Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij zetten het gewoon op een schone theedoek, maar kan me voorstellen dat zoiets wel makkelijk is als je daar geen (half) werkblad voor over hebt in de keuken. Maar die dingen bestaan ook in andere vorm/goedkoper dan zo’n grasmatje gok ik :slightly_smiling_face:

1 like

Met een kleine kanttekening dat het
fijn/mooi/gezellig is mede dankzij Netflix (tijdens het tandenpoetsen).

1 like

Welke heb jij?

1 like

Gewoon zo eentje, zie dat deze niet meer leverbaar is. Maar er zijn er meerdere van deze soort. Op een doek droogde ze niet zo heel goed hier

1 like

Oh ja daar heb ik meerdere van gezien inderdaad!

Wij doen het eigenlijk altijd samen. Naar boven, eerst uitkleden tot romper, dan de fles, luier verschonen, in onze slaapkamer pyjama shirt aan en slaapzak aan, verhaaltje lezen, en dan in bed leggen en gordijntje dicht in haar slaapkamer. Altijd een vast ritueel / volgorde, meestal valt ze (8 maanden) dan ook wel snel zelf in slaap.

Wij proberen t 50/50 maar in de praktijk doe ik het iets vaker omdat m’n vriend sowieso een keer avonddienst heeft en hij voor z’n hobby vaak na t eten op pad is (fotografie).
Ik vind het meestal wel oké en ook een lekker momentje, even de dag doornemen en een boekje lezen, maar einde van de dag wil ik zelf ook gewoon chillen en dan vind ik het soms ook net te lang duren. Ze roept mij ook nog wel eens terug en dat vind ik vooral vervelend. Als ze iedere avond gelijk zou slapen of stil zou blijven zou ik het leuker vinden.

1 like

Mijn partner en ik doen het samen, ervaar het als neutraal, H. Vindt niet alles leuk, maar de leuke momenten zijn weer leuk.

1 like

Vind het naar bed brengen meestal wel ok. Mijn man en ik wisselen af en blijven bij hem tot hij in slaap valt. Meestal boekje lezen, licht uit, luisterboek en knuffelen. Als het echt lang duurt is het natuurlijk niet zo tof, maar goed, dan val ik uiteindelijk zelf ook in slaap :laughing:

Voor die tijd hebben we dan al gegeten en alles. Omdat we het omstebeurt doen is het wel goed te doen.

Ik breng voor 90% naar bed. Meestal wel leuk, haar in bad, daarna in ons bed nog even lezen en knuffelen. Of sinds kort soort cheerlead stunts. Alleen tandenpoetsen is vaak een drama. En laatste tijd is slaapzak aan trekken ook een probleem geworden.

Haha hier dezelfde deal als een van ons iig alvast de fles gaat maken. Wel fijn om allebei ff alles goed af te ronden voor de avond begint :slight_smile:

1 like

Mijn dochter heeft laatst een ab kuur gehad ivm oorontsteking. Ook een paar dagen koorts gehad en hangerig. Hier ging het drinken alleen heel slecht en amper nog plasluiers, misschien dat daar verschil in zit voor het geven van ab? Beterschap, hopelijk gaat het snel beter!

Oei, daar zou ik geen antwoord op durven geven. Ik weet alleen dat mijn huisarts echt bovenop het drinken zat en toen dat slecht ging heeft zij een kuur voorgeschreven. Ik moest eerst ook proberen om waterijsje te geven, dus ze zat echt op het innemen van vocht, dat ze niet wilde eten was eigenlijk geen probleem. Oorontsteking is niet fijn, ik hoop dat het lichaam het zelf oplost en anders mbv een kuur!

1 like

Ik zou vragen of dezelfde arts jullie kan zien (onze praktijk heeft namelijk meerdere artsen). Die kan het beste beoordelen hoe het er nu uitziet tov een week geleden; hetzelfde, erger of minder? Als het niet minder wordt, zou ik vragen wat ze kunnen doen om het te verbeteren. Vind het op zich niet gek dat ze na zoveel dagen ziek er last van heeft, maar zou dus zeker nog een keer langs gaan. Hopelijk knapt ze snel op. Beterschap.

Mijn zoontje had vaak oorontstekingen als baby/dreumes. Pas bij een dubbele oorontsteking en idd minder drinken en continue huilen kreeg hij pas antibiotica. Goed teren de ontsteking, maar niet fijn voor de goede bacteriën in de darmen. Daarom blijft het altijd een afweging wat te doen.

Wij hebben ook zo’n afdruiprekding van Philips Avent. Vind ‘m echt ideaal! Je gebruikt die flesjes maandenlang meerdere keren per dag. Ze drogen zo snel en goed en er valt niets om.

2 likes

Is zo’n kid-sit meerijdplankje een aanrader? Als de baby er straks is, is m’n dochter ruim 2,5. Ze loopt goed maar wilt soms ook nog wel getild worden of in de buggy.

1 like

Volgens mij is dit laatst nog in dit topic of wjekw zw/ kinderen besproken!

:joy:

4 likes

Wij doen het samen. Baby van bijna 7 maanden. Vinden we gezellig!

Mijn partner is wel degene die boven wacht totdat hij echt slaapt. Daar ben ik vaak overdag al mee bezig. Ik ruim dan op beneden.