Tips, ervaringen & aanraders #4

Ohja dat is ook nog een goede. Met K. zijn we na de geboorte na de osteopaat geweest omdat die met de vacuum was gehaald. Was dat bij R. ook voornemens, maar die waren toen dicht natuurlijk.

Bedankt allemaal voor de ervaringen mbt Jbpm. Ga morgen ff bij Kruidvat kijken en dan denk ik met een heel klein beetje beginnen om te kijken wat dat doet.

@Superkonijn ooh R. heeft een badpakje van h&m met zo’n soort printje als dat 2e hoedje. Zo zoet.

@Ketel ik deed bij K. altijd ook gewoon haar hoofd inc haar insmeren toen die nog echt babyhaat had. En verder zoveel mogelijk in de schaduw, in de wagen bv een dooky aan de kap of een parasolletje erbij? En blijven proberen wie weet went ze er ineens aan :wink:

2 likes

Als je er rekening mee wil houden: Die van Kruidvat (en Nutrilon) hebben wel veel suikers. Bij De Tuinen is het 100% jbpm.

1 like

Oh thanks! Goed om te weten, ga straks als de kindjes op bed liggen even vergelijken. Gaat maar om kleine beetjes wat je geeft natuurlijk, maar wil toegevoegde suikers wel zoveel mogelijk vermijden nog als dat kan. Ga toevallig morgen naar een speeltuin (en terras :nerd_face:) hier iets verderop en daar zit ook een de tuinen dus zou dan ook snel daar even binnen kunnen lopen.

3 likes

Ja precies, ik heb het ook gegeven tot het op was toen ik erachter kwam. Het is heel weinig maar vond het toch stom dat het erin zit.

Ligt eraan welke maat je zoekt, zie hem in de app alleen nog in 74/80 staan.

afbeelding

@Nefertiti ja echt he. Ook met vit D van kruidvat eigen merk heb je een variant met suiker en sinaasappelsmaak en een zonder die nergens naar smaakt. Echt nodig voor kleine baby’s dat het mega zoet is ook.

2 likes

Bij de Hema hebben ze ook leuke en niet duur:
IMG_20210427_192357

3 likes

Vind die van h&m over het algemeen wel ruim vallen, eerder als een goede 80 dan een 74 zeg maar. En zo’n badpak stretcht wel lekker mee :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zou eerst even aankijken hoe het zonder gaat. Bij de kinderwagen hebben we een voetenzak maar die wagen is zo lomp dat we eigenlijk alleen de buggy gebruiken. Daar hebben we een slecht passende universele voetenzak bij gekocht waardoor de riempjes niet lekker meer dicht gingen. Ik was het zo zat maar een nieuwe joolz zak vond ik te duur dus toen deed ik haar gewoon in skipak in de buggy. Werkt top. Dus ik zou op koudere dagen gewoon lekker warm aankleden en een dekentje over de beentjes. Als je dan straks in het najaar toch een voetenzak wil is het vroeg genoeg! Maar misschien gebruik je tegen die tijd de buggy veel meer en dan kun je beter investeren in een goed passende voetenzak voor de buggy.

2 likes

Mijn kind wil ook niets op zijn hoofd. Vorig jaar sprayde ik gewoon zonnebrand op zijn hoofd als hij echt niet in de schaduw te houden was. Ziet er wel niet uit dat vettige plakkerige haar, maar beter dan een verbrand hoofd.
Ben benieuwd of we hem deze zomer wel een pet op krijgen.

1 like

Late reactie, maar ik had zelf eventjes last aan één tepel. Heb het idee dat de nystatine wel wat werkt. De plekjes rond haar mond zijn al weg na 1,5 dag en haar tong is al wat minder. Ik heb inmiddels geen last meer, dus dat is fijn.

Moet wel zeggen dat ik die 1ml voor in haar mond echt heel veel vind. Ik smeer alles een aantal keer in, maar A wordt er op ten duur ook wel echt overstuur van dus dan stop ik er ook mee. Krijg niet alles ‘op’ zegmaar. Wel echt vervelend, arm ding.

Verder doet A het echt heel goed. Ze laat regelmatig al zo’n 4/5 uur tussen voedingen, die langere stukjes slaap zijn zo fijn. Alleen de krampjes af en toe, dan breekt mn hart wel hoor. Veel knuffelen overdag en 's nachts de kipkep erbij werkt ok, we moeten er ook gewoon even doorheen natuurlijk.

2 likes

Ik doe ongeveer hetzelfde als jij.
Mouwloze romper, iets met lange mouwen, lange pijpen en sokken. Afgelopen weken lag hij dan onder een wollen deken in de bak en ik had altijd een mutsje hij me voor het geval z’n hoofd te snel afkoelde. Nooit hoeven gebruiken. Afgelopen dagen met het warme weer ligt de wollen deken bij z’n voeten maar niet echt over hem heen, beetje bij z’n onderbenen.
Met die snijdende wind en rond de 3 graden temperatuur van nog een paar weken daarvoor had hij ook nog zo’n fluffy zacht jasje aan icm die wollen deken. 1x begon hij hard te huilen ineens halverwege de wandeling, toen was ik hem aan het koken schijnbaar :’)

Ik vind die wollen deken trouwens ideaal, de warmte blijft er echt in.
O en edit: mijn baby is wel een kachel. Als ik het koud heb ga ik met hem knuffelen en warmt hij mij op haha. Dat warmbloedige heeft hij van z’n vader, die is ook altijd zo’n kachel

1 like

Temperatuur je haar vaker? Misschien ligt haar eigen lichaamstemperatuur gewoon wat lager dan gemiddeld? Ik zou zelf denken als ze aangenaam voelt in het nekje dat het wel oké is.

Wij geven overigens altijd mee dat een kind liever iets te koud dan te warm in de wagen kan liggen ivm warmtestuwing! En ik denk dat ze wel van zich zou laten horen als ze het echt koud heeft.

1 like

Nee het hoeft natuurlijk ook niet meer na de kraamweek haha. Maar misschien is ze van zichzelf idd wat kouder, kan handig zijn om te weten!

1 like

Zijn er hier moeders met 2 kinderen in de luier leeftijd die gebruik maken van wasbare luiers? Wat zijn jullie ervaringen er mee, is dit goed te doen?

Ik heb bedacht dat ik namelijk graag wasbare luiers zou willen gebruiken. Want veel was heb je toch wel met 2 baby’s haha.
Mijn man vindt het ook een goed idee. Maar ik merk dat anderen het echt heel vreemd vinden? Ik denk dat mensen niet goed weten hoe moderne wasbare luiers werken.

Mijn idee is om via marktplaats of vinted een tweedehands pakket over te nemen zodat we tzt kunnen uittesten of het wat voor ons is (ipv meteen meer dan 1000 euro uit te geven aan een nieuw pakket).

1 like

Ik gebruik nog geen wasbare luiers, maar ik heb mij er wel al in verdiept. Ik wil tzt - als de kleine een paar maanden is - een pakket met wasbare luiers huren. Je krijgt dan allerlei merken en systemen om te proberen en dan kan je kijken wel systeem goed bij jouw kindjes passen. Misschien is dat ook een optie voor jou? Je kan het bij veel online webshops in wasbare luiers huren

3 likes

Iemand ervaring met sterk.her? Ik wil weer beginnen met sporten, ben 3 maanden geleden bevallen. Heb tot nu toe alleen gewandeld en dat gaat prima maar merk wel dat m’n spieren flink verslapt zijn en dat ik dat rustig moet oppakken.

1 like

Ik doe een beetje hetzelfde aan bij J. Volgens mij is dat prima hoor anders merk je het wel.

2 likes

Ik heb 1 kind al bijna 2 jaar in wasbare luiers. Ik vind het echt een uitkomst. Wij gebruiken totsbots peenutwraps met pads erin. Als we weggaan een bamboozle, want die nemen wat meer op. Voor de nacht een anavy maxi night xl met een wolbroek of petit lulu optrekbroekje. Met 2 kids zou ik het ook doen, denk dat t qua was best meevalt.

2 likes

Ja dat huren is inderdaad ook een optie om te proberen welk systeem het beste werkt. Dat houd ik ook nog even in mijn achterhoofd :blush:

Ja die gedachte heb ik dus ook, er is toch veel babywas dus luiers kunnen er ook nog wel bij haha
Leuk dat er hier wel ouders zijn die wasbare luiers gebruiken. Ik voel me een beetje alien in mijn omgeving, mensen vinden het een heel vies idee 🤷