+1 voor wat @Fishing zegt. Grote hit hier en zo fijn, geen gezeur en gehang meer aan mijn benen en ze kan alles zien. Ze wil ook graag “helpen” dus als ik bv champignons sta te snijden geef ik haar nu een eigen plankje, botermes en een champignon en dan gaat ze die ook snijden (en opeten).
Hier ook de IKEAhack. Gebruiken hem vanaf iets voor haar eerste verjaardag, zelf erin klimmen kon ze al snel en inmiddels (15m) ook prima zelf eruit. Reden was idd de prijs. Ik weet ook niet tot in hoeverre je andere in kunt klappen, ik heb er vooral gezien die je dan om kan klappen als een soort tafeltje ofzo, maar dan neemt het qua ruimte op de grond nog veel meer in beslag.
Wij hebben wel een redelijk ruime keuken dus hij staat niet in de weg. Als ik niet in de keuken ben zet ik hem tegen de muur, want ze is er dus wel eens ingeklommen en zo op het aanrecht terwijl wij niet in de keuken waren 
@SeatLeona Vervelend als je zo’n gevoel eraan over houdt. Ik had ook 30min in mijn bevalplan staan, tenzij hevig bloedverlies of andere reden waarom meteen nodig was. Na een minuut of 20 merkte ik dat ze wel wat zenuwachtig werden.