Tips, ervaringen & aanraders #4

1 like

@Modena als het goed is, is het me gelukt om jou een berichtje te sturen. Heb je het ontvangen?

1 like

Sinds wij over zijn naar een grotere maat luiers (Kruidvat maat 4) is het drama als ze veel gepoept als ze slaapt. Het zit altijd boven haar luier en dus is er elke morgen een rompertje en pyjama vies :roll_eyes: we doen de luier niet te los en weer terug naar een maat kleiner kan niet want dat is echt te klein geworden. Iemand tips voor goeie luiers? :sweat_smile:

1 like

@Oprah: lieve Oprah, na maanden vergeten heb ik gister eindelijk de ontharingsmeuk bij de Kruidvat meegenomen. Ik was sceptisch, want we weten allemaal hoe goed (not) dit werkte toen we 15 waren en de hele badkamer nog drie dagen blauw stond van de chemicaliën.
Het was een perfect moment om jouw aanbeveling eens te proberen, na 3 maanden niet scheren had ik beste hobbitpoten.
Ik plaats dit bericht om te erkennen dat je gewoon fckn helemaal gelijk hebt!!! Wat een wondermiddel, dasty is er niets bij! Niet normaal hoe goed het werkt, het heeft me sowieso 3x scheren gespaard voor ik het gekweekte oerwoud had kunnen kappen. En ik weet nu dat ik bij een volgende zwangerschap niet aan mijn man hoef te vragen of ie me ff kan scheren met bibberende handjes van angst.

HELD.

10 likes

Dit wordt mijn volgende project :grimacing:

@Cadeaupapier jaaa doe het!!

2 likes

Mijn baby heeft al 2 weken hele droge plekken op haar beentjes, ze voelen echt ruw en hard en worden nu ook een beetje rood. Smeer al een week met cetomacrogol, maar helpt niets. Iemand tips?

Samenvatting

Hoe vaak per dag smeer je? Hier hielp het wel om de hele dag door te smeren. Zodra ze een dag naar de opvang ging, waar minder vaak gesmeerd werd, zag je alweer dat het 's avonds verergerd was.
Evt. huisarts even bellen een foto doorsturen? Ik heb nu cetomacrogolcreme op recept, die is nog vetter (en tijdelijk ook hydrocortison voor de echte eczeemplekken die ze nu heeft).

Ik heb geen maatje 4 hier maar ik vind Pampers Premium Protection echt de fijnste. Kruidvat was prima maar lekte bij mij ook wel eens. Bij Pampers alleen als ik dat randje vergeet. Ze zijn wel duur maar ik koop ze steeds in de aanbieding en dan valt het mee.

En nog een random tip: de luiers van Albert Heijn met die leuke verpakking (niet die Beregoede, maar extra droog en zacht) zijn echt verschrikkelijk. Zo vaak doorgelekt. Ik heb het pak zelfs half weggedaan terwijl ik verspilling haat.
Ik denk dat het voor meisjes misschien beter werkt maar als zijn piemeltje een millimeter een kant op stond lekte het al uit de zijkant.

Wij hebben ook veel verschillende geprobeerd en Kruidvat (ook maat 4) lekt al-tijd door bij ons omdat ze inderdaad nog net te groot zijn. Het best werkt hier nog steeds Bonbébé luiers, eigenlijk al vanaf het begin. Daarin zit ze nu ook maar 4 en hebben we eigenlijk zelden ongelukjes. En van Lidl gaan ook best aardig.

Als de ontlasting altijd heel soepel is, weet ik inderdaad niet of het veel gaat helpen. Aan de andere kant kan het waarschijnlijk ook geen kwaad (en anders kan je alsnog stoppen). Zeker als je wel het idee hebt dat je baby veel moeite heeft met poepen zou ik het zeker proberen. Wel even volhouden want bij ons heeft het zeker 1-2 geduurd voordat we echt het maximale effect merkten. We kregen dat ook als tip mee van de huisarts.
Wij geven de forlax altijd 's ochtends, in een apart flesje, vóór E’s eerste fles. Weet niet of B daarvoor al oud genoeg is? Wij begonnen ermee rond 5 maanden dus toen mocht E ook al wel wat water drinken.

Ahh ook zo’n leuk jasje gezien!
Zijn van die boxpakjes uit 1 stuk eigenlijk nog handig als baby’s beginnen te kruipen? Ik vond die van lindex in maat 56 echt super fijn, maar twijfel een beetje of dat in maat 74 ook nog zo is. Of dat het dan echt alleen pyjama’s zijn.

2 likes

Wanneer begin je met een beker en wat voor beker? L. 5 maanden eet soms al een volledige groentemaaltijd. Hierdoor twijfel ik of ze daarbij niet wat water moet drinken omdat ze dan een fles overslaat (als ze goed groente eet drinkt ze daarnaast nog 4x180 flesvoeding).
Ik lees dat er wordt aangeraden meteen met een open beker te beginnen maar dit lijkt mij erg lastig voor haar. Hoe hebben anderen dit aangepakt?

Ik denk dat veel mensen hier zo’n 360 beker hebben. Hebben wij ook gekocht rond die leeftijd.

1 like

Dat klinkt wel als iets ideaals als ik het zo zie. Ben benieuwd of ze er al iets mee kan.

1 like

Wij hebben N in het begin kleine slokjes uit ons eigen glas water laten drinken. Daarna kreeg ze een eigen plastic beker waar wij haar dan uit lieten drinken en nu drinkt ze zelf uit een open beker. Wel alleen tijdens het eten, anders is alles nat hahaha. Voor tussendoor heeft ze wel een 360 graden beker.

2 likes

Mijn baby, inmiddels 11 maanden, snapt de 360 beker nog steeds niet. Hij begrijpt niet dat hij moet zuigen en scheef houden tegelijk. En hij raakt dat heel gefrustreerd. Ik zou er dus eerst Ă©Ă©n kopen om te kijken of het bevalt!
Een rietjesbeker werkt hier sindskort. Daarvoor mocht hij uit ons glas drinken onder begeleiding

1 like

@Oprah @Baratheon maar werkt dat ook aan de voorkant? Ik kan me geen ongemakkelijker branderig iets voorstellen dan ontharingscreme tussen een schaamlip

Ik ga het dit weekend voor je proberen. Wat kan er verkeerd gaan toch? :joy:

Welke creme is het ook alweer @Oprah? Ik stond bij de Kruidvat en twijfelde. Is het die Shower met een sponsje of die voor gevoelige huid?

@Gelatelli @Hetty bij mij irriteert het niet. Ik smeer royaal ertussen en een beetje erlangs enzo, op gevoel want zie niks.
En dan probeer ik wel als ik het afspoel in de douche ook gelijk goed te plassen voor het geval er een beetje op mn plasbuis is gekomen
Werkt heel goed!!
Het is die waarop staat “bikini” en volgens mij een onderbroek

2 likes