Tips, ervaringen & aanraders #5

Dochter heeft hier vanaf mei alleen maar combi (hele leuke;)) romper met broekje gehad. Nu het wat frisser gaat worden doe ik er buiten een trui overheen, maar binnen alsnog vaak die combi.

1 like

Lanoline is ook heerlijk als lippenbalsem dus dat spul is sowieso het geld waard

1 like

Bij ons mag de kinderwagen of buggy ook gewoon mee. Die mag dan op het terras staan en de aankleedkussen voor de kindjes liggen daar vlakbij. Dus zoals al eerder gezegd inderdaad zorgen dat je zelf al je zwemkleding aan hebt, kind in wagen laten zitten totdat je zelf uitgekleed bent en je hem/haar gaat omkleden en dan kan je zo door naar het zwembad.

Ik ben wel bij verschillende zwembaden geweest en het is overal net ietsje anders, dus zou gewoon even je zwembad bellen om te vragen hoe ze het daar doen. Sowieso is mijn ervaring dat je in elk zwembad de wagen tot minimaal in de kleedkamer mee mag, dus dat is prima te doen. En inderdaad eten mee voor erna, want ze worden er behoorlijk moe en hongerig van.

Met de oudste ben ik vanaf 8 weken bijna elke week gegaan (die is nu 2) en nu gaat de jongste van 6 maanden ook mee (en oma ook, want 2 kinderen in je eentje is wel te veel haha) en het is echt altijd goed gegaan, dus niet teveel zorgen om maken!

1 like

Uit welk soort beker/mok drinkt jullie kind thee? Mijn dochter is bijna 2,5 maar een normale mok is vaak nog te groot/zwaar. Zijn die siliconendingen ook geschikt voor warme dranken?

1 like

Thee doe ik nog steeds in de 360gr beker. Ze drinkt verder meestal uit een open beker, maar zul je altijd zien dat precies als er thee in zit ze dat ding omgooit ofzo. En natuurlijk krijgt ze geen hete thee, maar dan nog :crazy_face:

4 likes

Ze drinkt thee uit een theeglas met een oortje. Mokken vind ik inderdaad ook nog te zwaar voor thee.

1 like

Haha ja herkenbaar, ik deed het voorheen in een tuitbeker maar die gebruikt ze nu al een tijd niet meer. Een mok is te zwaar en vind glas/porselein sowieso nog spannend. Zag net wel dat die Liewood (met twee oren) siliconenbekers in principe ook geschikt zijn voor warme dranken. Maar er werd laatst een bepaald soort servies afgeraden (vooral icm warmte), of was alleen dat melamine servies? hou het allemaal niet meer bij joh :sweat_smile:

Ja melamine en bamboe idd! Ik hoor hier wel vaak dat in siliconen op ene gegeven moment de “smaak” vd vaatwasser gaat zitten, dus kan me voorstellen dat wat met warme dranken wellicht ook zo is?

1 like

Ja wij! Wij vonden het niet prettig en hebben toch uiteindelijk een puddle jumper gekocht. In deze ging ze erg hangen en zat het zwemvest steeds half voor haar gezicht. Ook kantelde ze erg makkelijk op de buik met gezicht in het water

1 like

Vriendin van die gebruikt dit sinds deze zomer, eind juli was ze 2 en zijn icm vleugeltjes erg tevreden!

1 like

Ja zij had er wel echt vleugeltjes bij met zwemmen waar ze niet kon staan! Zal je straks wel even een filmpje sturen als ik die nog heb :blush:

1 like

R. kruipt, trekt zich overal aan op, loopt langs dingen etc, maar niet los. Wat zijn dan handige “schoenen” voor het buitenspelen?

Ik heb van een collega van mn moeder minischoentjes met flexibele zool gekregen, alleen dan gaat ze niet meer staan en wil eigenlijk zolang ze niet echt loopt ook geen echte schoenen aan doen. Klittenband van de waterdichte slofjes die ik nog van K. Had trekt ze steeds open :sweat_smile:

Ik zit nu naar van die playshoes overschoenen te kijken, bljjven die goed zitten als ze steeds afwisselt tussen kruipen en lngs dingen lopen?

Haha love dat jij gewoon in het Deens googlet. Die Senen hebben echt voor ieder weertype een outfit he :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die playshoes lijken inderdaad precies op wat jij hierboven laat zien! Heb jij er toevallig ervaring mee of dat beetje blijft zitten?

K. was de eerste herfst gewoon nog een baby van een paar maanden en de tweede liep ze al enige tijd dus dat was makkelijk :sweat_smile:

Edit; zie nu jouw edit haha! Goeie om met antislip aan de onderkant te zoeken!

1 like

Ik wil met F. (bijna 2) proberen of elektrisch poetsen de truc is. Iemand een aanrader of afrader voor elektrische kindertandenborstels?

Hee deze heb ik toevallig al in huis! Gekregen van de buren die van het kinderspeelgoed af wilden.
Maar ik zat er naar te kijken en dacht: wat kan hij hier (straks) mee? :grimacing: Behalve dat hij er nu op probeert te bijten want tandjes

3 likes

Ik heb gewoon de disney voor ze en die is gewoon prima. Ga voor J nog een aparte kopen maar nu hebben ze alle twee een ander borsteltje. Ze had hem gekregen van mijn moeder maar ze zijn er beide helemaal enthousiast over.

——-

Weet iemand een rietjes beker die niet lekt? Ze worden hier nogal graag onderste boven gehouden en dan komt er steeds drinken uit. Anders ga ik voor een 360 beker maar hij drinkt graag uit rietjes.

1 like

Op de opvang kwamen ze er gisteren achter dat mijn baby een smetplekje achter haar oor had nadat haar hele bedje onder het bloed zat daar. Ze friemelt altijd enorm aan dat oor als ze moe is, en als ze boos is trekt ze er echt aan. Het is dus heel lastig om het schoon te houden of er wat op te smeren (sudocreme) want dat is er zo weer af. Heeft iemand hier nog een goede tip om zo’n plekje te laten genezen?

Mijn dokter heeft mij ooit zinkoxide zalf 10% aangeraden voor hele heftige luieruitslag. Sindsdien gebruik ik dat voor alle droge/geirriteerde plekjes. Je kan het kopen bij de apotheek.

afbeelding

1 like

Niet zelf geprobeerd maar n.a.v. tips hier heb ik camelbak oid nog op het lijstje staan om te proberen. Bij mij lekt de rietjesbeker altijd in de tas, zo irritant!

1 like

Wij hebben de camelbak. Echt ideaal, lekt niet en grote riet dus ze drinken onbewust lekker door.

5 likes