Gelukkig is mijn dochter niet de enige! Aan avocado had ik nooit zelf gedacht, maar nu wel. Thanks!
Ik vind het eten ook zĂł lastig. Blijf steeds wat in hetzelfde hangen.
Boontjes, pompoen, wortel, zoete aardappel, bloemkool.
Peer, appel, meloen, banaan, mango.
En mixjes daarmee.
Hier was pastinaak ook meteen een grote hit! Een van de eerste hapjes die we gaven. Verder avocado (nu ook vaak op brood), venkel, broccoli en spinazie. Oh ja en meiknol en andere knolsoorten zijn / waren ook altijd wel een succes, meestal gemixt met zoete aardappel.
En qua fruit is aardbei hier een grote hit, en nectarine en perzik komen nu in het seizoen, ook super lekker!
(Groetjes, de dochter van een groenteboer).
Welke pindakaas geven jullie aan je kleine?
Van de kleine keuken
Deze. Tot een jaar toen gewoon Calvé gaan doen want zelf vinden we de 100% niet lekker haha
Weet niet of dit het juiste topic is. Mijn vriend en ik weten inmiddels zeker dat we op korte termijn een kinderwens hebben. Nu heeft mijn vriend een overdraagbaar gen waardoor we in aanraking komen voor een traject waarbij ze dit gen uitsluiten. We waren er altijd zeker van dit niet te willen, maar heel eerlijk slaat bij mij nu toch een lichte twijfel toe. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit wil delen? Mag ook via een privébericht natuurlijk :).
Wij hadden eerste 100% van de AH, nu die van de kleine keuken. De laatste vind ik zelf lekkerder
Het gaat echt om âembryoselectieâ (PGD) in dit geval.
Klopt! Maar naar mijn idee hebben de meesten die een IVF traject hebben doorlopen hierbij minder keuze (als je een sterke kinderwens hebt). Ik heb het gevoel dat wij dat meer hebben. Maar verbeter me vooral als ik dit verkeerd zie, heb er nog te weinig kennis over eigenlijk.
Merk vanuit de omgeving veel reacties dat als je de optie hebt een gen op deze manier uit te sluiten je dat altijd moet doen, terwijl mijn vriend en ik de kwaliteit van leven bij dit gen zeker goed genoeg vinden om de natuur zân gang te laten gaan. Maar door de reacties van onze omgeving begin ik toch te twijfelenâŠ
Maar andere visies of ervaringen met IVF zijn zeker welkom! Hoeveel last je hebt ondervonden en of je het opnieuw zou doen bijvoorbeeld.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Verhelderend ook dat het zo veel meer is dan de ethische kwestie waar ik me tot nu toe vooral mee bezig hield. Ga me nog wat beter inlezen in bijvoorbeeld de duur van het traject, kans op miskramen (goede tip) en kans op succesvolle terugplaatsingen. Misschien veranderd het onze keuze, maar denk dat het ons vooral gaat sterken in de beslissing die we eigenlijk al gemaakt hadden.
Is het iets wat op te sporen is met een vruchtwaterpunctie? Want dat is volgens mij ook een optie?
Bijv Willemijn (van 2wmn); zij heeft een overdraagbare aandoening maar kozen voor die vruchtwaterpunctie en dan eventueel te aborteren als het fout bleek. Ze heeft daar wel eens een video over gemaakt. Misschien heb je daar iets aan ?
Twee keer geweest, voor overstrekken en meer. Maar bij ons deed ze niet veel meer als haar hand op het buikje leggen en âvoelenâ. Voelde echt als geld klopperij, maar misschien hadden wij gewoon een slechte. Veel mensen hebben er volgens mij wel baat bij.
De kinderfysio kwam hier aan huis en daar hebben we wel veel aan gehad.
Thanks voor de tip! Volgens mij kan dat niet, maar ga er achteraan! Al moet ik zeggen dat dit in eerste instantie nog meer tegen mijn gevoel ingaat.
Lastige situatie voor jullie zeg!
Ik denk dat het ook goed is om voor jezelf (proberen) te bepalen hoe je tegenover het beëindigen van een zwangerschap / het leven van een embryo staat. Is natuurlijk geen lichte materie en die grens ligt voor veel mensen op verschillende plekken.
Ik zou ook denken aan vragen als:
Is het gen zo ernstig dat een kind niet buiten de baarmoeder kan leven? Hoe groot is de kans op het gen? Wat is de impact op je leven (baan, huis) als je een kindje krijgt met het gen? Etc.
Wat betreft ICSI / IVF: het fysieke gedeelte overleef je wel. Een eicelpunctie is niet lekker of zo, maar het duurt maar kort. Het mentale gedeelte is zoals @Ovenschaal zegt zwaarder, althans dat was het voor mij. De onzekerheid en de hormonen waardoor je gillend gek kan worden. Maar ook dat is als het goed is tijdelijk.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!
Misschien een onwijs suffe vraag hoor, over draagzakken. Ik draag graag, en S slaapt er overdag heerlijk in. Ik laat 'm af en toe (niet dagelijks) echt ff âbijslapenâ in dat ding omdat ie verder moeilijk zân rust kan vinden. En nu met de nachtdiensten van mân vriend kan ik 'm ook niet boven leggen want de wieg staat naast ons bed . Maar straks als ik weer aan 't werk ga wilt mân vriend ook gaan dragen, maar dan blijf je dat ding dus continu opnieuw instellen, en hij zit zo perfect voor me momenteel
iemand die DE perfecte hack hiervoor heeft?
Of een fijne (niet al te dure) draagzak waarbij je niet al die banden steeds hoeft jn te stellen. Ringsling of draagdoek vindt ie overigens niks.
Ja wij hadden dit ook. Hij vond de draagdoek ook niks en paste hem niet goed. Want ik ben formaat ieniemienie en hij maximaximax⊠dus mijn perfecte doek was voor hem net te kort om lekker te knopen.
Ik ben toen standaard gaan knopen en hij de draagzak gaan gebruiken.
& anders zou ik een tweedehands proberen? ByKay ofzo?
Help! Dreumes heeft de rits van baar slaapzak ontdekt. En waar dat begon met een klein stukje open ritsen ligt ze nu in alleen romper in haar ledikantje. Ik kan hem natuurlijk terug dichtritsen, maar zo blijven we bezig, en ben bang dat ik haar wakker maak.
Iemand tips? (Veiligheidsspeld dacht ik aan, maar lijkt me niet zo âveiligâ als de naam doet vermoeden)
Ah das een goede! Die ga ik morgen eens proberen.
Haha! Hier dus ook echt mini en maxi ik ga eens kijken wat marktplaats te bieden heeft. Heb wel een ringsling van ByKay (was gratis
want ik had een aquasling gekocht. Die actie loopt nu nog trouwens! Wellicht een tip voor de liefhebber) en die ga ik 'm ook gewoon nog ff aanpraten dat ie het gewoon moet proberen.