Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier ging ze ook met 1 jaar over naar 1 dutje. Het was even wennen maar vind nu wel chiller plannen haha. Het is ook 1 langer dutje.

Ja hij doet het nu ook in bed haha. Hopen dat ‘ie snel wat sterker wordt en tot die tijd maar even stoeien met in slaap komen en blijven :stuck_out_tongue_closed_eyes:

@Lichtknopje maar dat is zeker een heel proces voor ze daadwerkelijk bij 1 chill dutje zijn?

Bij ons ging ze met 12-13 maanden over naar 1 dutje (van 3 uur lang). Na haar tweede verjaardag stopte ze helemaal met slapen overdag.

Het is even doorzetten. Want ze redden het net niet. Soms nog powernap voor eten. Ik deed smorgens zo lang mogelijk rekken. Dan was het avondeten wat relaxter en voor mijn gevoel sliep ze dan tussendoor langer.

@simsalabim zo snel al :scream: ze wordt bijna 2, hoop dat ik nog even van dat middag dutje kan genieten.

Ja zo snel al :grimacing:
Ik moest er eerst enorm aan wennen, was mijn rustmoment kwijt. Maar uiteindelijk vond ik het heel relaxed: je hoeft de dag niet meer rond het dutje te plannen én we hadden de avond opeens voor onszelf. Want zonder dutje viel ze direct in slaap van 19-7 :partying_face:

2 likes

Nou ze heeft 50min geslapen, ik ben benieuwd de rest van de dag :cowboy_hat_face:

2 likes

Hier ook rond 13 maanden (geloof ik) over op 1 dutje maar waar ze hier altijd korte dutjes deed van max 1 uur slaapt ze nu soms wel 3 uur, dus er is hoop!

Ik ga morgen maar eens alles wat ik weet over haar dutjes loslaten en puur kijken naar of ze moe is ja of nee
Ben benieuwd, maar jullie verhalen stemmen me best hoopvol!

3 likes

Keuken van Ikea? Er zijn websites die dat kunnen oppimpen voor je. Een zandbak. Een watertafel. Een trampoline. Loopfiets.

1 like

Voor het eerst maken wij de waterpokken mee… help! Iemand nog tips?

Thanks. Gaan we dat morgen gelijk inslaan.

Ik ben heel benieuwd :slightly_frowning_face:

1 like

K. heeft voor haar 2e verjaardag een scoot&ride gekregen, dat is zowel een (stabiele) step als loopfietsje en in te stellen op verschillende hoogtes. Super leuk ding.

Verder kreeg ze oa qua wat grotere dingen een houten kinderpicknicktafel (een ronde), een galaxylamp die nu iedere avond aan staat als ze gaat slapen en houten treinbaan van Little Dutch. Van iemand anders kreeg ze weerhet bijbehorende treinstation en dat was vanaf dag 1 een hit. Zijn leuke uitbreidingen bij te koop ook dus :relaxed:

2 likes

Over dutjes gesproken; wanneer stopte bij jullie het middagslaapje helemaal? N. is ruim 2,5 en slaapt s middags nog. Als we dr niet wakker maken slaapt ze zo 2,5 uur. Echt heerlijk hoor, maar dan slaapt ze s avonds niet. We laten haar nu niet langer dan 1,5 uur slapen, dus maken dr om 2 uur altijd wakker.

Alleen de laatste tijd valt ze s avonds toch weer laat in slaap. We brengen dr half 8 naar boven, meestal 15/20 minuten avondritueel (boekje, kletsen, knuffelen). Deze week is het iedere keer pas rond half 9 stil. Soms moeten we ook nog wel eens terug. Heb het idee dat ze niet moe genoeg is, was ergens logisch is maar kan nog geen afscheid nemen van het middagslaapje. Ben zelf ook 35 weken zwanger dus het zou lekker zijn als ik dat rustmomentje nog even heb.

Wat zijn fijne drinkbekers met een breed rietje en die niet lekken?

1 like

Camelbak!

3 likes

S ging pas na z’n 3e jaar van 1 dutje naar 0 overdag. Was ook op aanraden en ritme van het KDV om “klaar te stomen” voor het basisschool. Tot die tijd sliep hij overdag meestal 1,5 uur.
En om half 8 a 8 uur naar boven, sliep om 8.30 en werd om 7.30 wakker. Nu nog steeds maar rond 7.10 wakker.

2 likes

Hier zijn ze nu 2.5 en sinds een week van 3 uur middag dutje naar 0 uur middag dutje. Ik kan het niet aan en wordt er helemaal gestresst van. Op het kdv deden ze geen middag dutje meer sinds ze 2 zijn en op stretchers in 1 ruimte moesten slapen.
Heel soms slapen ze daar 1 uurtje. Maar thuis echt 0. Ik leg ze wel in bed om even te rusten (lees om zelf even een uurtje adem pauze te hebben)

Tldr ik haat het dat ze geen middag dutje meer doen help stuur een nanny

6 likes

K. is in januari 2,5 en wij zitten inmiddels al een paar weken op max 1 uur of helemaal niet. Langer dan 1 uur overdag slapen is het in de avond 1 groot drama.

Even tussendoor een kleine tip. Ik heb gisteren dit vestje bij de zeeman gekocht voor 8 eu! Volgens mij is hij er ook nog in een andere kleur, maar die hing er nog niet

En dit leuke pakje zag ik ook nog voor 10 eu

33 likes