt verbetering moeten zien. Voor het slappe en futloze zou ik wel even bellen.

1 like

Dank allen voor reactie. Ja vrijdag al gestart met kuur. Drinkt en plast wel goed.
Ik ga zo als appel wakker is even bellen… dankjewel!