Tips, ervaringen & aanraders #5

Hahaha bedankt dat jij het vroeg want ik zat ook zo :exploding_head::exploding_head:

1 like

Ik heb er een matras in. Vond het anders toch wel erg hard voor eronder en die matrassen kosten geen drol

1 like

Ik vind matras wel heel fijn, of ons boxkleed is gewoon te dun haha. Met tummytime heb ik liever dat zijn hoofdje op een stevig matrasje neerkomt dan een houten plaat. Ons kleed verschuift ook weleens omdat het glad is aan de onderkant en met trappelen etc. Heb wel gewoon goedkoopste matrasje van 15euro ofzo :blush:

1 like

Is iedereen hier blij met hun box? En vanaf wanneer ben je hem gaan gebruiken?

Ik denk dat ik geen box wil omdat ik niet helemaal het nut er van in zie. In heel veel andere landen hebben ze ook geen box. Vind het altijd zo’n opslag voor speelgoed en een sta in de weg. :joy:

Heel blij mee!

Als ik even naar zolder moet om de was te doen kan ik haar echt niet alleen laten in de woonkamer zonder dat de tent wordt afgebroken.

Heb de box gekocht toen ze 3 maanden was en hem voornamelijk gebruikt als ik haar er ff niet bij kan hebben met waar ik mee bezig ben in huis ( koken en de was enz dus)

Heerlijke “dumpplek” en zo zie ik dat ook :rofl:
Hoef haar niet de hele dag voor mn voeten en wil ook niet dat ze de hele tijd alles uit de kasten trekt.

Maargoed als je een kind hebt die zich makkelijk op 1 plek jan vermaken en die op een kleedje blijft zitten als je die neerlegd oid, dan is een box niet nodig denk ik.

2 likes

Wij hebben geen box en gewoon een speelkleed/ speeltegels op de grond liggen en daar zijn we nog erg blij mee.

Hier de box na een maand opgeruimd. Baby sliep voornamelijk in bed en onze katten bleven erin springen. Nu is ze 7 maanden en tijgert ze de woonkamer door en vind ik het soms best pittig. Maar op de plek van de box staat nu mijn bureau. Meestal als ik ga koken leg ik haar gewoon in het zicht op haar eigen speelmat (Ik&Ich, duur maar zo mooi/goed!!). Als ze gaat kruipen zien we wel weer verder.

Ik heb de box alleen de eerste maanden gebruikt en dan sliep ze er overdag in. Nu staat hij in de hoek van de woonkamer en fungeert vooral als opslag voor speelgoed, want ze is gewoon té beweeglijk voor de box. Ze rolt alle kanten op en raakt dan gefrustreerd omdat ze weer met haar beentjes vast zit tussen de spijlen.

Maar totdat we een andere oplossing hebben voor dat hoekje, laat ik de box maar staan voor haar speelgoed. :sweat_smile:

1 like

Waar laat iedereen hun baby/kind dan als ze kruipen, staan, lopen?

Hier wordt het hele huis dus afgebroken dus ik kan er écht niet zonder.

Blijven ze dan echt gewoon op 1 plek liggen en spelen?
Nooit dat dat hier zou gebeuren :rofl::rofl:

Gaat als een wervelwind door de kamer :joy::joy:

Ze schreeuwt trouwens wel als ze in de box moet want ze vind het helemaal niet leuk, maar dan heeft ze lekker pech.

1 like

Nu met acht maanden lijkt het me pas af en toe handig. Nu kruipt ie steeds voor mijn voeten als ik in de keuken loop. Maar ik ga hem alsnog niet kopen, ik vind het niet echt nodig en als ik een tijdje in een andere kamer ben neem ik hem gewoon mee.

Ik zou het pas kopen als je het nodig hebt. De fysiotherapeut was daar bij ons ook heel blij mee want de baby’s hebben veel meer ruimte en worden niet steeds op 1 plek gelegd (vaak hetzelfde waardoor ze een voorkeur kunnen ontwikkelen). Maar er zijn hele generaties normaal mee opgegroeid dus ik denk niet dat het schadelijk is ofzo.

Nou ik denk ook niet dat een box “schadelijk” is nee :rofl::rofl::rofl::rofl:

Hier ook zo ingericht hoor, maar heb wel planten enzo die ze anders kapot trekt en in dr mond stopt.
Ik heb er gewoon geen zin in dat ik niet weet wat er gebeurd als ik een paar verdiepingen hoger ben.

Om haar steeds een paar trappen mee op te nemen vind ik ook vervelend aangezien ze me dan ook voor de voeten loopt.

Ik heb de was anders klaar in een paar minuten maar met haar erbij is het 2 x zo lang werk. Zelfde met de vaatwasser uitruimen enz.
Ze gaat dan op de deur leunen en de zooi eruit trekken.
Heel vervelend :joy:

Ze is gewoon heel bewegelijk en wil altijd alles pakken en hebben dus met haar echt geen rust.
Als je een rustiger kind hebt die makkelijk op 1 plek blijft is een box dan misschien niet nodig.
Hangt van het kind af denk ik en ook van jezelf.
En ook hoe je huis is, hoe het is ingericht idd.
Als je bijv. Alles gelijkvloers hebt lijkt het me ook een stuk makkelijker zonder box.

2 likes

Ik vind de box nu nog heel fijn omdat hij er met 3 maanden ook nog steeds in slaapt. Ook ligt hij dan wat hoger en dus meer in het zicht als wij tv kijken of avondeten, dan vind ik een kleed op de grond zo ongezellig aanvoelen.

De bank etc durf ik hem niet alleen op te laten liggen dus box voelt wel veilig om even te gaan plassen, te koken etc.

1 like

Weet iemand waar je leuke en vooral niet te dure hoes kan kopen voor de baby Björn wipper? Misschien een leuk instagram webshopje ofzo die ze zelf maakt?

Vanaf dag 1 de box gebruikt en nu nog steeds ligt ie er regelmatig in. We hebben wel een hond rondlopen dus dat speelt wel mee dat je de baby dan makkelijk ergens neer kan leggen.
Maar vraag me ook af hebben mensen zonder box dan altijd een kleed op de grond liggen ofzo?

Ik heb geen spijt dat we een box gekocht hebben, omdat we er genoeg ruimte voor hadden. Maar ons zoontje heeft er weinig in gezeten. Slapen overdag wilde hij vrijwel niet in de box. En er in spelen ook niet. Als ik naar boven ging liet ik hem gewoon in de woonkamer (en ik had wel een heel bewegelijk kind wat overal aan zat, dus is ook weleens iets gesneuveld).

Wij hebben een boxkleed op de grond! Die ruimen we gewoon op 's avonds.

1 like

Ik heb een speelkleed, maar ze rolt en schuift daar steeds vanaf en gaat dan de hele kamer door dus dat ding heeft totaal geen nut. Scheelt wel dat we vloerverwarming hebben, dan is het iig. niet zo koud.

We moeten nog wel een nieuwe salontafel want deze heeft 3 poten en valt steeds om als ze zich er aan op probeert te trekken.

2 likes

Ik vond de box ideaal. Dochter lag in de box als ik even iets moest pakken boven of de was op ging hangen. Ook vond dochter het zelf fijn om er in te liggen, haar eigen veilige plekje. Daarnaast lag ze ook op een speelkleed op de grond, maar op sommige momenten was de box toch echt handiger. Nu rent ze het hele huis door :blush:

Eigenlijk is het dus gewoon heel persoonlijk of je een box fijn vindt of niet. Denk dat je vooral zelf moet doen wat je prettig vindt @Kryptonite!

3 likes