Waarom moet je oefenen met slapen in het eigen bedje? Willen jullie dat zelf?
Ik ben wel best tevreden met de we-too. Ik doe er wel een lavendel of citroen vuilniszak in en poepluiers nog in een luierzakje, maar dan komen er ook geen luchtjes doorheen. Hij moet alleen wel echt open staan. Mijn peuter is het daar niet mee eens en wil hem altijd dicht doen, als ze dat het gedaan en ik het niet doorheb komen er soms wel luchtjes doorheen. En ik vind hem ook vrij snel vol (om de dag ofzo), maar ik moet dan ook 6 verdiepingen naar beneden om de vuilniszak weg te gooien en ik ben lui😅
Edit: zie dat je hem al hebt afgeschreven😆
Ik ben met de oudste vanaf 8 weken gegaan (toen nog na de vaccinaties) en met de jongste vanaf 11 weken (eerder kon niet vanwege corona). We gaan elke week en ze vinden het allebei fantastisch.
Ik gebruik zelf zwemluiers van kruidvat, maar zie ook veel wasbare luiers bij andere kindjes. Ik doe ze zelf altijd wel een badpakje aan, want dat lijkt me toch iets warmer ofzo maar dat slaat natuurlijk nergens op haha. Verder een lekker warme handdoek, een grote hydrofiel, makkelijke kleren voor erna (vooral geen strakke spijkerbroek) en iets te eten/drinken. Voor de jongste ook altijd de maxicosi, want die valt snel in slaap erna en hoef ik dan niet wakker te maken om in de auto te gaan. Voor het lesje heb je geen zwembandjes nodig, voor vrijzwemmen bij ons wel, daar gebruik ik voor de jongste een swimtrainer voor.
Haha toch bedankt voor je review!
Ze is nog maar een maand hè… Bedenk dat ze 9 maanden lang elk moment van de dag kon drinken als ze dat wilde. Ik zou lekker bij mijn eigen gevoel blijven: heeft ze honger? Lekker een flesje geven. Wil je haar liever bij je in bed houden? Zeker doen!
Ze is nog zo klein … het moeten e.d. komt allemaal nog
Ja ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat we gewoon weer de normale hoeveelheid gaan geven. Ben nu al vanaf gisteravond 17:00 bezig met een schreeuwende baby die niet wil slapen.
Ja ik ga ze maandag bellen dat dit niet werkt en zag inderdaad ook die speciale nutrilon (forte volgens mij) maar dat overleg ik dan ook maar weer eerst.
En over dat slapen; ze slaapt overdag altijd beneden. De arts gaf aan dat het vele huilen in de avond van overprikkeling zou kunnen zijn en zei dat we eens moesten gaan oefenen met haar boven leggen. Hoefde niet perse in haar bedje, maar wij zouden haar liever in de wieg naast ons bed leggen ipv in ons bed. Daar is het nu heel erg druk namelijk
met baby en hond (ja omg)
Ja we zouden haar langzaam aan uit ons bed willen en in het wiegje naast het bed.
Was eigenlijk mn plan om haar in slaap te laten vallen bij ons en dan in haar wieg leggen maar dat was volgens die arts zielig 
dusja LASTIG
Huh hoezo is dat zielig? Wiegje naast je bed?
Ik heb beide kinderen heeel lang in slaap gevoed, op het grote bed en dan in de gesloten of open co gelegd? Zie niet wat daar zielig aan is haha
Ja beetje wat @Koda zegt… hij vond het vergelijkbaar als dat je als volwassenen in slaap valt op een luchtbedje in een zwembad en dan wakker word op de open zee.
@Ovenschaal wandelen werkt iig niet, dan is ze stil tijdens de wandeling maar zodra ik dan binnen kom merkt ze dat meteen. Maargoed eerst was dat huilen maar 2 uur in de avond en dan vind ik het zelf wel te doen om doorheen te komen.
En ik denk dat ik wel aanvoel wat ze wil en nodig heeft maar vind lastig omdat zo’n arts natuurlijk wel meer ervaring heeft dus ben dan wel zo dat ik zijn adviezen wil opvolgen en niet meteen zoiets hebben van ‘nee dat is het niet’.
Ben daarom wel ook heel blij met dit forum waar je toch laagdrempeliger advies kan vragen en verschillende ervaringen kan lezen.
Ja dan gaan ze er van uit dat je daarna dus niet naast de baby ligt natuurlijk…
Bij ons gingen ze tot een maand of 6 pas mee naar bed als we zelf gingen slapen en dan in de co (& soms gewoon in dr maternale houding in bed).
Dus dan worden ze wakker op een ander oppervlak maar alsnog naast je.
Ik heb heel lang eerst in haar eigen bed laten slapen, toen later op de avond een flesje doe deed ze altijd slapend. En daarna in de wieg naast ons. Ze keek smorgens niet verschrikt hoor. Was snachts makkelijker met speen teruggeven of troosten dan elke keer eruit en naar haar kamer lopen.
We waren er keer mee begonnen omdat we keer weer seks wilden (in bed) haha maar het niet konden met haar ernaast in de wieg.
@Karl_Lagerfeld mijn zoontje kan pas sinds een paar maanden zelfstandig in slaap vallen en daarvoor zaten we altijd op de schommelstoel om in slaap te vallen. Dit werkte echt prima voor ons en hij sliep ook redelijk vlot nachten door, dus hij had er geen last van.
Ik snap dat het lastig is om je intuïtie te volgen als een arts wat anders zegt. Maar ik luister alleen naar het CB voor punten die écht gevaarlijk zijn (zoals het scheve hoofdje dat hij had) maar eetadviezen die uit de schijf van vijf komen gaan bij mij ook het ene oor in en het andere oor uit. Prima als het voor iemand wel werkt maar als het tegen je gevoel en intuïtie indruist zou ik er niet naar luisteren.
Hopelijk komen jullie samen met je dochtertje tot een fijne manier van slapen, succes!
Edit: en over dat eten: ik denk dat de meeste baby’s heel goed kunnen aangeven wanneer ze vol zitten. Zolang er niks anders aan de hand is kan je best een beetje meer geven. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet over de 1 liter per dag ‘durfde’, maar achteraf had ik best een beetje meer willen geven. Als ik nu naar foto’s kijk vind ik hem ook zooo dun, ook al at ie veel. Hij had het gewoon nodig. Nu hij zelfstandig eet en we niks geks geven is hij veel dikker geworden, maar nog steeds een prima gewicht.
Het CB zei dit ook tegen mij, maar mijn baby bleef huilen van de honger. Mijn vriend zei toen joh als ze honger heeft, heeft ze honger. En met 50 cc meer was ze rustig. Ben zelf ook een grote eter 
Ze is nu 3,5 en aan de dunnere kant, eet nog steeds meer dan haar leeftijdsgenootjes op het kdv.
Onze baby is nu 3,5 maand en probeert zich van de een op de andere dag ineens om te rollen. Sinds gisteren lukt het hem ook bijna, alleen zijn onderste armpje zit dan nog in de weg en zijn hoofdje lijkt nog te zwaar. Maar hij ligt elke keer nagenoeg op zijn buik. Nu loop ik alleen tegen het volgende aan voor de slaapjes. Hij slaapt in een Fedde & Kees slaapzakje met de armpjes dicht geritst, en sinds we dat doen slaapt hij ook echt goed en de nachten zo goed als door. We zouden de armpjes in principe nu los moeten laten omdat hij bijna omrolt, maar omdat hij pas 3,5 maand is heeft hij ze nog niet helemaal onder controle. Hij maait nog wel eens en wrijft heel veel in zijn ogen als hij moe is, waardoor hij dan met losse armpjes lastig in slaap komt.
Zijn er hier moeders met een soortgelijke ervaring? Weet niet zo goed wat nu handig is om te doen.
Kreeg een mailtje binnen van foodwatch:
Ik koop meestal van zonnatura of de AH, maar ga op zoek naar bio rozijntjes…
Bij de AH hebben ze ook rozijntjes van de kleine keuken, die zijn als het goed is vrij van. Liggen in dat schap met babykoekjes enzo (vaak bij de melk en potjes in de buurt) 
Ohja klopt, ik loop nauwelijk meer langs de babykoekjes🤣 ga de volgende x kijken thanks!
Kind van 12.5 maand doet sinds gister ineens moeilijk met dutjes
Gister alleen smorgens en nu wilde ze tot net niet slapen
Het was de hele tijd zitten in bed, lachen gieren brullen, zat online te zoeken en blijkbaar binden mensen hun kind vast met het koord van hun badjas??
Maar goed ik ben niet klaar voor de overstap naar 1 dutje, wil gewoon om half 10 smorgens een moeder en kind snoozemoment 
Vind het zelf ook wel erg vroeg voor nog maar 1 dutje maar het is nou ook eenmaal niet zo spannend thuis dus misschien is ze daarom minder moe ook
K. ging rond het jaar over naar 1 dutje al. En op de opvang deed ze er wel 2, want idd meer prikkels (en ze zliep daar korter).Als we dan ‘s avonds nog weg wilden deden we haar rond 16u even laten slapen (max 45min) en trok ze het savonds wat langer dus dat was wel het voordeel 
Vaak wordt het dutje wel iets langer als het er nog maar 1 is in het begin!