Vind hem ook heel vergelijkbaar met de Easywalker Jackey als ik hem zo zie! Zowel qua uiterlijk als manier van inklappen.
Het is 22:30 en terwijl ik met een jengelend en huilend kind in mijn armen door de kamer loop te bouncen vroeg ik mij ineens af;
Wel of geen kaarsje op de (1e) verjaardagstaart?
Ik doe het niet, nichtje van een vriendin pakte dat kaarsje meteen vast
Ja, voor de foto en dan snel er weer af!
Haha dit zijn de belangrijke vragen!
Ik had het wel gedaan, maar hij snapte het zelf uitblazen écht nog niet, dus op afstand kaarsje aan zodat hij hem niet kon grijpen. Zingen, zelf kaars uit geblazen en heb daarna een stuk gegeven.
Alleen voor de foto.
Ik ben op dit moment niet thuis maar ik ga vanmiddag/vanavond even alles bij elkaar zoeken. Dan stuur ik je een berichtje!
Nou ik vind hem vrij heftig! Niet aan te raden voor vrouwen die voor de eerste x moeten bevallen
Edit: heb het over het laatste stukje met geschreeuw overigens.
Heeft iemand hier toevallig zo een mailot van Silas? Hoe vallen die? S. Is bijna 5mnd en heeft een 56-62 (vooral de lengte nodig).
Lieve dames heb jullie hulp/advies nodig. S is nu bijna 21 maanden en kan nog steeds niet zelf in slaap vallen. We moeten altijs naast haar bedje liggen en ze wilt het liefste een handje vasthouden en zo in slaap vallen. Zodra ik weg wil gaan als ze nog wakker is gaat ze echt keihard huilen. Heeft iemand ervaring om dit af te bouwen op deze leeftijd? Ik ben zoveel tijd kwijt aan haar bedritueel vind het onderhand wel goed geweest
Dit was bij ons ook, incl in slaap vallen aan de tiet. Toen op een dag was ik er helemaal klaar mee en ben ik gaan proberen om te laten huilen. Eerst na 1 min terug, dan na 2, dan 4, 8 en 10 minuten. Eerste avond heeft ze denk 30 min volgehouden en was toen stil. Avond erna nog maar 15 min en zo steeds minder. Nu huilt ze niet meer, of heel even, en ligt ze gewoon te brabbelen of kiekeboe te spelen in bed. En ze sliep binnen een paar nachten door, terwijl ze eerst elke 2 uur kwam. Dus ik was hier vrij content mee. En dat was toen ze 20 maanden oud was, toen durfde ik het beter aan om te laten huilen dan toen ze nog mega klein was ofzo
Edit; ik heb dit wel 3 dagen van tevoren uitgelegd (in hoeverre ze het echt begrijpt) en voor gedaan met een bedje en een pop. Van âik leg je dan in bed en dan nog een kus en dan slaap lekker en dan loopt mamma weg en kan jij lekker gaan slapenâ. Klinkt misschien lomp, maar beter een beetje proberen voorbereiden dacht ik
Fijn om te horen! Wat deed je dan toen je de kamer terug in kwam? Zorgde je ervoor dat ze wel weer rustig werd alvorens je weer wegging? Want ze wordt hier pas rustig als we haar dan uit bed halen en bijvoorbeeld weer boekjes gaan lezen.
Even uit bed tillen, knuffelen en dan zeggen âik ga je nu weer in bed leggen, slaap lekkerâ en dan weg. Iig geen feestje er verder van maken. Muziekje weer aan en weg
Ook als ze dan bleef huilen tijdens de knuffel gewoon weer terugleggen dan?
Ja⊠klinkt echt zo kut, maar wij moesten er echt ff doorheen⊠maar na 2-3 dagen was t echt beter
@HotMomma wij hebben ook deze techniek toegepast na een tijd waarin ik als een ninja de kamer uit moest sluipen omdat mijn dochter anders helemaal hysterisch werd. Je moet je echt even instellen op een paar dagen afzien en op je tanden bijten, maar het gaat echt snel beter. Wat wij deden was haar niet uit bed halen als ze ging huilen. Wel steeds even naar haar toe, maar ze moet leren dat ze in haar bed blijft en daar alleen in slaap valt.
Alleen als ze compeet over de zeik was even knuffelen maar zodra ze rustiger was meteen weer in bed. Dan begon ze weer, maar dan idd zeggen dat ik in de buurt ben maar niet meer in de kamer. Ze pikken het op die leeftijd echt snel op hoor. Het is een kwestie van een patroon doorbreken, aangezien je weet dat ze verder geen pijn ofzo heeft.
Je kunt evt nog zoeken op âgecontroleerd huilenâ als je nog meer tips wil.
Krijgt ze nog een fles voor ze naar bed gaat? Ik had ook dit probleem met een kind dat gewend was aan de borst in slaap te vallen, was een drama elke keer dat ik wegging. Toen de borstvoeding stopte ivm nieuwe zwangerschap zijn we een fles aan gaan bieden en bij ons hielp het om gewoon weg te lopen. Anders had ze verdriet omdat het drinken op was + dat wij weggingen, en zo valt één element weg.
Nee ze krijgt alleen sochtend nog de borst, drinken doet ze gewoon normaal gedurende de dag! Ik ga iig eens het gecontroleerde morgen weer eens toepassen⊠ben heel benieuwd. Thanks allemaal! Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben op die leeftijd met haar haha
Ik vond het âvoorbereidenâ (edit in mân eerste reactie) best waardevol. Merk dat het hier thuis echt goed werkt, vaak herhalen en vertellen wat ze te wachten staat. Wordt ook aangeraden op Instagram account âbiglittlefeelingsâ, maar moet wel je opvoedstijl zijn natuurlijk. Zij geven aan dat het ook âpre-verbalâ werkt, vandaar dat ik het met haar gewoon maar geprobeerd heb!
Topper, ga er gelijk mee aan de slag morgenâŠ
Duim allemaal maar voor me haha, zie er nu al tegenop, maar het is voor een goed doel