Tips, ervaringen & aanraders #4

Hier droegen ze tot ze echt gingen stappen van die Lodger fleece slofjes en toen het beter weer werd van die leren Bobux slofjes.

1 like

Ik trek mijn kind schoenen aan, maar die zijn altijd na 2 minuten uit (en de sokken erachteraan) dus volgens mij maakt het allemaal niks uit :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Met 13 of 14 maanden vroeg het kdv om slofjes/schoenen zodat ze mee naar buiten konden met de peuters als ze wakker waren.
Verder lopen ze eigenlijk nog steeds heel weinig buiten, ze zitten altijd in de wandelwagen als ik naar school of de winkel moet bijvoorbeeld. Dan deed ik ook geen schoenen aan hoor, veel te veel gedoe.

2 likes

Ik heb er eentje van de wibra al meer dan 2 jaar oud en super vaak gevallen en doet het nog steeds.

1 like

Ik heb er één van de Hema die ook niet lekt

1 like

Jaaaaa J vindt dit ook leuk!
Ik was wel even verbaasd. J keek er naar op tv, terwijl ik op mijn telefoon bezig was, en voor mij kwam het als een verrassing dat Michelle Obama ineens in de serie was. Het was een aanrader van Netflix, ik had er niet op gezocht. En toen moest ik ineens aan de tip hier denken. :smiley:

Oh en volgens mij heeft Michelle in de nagesynchroniseerde versie de stem van Amma van Bing. :rofl:

3 likes

Heeft iemand een goede en goedkope oplossing voor het verduisteren van het raam zonder boren? We wonen in een huurhuis en ik heb geen zin om te boren en het weer op te moeten vullen. Dus misschien een klemmend rolgordijn, maar die moet wel heel breed zijn. We hebben ramen die onhandig naar buiten kiepen dus we kunnen daar niks aan ophangen.
Eventueel goede kant-en-klare gordijnen die niet duurder zijn dan 40 euro zijn ook prima, we hebben nu ook gordijnen natuurlijk dus die kunnen we gewoon vervangen.
Ons aapje slaapt alleen in zijn bed als het donker is, zijn we achter gekomen. Maar ik vind het zonde om te veel te investeren.

Ik heb deze gordijnen van Ikea in mijn slaapkamer hangen en verduisteren echt heel goed. Nu maar 25 euro per 2 gordijnen zie ik. MAJGULL Verduisterende gordijnen, 1 paar, donkerblauw, 145x300 cm - IKEA

1 like

Wij zijn heel vroeg begonnen! Bij 15 maanden plaste hij voor het eerst op het potje. Daarna werd dat rustig elke ochtend. We deden dan heel enthousiast, maar deden niets met stickers officiële, begreep hij toch niet. Bij 1,5 jaar plaste hij thuis vaak op het potje, maar had hij wel luiers aan. Toen werdhet zomer maar voor ons te druk dus er niet actief mee verder gegaan. Net voor hij 2 was wilde hij alleen nog maar op het potje plassen, hij had er alleen nog niet op gepoept. Dat was 2 keer in zijn onderbroek en toen snapt hij ook dat dat niet fijn was (gelukkig :wink:)
Het ging niet heel snel, maar voor ons ging het zo heel natuurlijk. En nu heel fijn dat al die luiers niet meer hoeven! Nu gaat hij zelfstandig naar het toilet met een brilverkleiner. Op de opvang ging hij vanaf ruim 1,5 wel eens op de wc’s. Pas toen hij geen luier meer omhad ging hij daar echt naar het toilet

1 like

J is ruim 2,5 en rond haar 2e jaar hebben we het geïntroduceerd, ook op de opvang. Toen vroeg ze er zelf om. Ze plaste toen af en toe op het potje. Maakte er meer een spelletje van. Sinds een week of 2 wil ze zelf geen luier meer aan soms en geeft ze zelf ook aan als ze moet plassen; dan doet ze zelf haar luier uit en gaat ze naar het potje. Plast dan ook elke keer. Poepen vindt ze echt te spannend. Soms plast ze wel in haar broek omdat ze afgeleid is

Wij willen, zodra we volledig tijd hebben (nu ff niet met een newborn) haar idd in haar blote kont laten lopen als het er weer voor is. En anders starten in een weekend waar we met zijn twee zijn en ons volledig daar op kunnen richten.

1 like

Iemand tips of ervaring met jeuk bij kinderen?

Dochter 3 nu al een paar weken aanhoudende jeuk, specifiek op haar armen en billen. Het is geen schimmel, heb een hydrocortison&anti schimmelcreme geprobeerd en het komt terug na een tijdje.

Het komt door de aanhoudende droge lucht denk ik, ze krabt vooral savonds/snachts. Ik gebruik al geen wasverzachter, gebruik neutrale wasmiddel dus daar ligt het ook niet aan.

Koelzalf heb ik ook gekregen van de HA en dat helpt een klein beetje. Ik heb ook een luchtbevochtiger thuis, maar vergeet dat helaas vaak aan te zetten in haar kamer.

Misschien toch maar naar de huisarts voor weer hydrocortisoncreme, maar wil eerst kijken of er alternatieven zijn

Vet houden, bijvoorbeeld met vaseline lanette of cetomagocol crème. Liefst een paar keer per dag insmeren. Zo min mogelijk in bad of douche en als ze gaat dan met een vette badolie zoals Groninger badolie. En inderdaad neutrale wasmiddel, geen dingen als Zwitsal. Maar vooral smeren smeren smeren, onze dermatoloog zei altijd hij moet de hele dag glimmen. Er waren tijden dat ik mijn zoontje 8 keer per dag helemaal insmeerde. Nu is gelukkig met droog weer 2 keer dag voldoende.

En naar de huisarts vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog, als ze veel last blijft houden.

1 like

Dat wordt een bezoekje brengen aan de huisarts voor een vette creme bedankt voor je tips!!

Ja zeker! Het gevoelig reageren is echt sinds vorig jaar, in de zomer ook al tijdens de hittegolf…
Ik heb dus per ongeluk de Lipikar met Urea gekocht, en dat prikt helaas op de gevoelige huid, dus dochter vond die helemaal niets🤣

Die goedkope van 2,50€ van het Kruidvat!

Edit: @Nefertiti ik heb het gedaan met klittenband en donkerblauwe stof! Dus de ene kant van het klittenband op de stof genaaid en de andere kant op het raam plakken. Blijft perfect zitten en is helemaal donker.

2 likes

Heb je al eens gekeken naar de luchtvochtigheid in je huis? Het schijnt dat een luchtbevochtiger goed kan helpen bij mensen met bijv. eczeem. Omdat een huid droger kan worden door een te droge lucht.

Heb verschillende mensen in mn omgeving die er baat bij hebben. Maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Zie nu online wel meerdere artikelen erover. Wellicht heb je er wat aan naast de andere tips die al zijn gegeven.

Zo sneu is jeuk bij de kleintjes :frowning_face:

Jaa ik heb dus een luchtbevochtiger in huis, vorig jaar aangeschaft in de lockdown… Maar elke keer bij het slaapritueel denk ik er laat aan en heb dan geen zin om het aan te zetten🤣 luiheid ten top! Dus heb me voorgenomen dat vanaf nu elke avond te doen…

Iemand tips voor leuke boekjes over zindelijkheid? Wil eens kijken of ik daarmee het potje leuk kan maken voor mijn zoontje.

Heeft er iemand aanraders voor een leuk vakantiepark/bungalow/b&b wat dan ook in de buurt van de zee, met genoeg speelruimte/speeltuin/dierentuin voor een peuter? Liefste geen centerparks of roompot

Ik heb een peuter die borstvoeding kreeg wel eens horen zeggen dat t smaakt naar gesmolten ijs voor ze.
Eerlijk is eerlijk - dan zou ik ook niet switchen naar iets anders :crazy_face:

2 likes