Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Als onderstaande meme soms ook op jou van toepassing is, ben je hier in het juiste topic :heart:

17 likes

Haha ik voel me dan echt zo iemand die gewoon koopt en niet berekend wat de liter prijs of kg prijs is. Ik ben dan zo chaotisch en denk shit. Ik heb nog luiers nodig, ik sta in de appie, snel maar de luiers meenemen. Oh wasmiddel is op, eigen merk ah mee.:face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Heel goed van je! Ik moet dat ook meer doen.

1 like

@Sarie is je baby erg huilerig? Dan misschien de moeite waard om je in te verdiepen. Mijn K is ook met vacuüm geboren, maar die had nergens last van. Althans, zeer waarschijnlijk hebben ze wel ff goed hoofdpijn en ze gaven in het ziekenhuis als tip om hem vooral niet teveel bij allemaal mensen in de armen te duwen, maar that’s it.

Wat de anderen al zeggen; doe wat goed voelt voor jullie. Maar een geboorte met vacuüm betekent dus niet per definitie dat je baby andere dingen nodig heeft dan bij andere vormen van bevallen.

Wie zocht hier laatst toffe dekbedovertrekken haha

Tip: hema heeft komende week weer stapelkorting op oa de rompers. Wel iets minder goed dan de normale actie (dan is het 2+1, 3+2 of 4+3) maar weet niet of die ook weer gaat komen dan nu. Ik sla met die stapelkorting altijd vast rompers in de volgende maar in :wink:

2 likes

Zou ik per week bekijken.

Als het je eerste kindje is: niet teveel tegelijk kopen van een merk, want misschien bevalt een bepaald merk je niet. Ik zou de eerste dagen Premium Protection gebruiken van Pampers, gewoon een standaard verpakking, en bekijken of dat bevalt. Zo ja, dan kan je een maandbox kopen, die zijn voordeliger. Zo nee, experimenteren met andere merken. Een pak luiers is zo gehaald of besteld.

En het ene kindje groeit harder dan het andere kindje, dus koop niet te ver vooruit.

1 like

Iemand tips voor een fijne ringsling? Ik heb een Tula FTG van nummer 1 die prima is voor buiten. Zoek nu echt iets comfortabels en makkelijks voor thuis zodat baby daarin kan terwijl ik peuter probeer te vermaken straks :sweat_smile:

Heeft iemand een idee wat precies het verschil is tussen een peuterspeelzaal en kinderopvang?
Alsin; heeft het meerwaarde om M. aan te melden voor de peuterspeelzaal als ze ook naar de kinderopvang gaat?

Nee de meeste kinderdagverblijven werken met een VVE-programma, dat overeenkomt met de programma’s waar voorscholen ook mee werken.

En als ze dat niet doen, werken ze wel vaak themagericht. Ik zou gewoon kiezen voor 1 plek voor je kindje.

1 like

Heeft iemand tips voor een leuk rugtasje voor mee naar het kinderdagverblijf? Of is dat niet handig om mee te geven? De hele luiertas lijkt me ook een beetje veel van het goede.

@Dojacat ik weet niet hoe het zit met grotere maten maar alles tm maar 62 valt vrij kort vind ik. Rompertjes, tuinbroekjes…

Bij ons hoeft dat niet. Elk kind heeft een bakje met knuffel, slaapzakje, reservekleding, etc. erin. Misschien goed om eerst te checken voordat je een rugzakje koopt.

1 like

Wij hebben ook een klein rugzakje. Kidzroom heeft hele leuke, net als Trixie en Zebra vond ik. Ik wilde er een gaan bestellen maar toen hadden ze bij kruidvat ook hele leuke, dus die gekocht. Bij ons hadden ze pre-corona ook bakken waar je als ouder de spullen in kon doen, maar je mocht niks laten liggen (ivm ruimte werden de bakken vd kindjes die er niet waren de dag erna savonds weer opgeruimd, dus mocht alleen op maandag laten liggen als ze op dinsdag weer kwam maar dinsdag en donderdag moet alles mee naar huis). Ik deed het rugzakje altijd gewoon daarin en vind het ook makkelijk om de spullen mee te nemen. Nu mogen wij nog steeds niet naar binnen en geef je dus gewoon het rugzakje en doen zij de rest.


@FrauHelga vraagje over jouw EHBAO :stuck_out_tongue: Die spray/zalf en pillen die jij tipt, kun je die gewoon tegelijkertijd/naast elkaar gebruiken? Vanochtend ineens voelde ik er een op komen toen ik op de wc zat en bloeden, nou zo erg hebben die megadingen zelfs na mn bevalling niet gebloed . Ontlasting is niet hard, dus ga nu ook maar je andere tips proberen en gezien het bij mij voor het eerst na mn vorige bevalling is opgekomen, heb ik graag alles vast in huis voor december straks vast :stuck_out_tongue:

1 like

Yes alles mag je tegelijk gebruiken!

Top, ga ik dat vandaag eens even bestellen en dan kan ik daarna mooi zorgen dat er in december een voorraadje klaar staat :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind het net wat kleiner vallen dan de hema!

1 like

Ik heb deze voor T!
En denk dat ik een exact zelfde in andere kleur voor baby bestel tzt haha

https://www.ilovespeelgoed.nl/blafre-retro-peuterrugzak-grijs-6l.html

1 like

Thanks voor alle reacties! Ik zie al hele schattige opties :heart_eyes:. Hopelijk word ik vandaag gebeld voor de intake want dat moet telefonisch ivm Corona en het zou fijn zijn als we dat gehad hebben voor ze gaat wennen… Maar ze zijn steeds redelijk laat bij het kdv dus het zal me benieuwen. Volgens mij mag ik inderdaad niet mee naar binnen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Bij een free to grow niet nodig. Je kan die stellen met drukknopjes onderin

2 likes

Ahja, daarom goed om even te vragen. Is overal weer anders.