Heel persoonlijk maar mijn ervaring; Onze oudste dochter is nu bijna 2,5 en de jongste 1 en ik heb vd zomer nog via Mp een wagen gekocht dat ze beiden naast elkaar kunnen zitten. Ik vond de oudste een jaar geleden nog te jong voor een meerijdplankje, nu ze bijna 2,5 is vind zou dat wel goed gaan, maar als ze moe is wil ze gewoon zitten/hangen. Wij doen wel veel lopend, als het enigzins kan qua weer. Of op de fiets, maar dan kan er niet worden geslapen tijdens het wandelen 
Het eerste half jaar had ik R. in de reiswieg of draagzak/draagdoek en dan onze oudste in de zit (easywalker harvey hebben wij, met zon extension ding). Maar toen R. ook in de zit moest, was het dus of 1 in de draagzak of een fietsje oud mee en voor langere stukken is dat niet altijd ideaal, helemaal niet toen R. ouder werd die wil soms ook gewoon in de wagen zitten en rondkijken. Optie was om voor onze wagen een 2e zit erbij kopen, maar dan zit eentje onderop en dat vind ik niet fijn/ongezellig. Ik heb voor het bedrag wat zon extra zitje kost vd zomer een 2e hands wagen gekocht dat ze naast elkaar zitten. Gaf mij weer een stuk meer vrijheid terug en het is ook zo leuk wat voor interactie ze dan met elkaar hebben.
Voor kortere stukken is een loopfietsje of zon fiets met duwstang om het een beetje te kunnen sturen prima, mits de oudste niet moe is. En als je niet bij ieder bloempje en stokje wilt stoppen is een wagen ook wel makkelijker dan iets waar ze erg makkelijk zelf af kunnen 
@Ohappyday K. staat idd ook vaak op de rand bij kortere stukjes. Ben ook bang dat ik met zon plankje er steeds tegenaan loop,