Tips, ervaringen & aanraders #4

Hmmm, ik hoop stiekem dat ik nog ergens een kortingscode vandaan kan toveren :raising_hand_woman:t3: Denk wel dat ik voor kroost ga :grimacing:

1 like

Wij zoeken een bakfiets… en eigenlijk een winkel waar ze meerdere modellen hebben staan / proef kan rijden.
We willen geen nieuwe, maar hebben (op 90% driewieler na) geen idee wat we wel willen…

Wilden naar bakfiets loods - maaaarrr die hebben shit met Corona… op dr werkvloer. En weten niet wanneer ze weer open gaan… en wil eigenlijk niet nog weken wachten (zouden dit in februari al doen, maar toen was er nog lockdown en mocht je ook niet op afspraak naar een winkel…)

Dus: wie weet nog zo’n grote winkel waar ze allerlei modellen hebben?
Mag in t hele land zijn want die loods was ook 2u rijden geweest haha.

2 likes

Ik ben ook gaan kijken nav jouw berichtje en wat zijn dat mooie boeken zeg :scream:. Goede keuze!
Ik ga die ook maar bestellen/maken. Lijkt me wel fijn dat de indeling een beetje vast ligt, ik ben namelijk niet zo creatief.

Nee juist 3! :sweat_smile:

Op dat na hebben we geen idee haha

1 like

Ik opende fb en dit is het eerste dat ik zag hahah. Het is wel maar voor ƩƩn merk.

1 like

Heb je al eens met een 3wiel bakfiets gereden?
Ik was ook overtuigd dat ik er zo een wilde, leek me veel handiger qua evenwicht. Toen ik er eenmaal opstapte vond ik het echt doodeng :scream:
De tweewielbakfiets fietste ik zo op weg omdat die meer als een gewone fiets rijdt.

Zal misschien ook wel de reden zijn waarom je er meerdere wil testen haha

3 likes

Waarom wil je 3 wielen? En willen jullie elektrisch? Ik heb die @Chesirecat hier boven linkte en ben er mega blij mee!! Is wel twee wielen (en daardoor wel stuk wendbaarder dan drie).

1 like

Hoelang doet ze over het drinken van een flesje? Wanneer is ze er klaar mee?
Ik weet niet welk nummer speentje je er op hebt zitten, maar hier was dat soms ook nog wel eens een aanrader om over te gaan op een groter speentje.
Je zou ook nog er voor kunnen kiezen om ā€˜s ochtends of ā€˜s avonds pap te geven (wel grotere speen gebruiken dan, maar je zou het ook met een lepeltje kunnen geven) dat voedt misschien ook nog iets meer.

1 like

Ja dit. Ik vond 3 wielen echt voelen alsof ik op een olifant reed, zo stug en onwendbaar

2 likes

Haha, ja dat vind ik ook fijn :raising_hand_woman:t3:

@360 @Printemps @Zitzak

Jaa in het babboe center bij prenatal destijds. Ik had met een tweewieler continue het idee dat ik om ging vallen… vooral als ik stil stond… Volgens die man was dat omdat ik niet zwaar/sterk genoeg was om tegenwicht te geven… Heb wel eens een niet elektrische drie wieler met 2 kids erin gereden (bij cliĆ«nt) en wel spannend maar ging goed haha.

Maar juist daarom willen we dus ergens waar ze meerdere modellen hebben staan en vergelijken… misschien wordt het wel alsnog een twee wieler dan… haha.
Wel elektrisch ja.
Willen een echt grote bak, omdat we ā€˜m vooral met onze clienten ook zullen gebruiken en die zijn 8/9/10. Dus een schoolkind, peuter en baby moet dr wel in passen :crazy_face:

En we wonen in een dorp met van die super burgerlijke brede fietspaden enzo :sweat_smile:, dus er is ook niet echt een stadse wendbaarheid nodig hahaha.

Ik zie hier ook alleen maar 3 wielers haha! Maar in Amsterdam (toen ik daar naar dr uni ging, toen dat nog mocht. Ooit. Lang geleden, B.C. :stuck_out_tongue_winking_eye:) juist alleeeen maar tweewielers haha!

Hier ook alleen maar driewielers in onze omgeving. Ook een dorp dus dat scheelt wellicht :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Fishing oh ja dan snap ik je keuze voor een driewieler wel! Wij gaan er juist ook de stad mee in, lekker naar de markt, bloemen kaas etc etc halen dus manoeuvreren in de stad is inderdaad makkelijker met twee wielen.

Elektrisch is echt fantastisch. Ik vind fietsen helemaal niet leuk maar met K op pad met de elektrische bakfiets is echt m’n nieuwe hobby! :heart_eyes: Hij gaat ook altijd zo gezellig zitten zingen.

2 likes

Nog iets om op te letten: meet je schuurdeur even op haha. Hier paste een driewieler net niet door de deur, terwijl het een vrij standaard deur is volgens mij. We hebben ook wel een garagedeur maar dat is bij ons best wel gedoe, dus uiteindelijk voor een tweewieler van babboe gegaan en we zijn er heel blij mee! Maar met een groter kind erbij zou ik die wij hebben (e-city) niet aanraden, daar is ie te krap voor.

hihi, we hebben onze garage (nieuwbouw) zo laten bouwen en indelen dat er een bakfiets inpast hahaha. Die aannemer verklaarde ons voor gek, maar ik had dus een maximale bakfiets uitgetekend op schaal en zat daarmee, aan de tekentafel, te passen en meten in die tekening van de garage hahaha.

Ik kan echt niet wachten tot we er een hebben @360

6 likes

Ah slim!! Dan snap ik je keuze voor een 3wieler inderdaad ook, als ik L+I+een vriendje in de bak heb zitten is het wel even een uitdaging :joy: dat zal met een 8/9/10 jarige alleen maar zwaarder zijn.

Ik weet niet hoe mobiel jouw cliĆ«nten zijn maar dit vond ik wel een mooie toen ik bij Babboe aan het kijken was (testcentrum in Amersfoort). Dat deurtje is wel echt een uitkomst. Bij het kdv van I hebben ze ook zo’n model.

1 like

Step2 heeft glijbanen, watertafels en huisjes die niet zo hysterisch gekleurd zijn en ook veel minder verkleuren doordat het heel stevig plastic is. Wij hebben de glijbaan en watertafel en zijn over beide heel tevreden. Beide zijn ook in te klappen/af te breken zodat het niet de hele tijd in de weg staat, dat vind ik zelf het nadeel van zo’n huisje

1 like

Wij hebben via marktplaats vorig jaar een houten speelhuisje gescoord voor ik geloof €150,-. Huisje met glijbaan, zandbak eronder en 2 schommels kunnen eraan. Een grote hit, die van ons is van jungle gym en je hebt ook kleinere varianten ervan en ze staan vaak voor kleine prijzen op MP omdat mensen er vanaf willen. Wij hebben nu de balk ingekort ivm dat het anders over het pad kwam, maar als we zijn verhuisd hebben we een grotere tuin en komt er weer een nieuwe balk waar 2 schommels aan kunnen.

K. wordt in juli 2, maar had vorig jaar zomer ook al veel plezier van de glijbaan en kwam op een gegeven moment zelf de trap op. De schommel en zandbak zijn helemaal haar favoriet.

foto

Foto even weg, want het adres was nu iets te gemakkelijk te vinden.
Het is iig zon soort huis met dan nog een balk eraan aan de kant vd trap voor schommels.

3 likes

Even een dubbelpost, maar zelf ook een vraag. R. Heeft sinds ruim 3 weken droge plekjes die meer en groter worden. Het kwam opzetten na haar vaccinaties, op de plekken waar geprikt was dus dacht eerst dat het een reactie daarop was. Heb het de eerste week dagelijks ingesmeerd met bepanthen en daarna overgegaan op lipikar. Maar het worden er dus meer en groter. Het begon op haar benen, toen haar armen maar nu ook op haar rug en billen.

foto

Op de foto is het iets roder dan met het blote oog, maar zo zie je het wel goed

Zou hier de dr leenarts zalf die hier regelmatig voor wordt getipt nog wat aan kunnen doen?

En omdat domme vragen niet bestaan; huisarts of cb? Huisarts kan evt iets voorschrijven en cb niet denk ik?