Dochter is net begonnen met de basisschool en de eerste uitnodiging voor een kinderfeestje is binnen. Zo schattig, ben helemaal trots haha.
Alleen wat is tegenwoordig een beetje een normaal bedrag voor een cadeautje?
Dochter is net begonnen met de basisschool en de eerste uitnodiging voor een kinderfeestje is binnen. Zo schattig, ben helemaal trots haha.
Alleen wat is tegenwoordig een beetje een normaal bedrag voor een cadeautje?
Lijkt mij ook zo leuk de eerste keer!
Ik zou niet weten wat voor bedrag. Maar beetje leuks zit je al gauw rond 10 denk ik?
Die is inderdaad erg leuk! Heb daar ook een boxspiraal en het wippertje van. Alleen heb ik ook al een kleed om op de buik te liggen. Hij kan nu alleen nog op zijn rug.
@Printemps Jaaa al die kleden zijn vrij prijzig!
@Zitzak Ahh die is ook wel gaaf!
@Maanzaad Die is ook leuk! Maar hij kan alleen nog maar op zijn rug!
Waar woon je ongeveer? (mag ook in dm)
Oh maar deze was ook leuk toen hij op zn rug lag! Toen hij een beetje dingen begon te grijpen probeerde hij de visjes te pakken die aan een touwtje zitten. Of te friemelen aan de andere dingen. Hij begon met proberen die visjes te pakken, daarna in zn mond te stoppen, daarna beetje rammelen met het walvisje. Daarna begon hij zich daaraan om te rollen. En op zn buik gebruikte hij de rest.
Wij hebben een losse babygym en zette die er vaak overheen.
Mocht je een speelkleed willen met bogen dan is die er ook in deze lijn van little dutch en ik zag bij ikea ook een leuke.
Dat deze geen bogen heeft vond ik zelf persoonlijk wel heel handig
Maar zoveel keus maakt het niet altijd makkelijker
We proberen N nu een week eerder naar bed te brengen. Ze gaat zo tussen 19.15 en 19.45 naar bed (op onze kamer). Tot vorige week sliep ze beneden bij ons en ging ze tegelijk met ons naar bed en kreeg ze 's avonds laat de laatste voeding. Ze sliep dan in een ruk door tot ongeveer 07.00. Nu krijgt ze haar laatste voeding dus gemiddeld om 19.30 en maken we haar niet meer wakker als we zelf naar bed komen. De eerste ruk gaat goed, ze slaapt dan tot een uur of 02.00 ongeveer, hoewel ze soms wakker wordt als wij naar bed gaan. Maar vanaf 2.00 wordt ze echt elk halfuur wakker. Dan doen we speentje terug, even aaien, handje vasthouden en slaapt ze binnen een minuut of 5 wel weer, maar dat doen we dus wel héél vaak en ze slaapt veel korte slaapjes achter elkaar tot ongeveer 6.30 als ze weer voeding krijgt. Ik twijfel of ik haar een extra late voeding moet geven maar als wij naar bed gaan slaapt ze meestal wel. Ik kan haar natuurlijk ook voeden als ze 's nachts voor het eerst wakker wordt maar dan sluipt er weer een nafhtvoeding in en ik ben bang dat ze, als ik haar uit haar bedje haal, niet meer in slaap te krijgen is. Ze slaapt namelijk sinds een week ook niet meer in haar wieg maar in een ledikantje. Wat zouden jullie doen? Wakker maken voor late voeding, 's nachts weer gaan voeden of dit even proberen vol te houden? Ik weet niet of ze zo kort slaapt steeds vanwege voeding of om een andere reden (misschien vindt ze het eng in het ledikant, heeft ze het koud (?) of slaapt ze overdag te veel/lang waardoor ze niet echt moe is. Iemand ervaringen/tips?
Klopt! Ze is 5 maanden (3.5 gecorrigeerd). Ik denk dat we dat inderdaad maar weer moeten gaan doen, en dan hopen dat ze weer in slaap valt (in de wieg viel ze altijd uit zichzelf in slaap na een minuut of 10, in het ledikant gaat dat nog niet echt maar dat zal wel een kwestie van oefenen zijn). Thanks!
Ik denk dat ze dan toch nog wel een voeding zou willen. Vooral als ze dan echt vaak wakker wordt ineens weer.
Of ze wordt wakker van jullie. Dat had L iig wel, die hoorden ons naar bed gaan en werd steeds wakker van ons gedraai en gesnurk. (Die van m’n vriend dan haha)
Ik zal haar als ze wakker word om 2 uur een voeding geven. Hier wordt mijn meisje ook wakker en slaapt daarna ook heel onrustig, als ik haar een voeding geef dan slaapt ze weer lekker door. Ze is ouder dan N namelijk 7 maanden.
Ik zou ook voor een voeding gaan om 2u! Hoeft geen volledig te zijn, misschien is een halve ofzo al genoeg.
& kan ze ‘m zelf/liggend drinken?
T dronk z’n fles bijv graag op z’n zij! Dan hoef je d’r niet er uit ge halen ook. En dan dronk ie zichzelf dus in slaap :)!
@Minnepin @Phoenix @Roggebrood @Fishing thanks! Voeding ga ik vannacht geven als ze wakker wordt! Voel me gelijk schuldig dat ik dat de afgelopen nachten niet heb gedaan. Zelf drinken kan ze helaas nog niet @Fishing en het ledikant is afgesloten maar dan leg ik haar gewoon in bed aan de borst.
Iemand nog tips voor (betaalbare ) dikke sokken voor baby 9 maanden? Hij heeft altijd koude pootjes
De wollen sokken van Hirsch zijn echt heerlijk!
Nee joh, niet schuldig voelen! Je probeert eens wat uit en soms wil je kindje daar nog niet aan meewerken als ze echt zo’n honger zou hebben dan zou ze wel echt blijven huilen denk ik altijd maar. Ze komt niks tekort hoor
Hier heeft dochter 2 maanden slecht geslapen. Ik denk deels slaapregressie, maar het ging ook gelijk en heel stuk beter toen ik haar vorige week een dikkere slaapzak heb gegeven.
Ze heeft het niet al die tijd koud gehad, gezien dit ook tijdens warme temperaturen speelde. Ik heb ook steeds gevoeld in haar nek en bij haar beentjes maar ze was echt niet koud. Heb het er toch maar op gewaagd met die warmere slaapzak, ik dacht als het niet werkt verkoop ik heb wel weer maar ik wil slapen
Goed, puntje bij paaltje, ze houdt gewoon van lekker warm blijkbaar. Prima kind, slaap lekker in je berenvacht
Vraagje aan moeders van kinderen die naar het kdv gaan:
V. gaat vanaf dat ze 4.5 maand was naar het kdv en moest toen behoorlijk wennen (veel huilen). Nu is ze bijna 7 maanden en het gaat nog niet echt top. In haar boekje schrijven ze vaak dat ze onrustig is, veel op schoot wil, niet goed tegen de drukte van de oudere kindjes kan…
Net bracht ik haar weg en 1 leidster is vrij dramstisch en die zei ‘ja haar vermaken hier blijft toch wel een ding hoor’ en ik voel me daar eigenlijk best rot door.
Hoe ging/gaat dat bij jullie kindjes? V. kan thuis prima even in de box spelen, op de grond moet ik er bij blijven want ze kruipt en trekt zich op tot staan en valt dan snel. Is dit een fase waar ze even doorheen moet of moet ik gaan denken aan andere opvang? (Of toch maar stoppen met werken haha I wish…)
Sorry, maar waar hebben deze mensen het over?! Het is een baby. Vind het echt niet fair om dat zo in rapportages etc te brengen. Ik zou dit wel proberen te bespreken.
Oke na 3 maanden slecht slapen heb ik ook echt even advies/ervaringen nodig.
M is nu 16 maanden en wordt bijna elke nacht tussen 3-6 wakker en wil dan pertinent niet meer slapen. Vaak zet ie t zo op krijsen dat we maar beneden TikTak gaan kijken en dan zijn we dus vaak minstens een uur bezig (soms 2…) voordat ie z’n bed weer accepteert zonder te gillen.
Overdag slaapt ie nu nog 2x, we hebben ook een poosje 1x geprobeerd, maar ik had niet echt het idee dat het verschil maakte voor de nacht.
Herkent iemand dit? Hoe los ik dit op? Ik vraag het voor mezelf
Ah dank je dat is precies mijn onderbuik gevoel. Ik wilde echt zeggen ‘wat verwacht je dat ik er aan doe?’. Deze leidster heeft ook evht al 20 jaar ervaring, dus ik krijg dan het gevoel dat er iets mis is terwijl mijn verstand zegt dat het heel normaal is.
Snap ik, zou ik ook hebben hoor! En ik snap ook dat zij voor meer dan één kindje tegelijk moet zorgen, maar kan me niet voorstellen dat jouw kind (wat mij perfect normaal in de oren klinkt) in die 20 jaar dan een speciaal geval is. Ik denk serieus dat ze zich er niet bewust van is hoe de manier waarop ze communiceert op jou overkomt. En stel dat het gesprek echt niet loopt kun je altijd nog kijken naar evt een andere opvang.