Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij zitten nu (8 maanden) ook op ongeveer jouw voorgestelde schema! Opvang (4 dagen) en thuis is bij ons nog wel iets anders:
7:00 fles 180
9:30 opvang of 10:30 thuis fruit
11:30 opvang boterham
13:00 fles 180
15:30 thuis boterham
18:00 groentehap
19:00 fles 180

Denk dus dat jouw schema goed moet gaan werken en past bij de leeftijd. Yoghurt mag volgens mij eventueel, maar hoeft niet, net als pap is dat optioneel als je kindje het aangeeft.
Ik heb nu wel het idee dat wij E meer groente mogen aanbieden :anguished: Hij krijgt meestal 3-4 ijsklontjes en eet die met smaak op meestal, dus misschien toch meer proberen als ik het bij jullie zie

@anon37686689 ik las toevallig vorige week over onze Maxi-Cosi waar op staat tot 12 kg, dat je eigenlijk alleen moet letten op de maximale lengte bij een nieuw (i size) stoeltje. Dat is dan bij ons bijvoorbeeld maximaal 75 cm en maar weinig baby’s wegen 12 kg als ze 75 cm zijn. De meesten zijn nog veel lichter als ze 75 cm lang zijn en moeten dus al met minder gewicht naar een nieuw stoeltje

1 like

https://www.bol.com/nl/p/numsy-original-white-noise-machine-baby-slaaptrainer-witte-ruis-baby-slaaphulp-slaap-geluidsmachine-muziekdoosje/9200000116695778/?bltgh=utEI8Rwi7d57TsdAb-hLYA.2_18.19.ProductPageUrl

wij hebben deze, zitten 8 geluidjes op en heb altijd de zee aanstaan haha
kan ook ingesteld worden op automatisch uitgaan na, volgens mij, 15, 30 of 60min
heb hem in ieder geval elke avond aanstaan en niks te klagen

1 like

Wij hebben vanaf dat hij ‘mocht’ fietsen, een stoeltje achterop gehad en dat ging super! Vond het zelf leuk als hij voorop zou zitten, dus we zijn gewisseld :slight_smile: maar hier dus al vanaf jong. Kan dus volgens mij bij jouw meid prima!

2 likes

Ik ben eigenlijk anti Amazon maar dit merk is heel fijn en heb ik nergens anders gevonden:

https://www.amazon.nl/dp/B085KZJ3J4/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_DRRZ425K00JQQZPMAT0Z

Ook andere dingen hiervan zijn heel fijn. Goedkoop en hoge kwaliteit.

Wij hadden onze voorstoeltje uitgeleend aan vrienden en alleen nog een achterstoeltje op de fiets zitten voor de oudste. En een fietskar voor de tweeling.
Maar soms deed ik 1 in de fietskar en 1 in het achterzitje en dat ging gewoon super. Dus dat deed ik toen ze rond 11 of 12 maanden waren ofzo.
Als de bandjes goed strak zitten, ze goed zelfstandig kan zitten en ze met haar voeten in de voethouders van het stoeltje kan, lijkt het me geen probleem.

1 like

Bij mijn schoonmoeder zit mijn dochtertje ook gewoon achterop. Kan volgens mij prima hoor, zou niet weten waarom niet! En daarbij; nood breekt wet. Als het voorop niet kàn dan ook vooral niet doen!

1 like

Iemand nog tips voor een hoge skinny/straight jeans die je buik een beetje in bedwang houdt? Ik ben best tevreden met mijn figuur na de zwangerschap, maar mijn buik flubbert natuurlijk nog een beetje. Liefst zo’n extra hoge en niet ankle.

Net als @Konijntje zegt de shaping skinny van H&M inderdaad. En Levi’s 311 vind ik ook nog steeds heel fijn. Heb er ook een paar van Vero Moda maar dat zijn meer toevalstreffers.

2 likes

Ik zie door de bomen het bos niet qua eerste schoentjes. Shoes me maar welke dan precies en moeten die echt 90 euro kosten? Groot van Scapino, is dat dan ook ok? Of elefanten en welke dan.

Ik krijg er het gevoel bij wat ik ook had met matrasjes: neem de duurste want dat is het beste, veiligste etc. Maar volgens consumentenbond bleek eentje van ikea top

1 like

@anon37686689 bedankt voor de tip! Ik heb nu ongeveer 15 broeken bij H&M besteld want ik heb natuurlijk geen idee wat mijn maat is en sowieso hebben ze weinig maten van de meeste broeken.

@Ovenschaal oeh die ziet er mooi uit. En lekker hoog. Ga ik bestellen als die van H&M niet mooi zitten.

2 likes

Oh die zien er inderdaad mooi uit! Ga ik ook eens proberen, lekker betaalbaar ook. :slight_smile: Heb je een maat groter dan je normale maat?

1 like

Bij Shoesme scheelt het om oude collectie te kopen of in de sale, eventueel vast een maat vooruit. Muyters van Ziengs bevalt mij ook erg goed. Scapino heeft vaak ook goede schoenen, heb laatst een paar leren laarsjes gekocht voor nog geen 30 euro en die doen niet onder voor duurdere merken. Ik koop zelf altijd een paar duurdere, gewoon welke ik mooi vind en goed voetbed e.d. hebben en daarnaast dan nog twee paar om af te wisselen (sale of gympen bijvoorbeeld). Geen idee trouwens wat nu echt beter is, maar ik probeer wel eerder leer dan plastic schoenen te kopen

1 like

Ik heb Groot van Scapino voor mijn dochter en ben tevreden, ze loopt er goed op. De dames van het kdv vonden het ook fijne en goede schoenen en die zien natuurlijk best wat voorbij komen.

1 like

Wij hadden grijze van Elefanten, die met de rubberen neus. Hij heeft nog maanden gekropen met die schoenen aan en ze zien er nog uit als nieuw. Voor 35€ ofzo :slight_smile:

2 likes

Welke boeken raden jullie aan om te lezen ter voorbereiding tijdens de zwangerschap? Ik zit niet zo op een spirituele invalshoek te wachten maar echt wetenschappelijke en met concrete tips ook voor tijdens de zwangerschap maar ook voor net na de bevalling.

Vandaag 6 blokjes geprobeerd, en die gingen er in als koek :smile: morgen 7 haha

1 like

Ik heb niet echt zo’n boek gevonden, maar ik vond Expecting Better wel interessant met veel feitjes over zwangerschap. Echt voorbereiden doet het niet.

https://www.bol.com/nl/p/zwangere-zaken/9200000005539848?referrer=socialshare_pdp_androidapp
En dit vond ik een handig boek met heel veel info over bevalling en de kraamweek, maar niet 25 euro waard. Misschien wel tweedehands te vinden.

Haha het is denk ik ook wisselend per kind / ouder. E is nu 7mnd en haar schema is:
Tiet als ze wil, zolang of kort. En dat kan om 7u beginnen maar ook om 9u :sweat_smile:. En dan door de dag heen random mee aan tafel als wij aan tafel gaan en eten wat wij eten. Soms een hele korst, soms 1 stukje peer. En random tiet. Soms 8 voedingen in 24u, soms 12 :see_no_evil::crazy_face:
En alle slaapjes zijn ook nog relatief random :rofl:

Dus geen zorgen als dat niet komt!

En idd; ik leg nu m’n telefoon bij dr neer!

1 like

Haha ja dit had ik ook in het begin, dat ik in het holst van de nacht haar kamer in sloop om dat ding zachter te zetten en dat hij dan van rustige golven naar terror vogelgeluiden ging

Maar dat heb je vrij snel door hoor, die fout maak je maar 1x

Omg is Hans en Grietje met dat grote luchtkussen op het gras? En die gek spelende piano als je binnenkomt ofzo?

1 like