Tips, ervaringen & aanraders #4

Oh super! Welke heb jij? Dan denk ik dat ik het toch ga doen :relaxed:

Wij hebben ook LT fishing pond watertafel.

Haha ja wel eens geprobeerd en 3 dagen een ontstoken oog gehad omdat hij in mijn oog had gestoken :sweat_smile:

1 like

Vast ook al geprobeerd: elektrisch poetsen?

Jep werden ze hysterisch van. Ik ga maar sparen voor een kunst gebit denk ik

De “spinning seas” watertafel. Ze gooit er zelf vanalles bij van bootjes en visjes etc.

ZWANGER WORDEN NA DE PRIKPIL

Ik had in februari dit jaar de prikpil moeten halen (3-maandelijkse), ik heb dit niet gedaan vanwege kinderwens, ik heb de prikpil iets meer dan een jaar gebruikt. Ik had verwacht dat ik ondertussen wel weer vruchtbaar of ongesteld zou zijn maar mijn menstruatie komt maar niet en ik raak ook niet zwanger… wel zo nu en dan een klein beetje bloedverlies maar dit duurt nooit langer dan 2 dagen en zet niet door in een echte menstruatie. Wat betekent dit? En wanneer ben ik weer vruchtbaar? Ik hoop op ervaringen van mensen die ook gestopt zijn met de prikpil !

Ps. Ik heb heel internet afgelezen, fora, verhalen, maar ik word er alleen maar onderzeker van en paniekerig omdat ik regelmatig zie dat het wel 2 jaar kan duren…

Ik zat met hetzelfde en mijn huisarts had toen ook aangegeven dat je het ‘gewoon’ moet afwachten omdat het een bekend verschijnsel is bij de prikpil dat het lang KAN duren voordat je weer ongesteld wordt. Hij gaf aan dat tot 2 jaar normaal is. Bij mij duurde het uiteindelijk ongeveer 1,5 jaar na het stoppen met de prikpil voordat ik weer ongesteld werd.

Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord dat vrouwen gewoon al weer na 3 maanden ongesteld werden. Verschilt dus enorm van persoon tot persoon. Aan mijn verhaal en ervaring heb je dus ook niet zo veel. Zou inderdaad even contact opnemen met jouw huisarts.

1 like

Kopen jullie ook een traktatie voor de leidsters van het KDV als je kindje jarig is? Of alleen voor de kinderen?

Ik doe bij een verjaardag iets lekker voor bij de koffie/thee voor allemaal. Een doosje bonbons ofzo.

1 like

De amandelen van mijn zoontje ( 3 jaar) zijn gisteren verwijderd. En hij is zooo ellendig. Wil niets drinken ook geen ijsjes. Dwing hem met veel moeite voor de pijnstilling ( siroop of poepsnoepjes).
Maar ervaringsdeskundige die mij kunnen zeggen hoe lang dit duurt?

1 like

Alleen mijn eigen ervaring als volwassene, maar volgens mij gaat het bij kindjes wel veel sneller!

Mocht je eettips kunnen gebruiken: ik heb geleefd op roerei. Glijdt lekker makkelijk naar binnen en is zacht.
Dingen met fruit (knijpfruit of smoothie oid) vond ik heel pijnlijk, prikte enorm! Ook yoghurt en andere ‘zure’ zuivel was geen succes, vla ging een stuk beter.

IJsjes vond ik trouwens ook verschrikkelijk, werd er erg misselijk van. Gewone ijsklontjes ging beter. Misschien helpt dat nog?

Voor pijnstilling had ik idd ook zetpillen, oraal was geen doen.

Hopelijk knapt hij snel op, zo sneu…

1 like

@Taartje @Printemps thanks! Iets lekkers wordt het dus, ik ga zo gelijk even langs de winkel.

2 likes

De jongste is met d’r arm langs de schuur geschaafd en d’r elleboog zit vol met splinters. Iemand een gouden tip?? Met pincet heb ik er een paar uit kunnen plukken maar van deze die er nu nog in zitten zit het begin/eind ook erin

Ja ik ben nu aan het hannesen met een biotex badje, dat schijnt het wat te weken en dan makkelijker om eruit te halen, maar uiteraard wilt ze niet haar elleboog erin doen. Vanavond na het douchen ook maar even aankijken nog, dan is het huisje ook wat zachter

Trekzalf en dan een gaasje er op plakken? Wordt de huid heel zacht van en als ze oppervlakkig zijn kun je ze er dan zo uitpakken

Hoe zijn jullie van 2 naar 1 slaapje gegaan? L heeft al een paar keer afgelopen week haar 2e slaapje overgeslagen, lees nu weer in de kdv app dat ze niet wil slapen nu. Ik lees wel eens over de ochtendslaap inkorten maar zou je ook gewoon over kunnen gaan van 2 naar 1 slaapje?

Kan me nog herinneren van m’n zusje dat een nat washandje wel wat hielp, gewoon drinken en ijsjes deden de eerste dagen echt zeer

1 like

Wij zitten nu in die fase. We zijn gewoon overgegaan naar 1 slaapje. Soms is ze toch nog te moe in de ochtend en dan leg ik haar in bed en maak ik haar na 45/60 minuten wakker… gaat hier eigenlijk prima, ik had verwacht dat het veel gedoe zou opleveren maar ik kijk gewoon per dag waar ze behoefte aan heeft.
Op de opvang ging ze een paar weken eerder al over naar 1 slaapje, daar is zoveel te doen dat ze makkelijker door de ochtend kwam zonder zich te realiseren dat ze moe was.

1 like

Oh dat is wel handig; heb het alleen niet in huis :sweat_smile: morgen maar ff halen, m’n man kan niet lopen door een blessure dus kan niet ff alleen weg …