Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik las babycock :sob::persevere:

6 likes

Ik kook groentes gewoon in een pannetje met water, daarna afgieten en met de staafmixer erover. Mixer afspoelen en klaar. Daarna doe ik het trouwens in een ijsblokjesvorm (bij de zeeman hebben ze eentje met deksel) en in de vriezer. Aanrader is dat ook

3 likes

Heb ik net een kwartier verliefd naar mn slapende kind staan staren? Jazeker. Zo schattig; kontje omhoog, armpjes langs haar hoofd (zo lag ze al op veel echo’s en nu nog steeds vaak), mond een stukje open. Heb ik me heel hard in moeten houden haar niet te knuffelen? Jazeker.

Echt hoe doen mensen dit dit co-sleepen, zou alleen maar verliefd naar der staren :joy:

Edit: ooh huh, gaat goed vandaag want dit had in het wat je even kwijt wil topic gemoeten :joy: ach, valt ook onder ervaring toch​:stuck_out_tongue: tijd voor bed :shushing_face:

8 likes

Ik gebruik gewoon een stoommandje in een pan en daarna de staafmixer. Ze hoeven maar zo kort echt fijngepureed eten dat ik het zonde vind om daar speciaal iets voor aan t schaffen.

Ik heb die van Joseph Joseph, dat zijn 3 mandjes in verschillende maten. Dus je kan dan ook dingen los stomen voor verschillende hapjes, ideaal!

1 like

De hemnes van ikea word veel gebruitkt. Kan je ook van die bakken in zetten. Heb hem zelf niet maar lijkt mij wel erg handig.

@turbs Ik gooi alles behalve “normale” kleding de droger in. Dus beddengoed, pyjama’s, werkkleding, hydrofiel doeken, handdoeken etc.

@Taartje Dat lukt mij nou nooit. Ik tief het in een krat zodat de volgende lading in er in kan. Dan heb ik altijd in mijn hoofd “vanavond vouw ik dit op”. Als alle kratten vol zitten en vouw ik alles met tranen in mijn ogen weer op :joy:

2 likes

Vanaf welke leeftijd gingen jullie kindjes met een kussen slapen? Ik heb het idee dat E. er aan toe is. Hij wil niet meer in de slaapzak slapen, dus hij slaapt onder een dekentje. Maar hij kruipt er vaak onderuit, om dan omgedraaid bovenop z’n dekentje te gaan liggen. Maar ja, vind het toch een beetje spannend. En weet ook niet welke hoofdkussens goed zijn om mee te beginnen.

Mijn dochter slaapt al sinds ze 1,5 is niet meer in een slaapzak en idd soms ligt ze dan op haar dekentjes of nu op haar dekbed. Voor ik ga slapen dek ik haar nogmaals toe.

En die ikea kussens van de tip hierboven zijn prima!!

1 like

Sluit me aan bij alle Ikea kussentjes (en meteen 2 kopen voor noodgevallen :wink: )

2 likes

Ik wil graag een draagzak (denk ik) kopen, maar heb hier regelmatig gelezen dat het slim is om verschillende systemen uit te proberen omdat iedereen iets anders fijn vindt. Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde winkels voor het uitkiezen van een draagzak? Of kan ik dan toch het best een draagconsult boeken (vind ik best prijzig)? En is er dan iemand die goede ervaringen heeft met een draagconsulent in regio Noord-Oost-Brabant (Oss/DB/Ehv)?

Ik ben fan van de broeken van WE
Ik heb een meisje maar ze zijn stoer en van mooie kwaliteit.

Iemand tips voor een fijn, kindvriendelijk vakantiehuis in Duitsland of Noord-Frankrijk, landelijk maar niet al te afgelegen?

Dit was net een sprookjeshuis, je hebt ook een eigen binnenplaats met zandbak.

En kost geen drol

1 like

Hier ook een fan van de Tula Free to Grow.

1 like

Ik vond het wel fijn om verschillende te passen. Ben naar de Prénatal geweest. Vind dat normaal geen fijne winkel, maar ben toen wel goed geholpen! Van tevoren dacht ik voor een Tula of ByKay te gaan, maar die vond ik niet zo lekker zitten. Uiteindelijk Ergobaby gekozen en nadien online besteld (wilde er nog even over nadenken). Vond het wel een voordeel om zo verschillende merken en types te proberen en vergelijken.
Voor een consulent in de buurt heeft @Tunnelvisie misschien wel tips.

1 like

Van de opvang moeten we nu goede, waterdichte schoentjes kopen. Ons zoontje is 15 maanden en kan nog niet lopen. Ik heb op een paar zoektermen gezocht in dit topic maar kon niks vinden…

Hebben jullie aanraders voor merken? Ik ga denk ik lekker naar een warenhuis om even goed te kijken en te passen.

Wij gaan over 2 weken naar Centerparcs Eiffel, zal laten weten of het wat was.

1 like

Omdat het vandaag allemaal beetje krap wordt met K. ophalen vraag ik me iets af: hoe hebben jullie het geregeld als je zelf niet je kind op kan halen vd opvang?

En dan vooral qua vervoer… wij hebben allebei in onze auto een maxicosi assis stoel, maar die zet je nou niet echt ff handig over (die van mij is ook met 3punts isofix, maar ook met de gordel is het niet zo handig als maxicosi). Maar als we het nou onverwacht beiden niet redden? Familie/buren/vrienden hebben dan geen manier om haar te vervoeren? Zou al iemand moeten kunnen die een sleutel heeft die dan bij ons een fiets met zitje of de wandelwagen haalt (opvang is gelukkig naar 1,5km van ons huis)…

Maxicosi stond altijd gewoon op de opvang en het is het afgelopen jaar volgens mij maar 2 x voorgekomen hoor, 1x wisten we het van te voren en andere keer had man late dienst en stond ik in file, maar vroeg me dat ineens af.

1 like

Ik denk banaan met een beetje water in de blender, dat zou moeten werken? Of misschien met een beetje melk aanlengen bij het mixen.

1 like

Ik prak de banaan gewoon met een kleine vork, dat is hier vanaf vier maanden glad genoeg. Wel wat mini stukjes, maar glijdt goed naar binnen. Ik vries banaan in plakjes in in een zip lock zakje, haal er dan een paar plakjes uit en prak die als het ontdooid is

2 likes