Oeh hier trekt ze zich al 3 weken op tot staan, maar ze is ook nog maar 6 maanden. Grappig hoe die ontwikkeling zo verschillend loopt en hoe hard het soms ineens gaat.
Optrekken tot staan: 7,5 maand
Los staan: weet ik niet meer
Eerste stapjes: 11 maanden.
Een regenjas. Ik heb er een van America Today en een van Hublot (een of ander zeilmerk, supergoede jasjes)
Welke jas van de Mango?
Ik heb ook een winterjas voor mijn baby bij de mango gekocht. Ze draagt nu maat 74 en heb de jas in maat 80 besteld, die is nu nog wel echt wat te groot voor haar. Vooral bij de armen, maargoed volgens mij hebben mijn kinderen sowieso korte armen want moet altijd mouwen omslaan.
Mango vind ik verder over het algemeen wel klein vallen, ze kan bijvoorbeeld nu al sommige dingen in maat 80 aan.
Die van mij trok zich op bij 9/10 maanden en stond met 10 maanden los. Lopen langs de bank enzo doet ze sindsdien ook, dat ging heel snel. Inmiddels is ze 13 maanden en ze loopt nog niet los.
Ohhh door dit onderwerp ging ik even fotoās en filmpjes terugkijken van dat ze net kon kruipen, lopen enz, mijn haaaart Zoān bol koppie zonder haar haha.
@Ivy hier zat er ruim 2 maanden tussen. Maar het kan ineens snel gaan idd! Hoe oud is ze nu?
@gradje tussen optrekken en langs meubels lopen zat 2 maanden (bij 6 en 8 maanden), 3 maanden later zette ze haar eerste losse stapjes.
Hier zat daar wel wat tijd tussen. Weet het niet precies meer, maar optrekken en staan ging heel snel, langs de box staan was echt zijn favo bezigheid. Ergens langs lopen was denk ik een week of 8 later en volledig los lopen duurde wel een paar maanden.
Noem er ff geen leeftijden bij, wil er geen wedstrijdje ākijk hoe snel mijn kind was/isā van maken. Weet dat die ontwikkeling een puntje van onzekerheid kan zijn bij sommige ouders.
Ik hoop juist dat ze nog een poosje niet gaat lopen hoor, gaat me veel te snel allemaal! Als ze 18 is zal ze het vast wel kunnen.
Haha goed zo!!
@Wonderland wat @Mhysa post, super handig. Qua speeltjes waren hier de fruit en groenten bijtspeeltjes van Oli&Carol een succes. En de welbekende Freddy Vuurvlieg (en soortgenootjes) van @FrauHelga.
Oh ja en van die zwart/wit kaarten speciaal voor babies vond āie ook leuk! Dingen met veel contrast kunnen ze als eerste zien dus die kun je dan een beetje voor ze houden.
Haha thanks ben normaal nooit onzeker, maar bij dit lopen vraag ik me af en toe af of hij het OOIT gaat doen. Hij loopt nog niet, maar loopt wel op zijn knieƫn haha. Wtf
Het is ook wel lekker rustig moet ik eerlijk zeggen
Ze trekt zich op sinds ze 7 maanden is dus zit al bijna 3 maanden vol spanning op de eerste stapjes los te wachten hahaha.
Een deze dagen komt de loopkar met rem binnen, ik hoop dat ze die leuk gaat vinden.
Ik heb toevallig net het fotoboek van K. haar eerste jaar afgemaakt en die loopkar vond ze al heel snel leuk: om ervoor te zitten/liggen en te spelen met de dingen op de voorkant haar eerste stapjes echt door de kamer zette ze niet achter haar loopkar, maar achter een krukje waar een plant op stond
en achter een laag stoeltje.
Nu (15,5 maand) loopt ze al enige tijd prima maar heeft ze de loopkar ineens herontdekt. Kun je namelijk prima mee racen haha. Ik had hem al in de gang staan om zolang op zolder te zetten. Zodra ik hem nu in de gang zet komt ze me al grommend achterna en weet ze niet hoe snel ze hem moet pakken haha
Ik kan het niet terugvinden of ik zoek gewoon niet goed. Maar aanraders voor reiswiegjes oid? Voor als ze bij oma is of als we naar vrienden gaan en ze moet slapen. In de kinderwagen bak wil het niet echt meer want ze heeft geen ruimte meer
Wij hebben het Prenatalcampingbedje en ben daar erg tevreden mee! Heb laatst wat resultaten van de test vd consumentenbond mbt campingbedjes gedeeld, zal vanavond als ik op de computer zit even terug zoeken en quoten
Oh wat lief, dankje! Heb ook totaal niet aan de Consumentenbond gedacht haha
https://www.forumfeminarum.nl/t/tips-ervaringen-aanraders-2/14687/4994?u=dahliadavin
Even kijken of dit lukt! Dit heeft @Suikerklontje toen voor mij opgezocht. Uiteindelijk heb ik de Qute q-break gekocht. Want heeft ook wieltjes. Ben er heel blij mee . (En N. ook
)
Kijk op insta eens op aloha.nutrition zijhad laatst best een fijne post over tummy time en je kan er idd vanaf dag 1 al mee aan de slag @Wonderland
Help ik heb even een snelle kinderopvang vraag bij het uitrekenen van alle mogelijkheden (wat is betaalbaar etc.). We kunnen kiezen tussen 52 weken en 49 weken, waar komen die 3 weken vandaan? Zijn dag 3 weken vaste vakantie per jaar in de zomer? Of zijn dat losse dagen die je op moet nemen? We snappen niet helemaal waar deze dagen vandaan komen haha. Alvast bedankt!
Ohh top dankje! Hoe zit het dan met een matrasje? Is degene die erbij hoort gewoon goed?