Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik heb zelf pas het merk Taf Toys ontdekt, daar hebben ze best leuke, nieuwere dingen voor baby’s die ik zelf ook nog niet bij mijn eerste kindje heb gekocht. Misschien zit er iets leuks tussen?

Edit: dit bijvoorbeeld Bekijk Taf Toys All around me Activity Hoop op: Taf Toys All around me Activity Hoop | bol.com

4 likes

Ja dat bedoel ik inderdaad! Haha dat met die schoencadeautjes voorzie ik hier hetzelfde volgend jaar. Ik hoop dat het in de toekomst makkelijker wordt als ze echt allebei eigen interesses gaan ontwikkelen enzo.

Tot die tijd is het natuurlijk ook helemaal niet erg om speelgoed te krijgen waar ze samen mee kunnen spelen zoals Duplo, ik denk dat ik dat gewoon voor ga en dan een wat grotere set.

Dat blockaroo ziet er ook leuk uit zeg, daar kun je je geld wel aan kwijt poeh!

@Pythagoras dat merk ken ik nog niet, ik ga even koekeloeren, Thanks!

Ik heb er zelf nog niks van gekocht hoor, dus weet niet hoe de kwaliteit is!

1 like

Bedankt allemaal voor de goede tips! :blush:

1 like

Ik had het topic al doorgezocht maar ik twijfel zo over centering pregnancy. Vooral nu ik zwanger ben van tweede, heeft het dan nut. En is het erg centraal.
Zou het vooral doen ivm contacten leggen. Vorige keer soort klasje zwangerschapgym gedaan maar is niks uitgerold.

Dus poll:

Centering pregnancy (met tweede kind):

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik heb het gedaan en vond het leuk, maar voor mij was het mijn eerste zwangerschap en ik deed het ook vooral voor de contacten. Helaas had ik niet zo’n gezellig groepje dus echt vriendinnen heb ik er niet aan over gehouden. Maar het is geen verplichting he, dus als je na 2 keer denkt joe de groeten, niks voor mij, dan kan je dat volgens mij gewoon aangeven. Ik zou het in ieder geval niet nog een tweede keer doen. Alle praktische info over zwangerschap en zo weet je dan grotendeels wel.

1 like

Ja dat is waar, kan er altijd mee stoppen. Informatie over zwangerschap en bevalling weet ik nog best wel.

1 like

Misschien een strippenkaart voor babyzwemmen (of 1x zwemmen) en dan met zwempakje/broekje erbij? Of Modu speelgoed als cadeau voor beiden? Daar kan je denk ik als jonge baby ook al snel iets mee

3 likes

Wie heeft de gouden tip voor speelgoed of vermaak voor een 9 maanden oude baby. Ik heb geen idee waarom maar niets houdt de aandacht vast langer dan 10 seconden. Bottom line: ik moet het vermaak maar zijn ( dwz rondlopen/ in de buggy). Probleem is ook dat baby niet kan kruipen of tijgeren, alleen achteruit schuiven en rechtop zitten ( als ik neerzet). De mobiliteit is er dus ook niet. Ben inmiddels echt super irriteert na een halve dag, ook omdat ik mijn peuter hierdoor haast nauwelijks aandacht kan geven.

Ik heb al geprobeerd:

• Freddy Vuurvlieg, loopy rings, stapelbekers, Sophie de Giraf, allerhande bijtvoorwerpen, rinkelbellen hard en zacht, knuffels, sambabal, piano, vormenstoof, blokjes, Duplo van ouder kind, speelgoed überhaupt van ouder kind, babygym, iPad met tiktak. Grimms regenboog, grimms diertjes. Rijst in een moedermelkflesje.

Bied ook niet alles in 1 keer aan zodat er niet overprikkelt wordt.

De oppas oma’s herkennen het ook. Zo moeilijk te vermaken. :disappointed: Herken dit totaal niet van mijn eerste.

1 like

Abonnement op de plaatselijke dierentuin?

1 like

Iemand een tip voor haarspeldjes met een leuk figuurtje erop, ik zoek van de “klik klak speldjes” voor peuter met flink wat haar dus ze hoeven niet ienieminie te zijn.

Mijn ouders hadden voor mijn dochter bij de lokale Hema speldjes in de vorm van konijntjes gekocht, vielen erg in de smaak bij de peuter!

1 like

Kinetisch zand:
Is dat echt leuk? En op een schaal van 1 tot 10, hoe goor wordt mijn huis daarvan? Nog tips voor leuke betaalbare speelbakken waar het dan in kan? En hoeveel kilo heb je nodig om een beetje leuk te kunnen spelen?

Weet iemand een goedkoop pietenpakje te koop ergens? Gaat om een meisje van 4

Hema? En onze AH had ook allemaal pakjes voor paar euro.

1 like

Goeie! Ik moet morgen boodschappen doen dus dan neem ik er eentje mee bij de Ap

2 likes

Dochter (3,5) vind het geweldig. Denk dat een goede graadmeter is of je kind de zandbak leuk vindt (die van mij kan daar rustig 45 minuten in haar eentje in zitten).
Ik heb een paar potten van Søstrene grene (denk een stuk of 3, geen enorme hoeveelheid in elk geval) in een bak onder de Ikea Flisat gedaan. Doen we nu al bijna 1,5 jaar mee. Er is inmiddels wel wat verdwenen dus misschien moet ik er binnenkort weer eens zo’n pot bij doen.

Over de troep kan ik kort zijn: die komt er zeker ook al roep ik 100 keer dat het in de bak moet blijven. Ze mag er ook alleen in de keuken mee spelen. En naderhand moet ik stofzuigen, daar heb ik me mee verzoend. Ze speelt er niet dagelijks mee, ik haal het af en toe tevoorschijn

2 likes

Deze is vandaag afgeprijsd op bol. Voor wie nog een leuk cadeau zoekt!

11 likes

Leuke tip! Ga em ook bestellen. Zal hier vast in de smaak vallen en zeker in combinatie met de duplo goederentrein die ze ook krijgt. Die was nog van mijn broertje van vroeger (20 jaar terug ofzo) en doet het nog perfect, superleuk om door te geven.
Kan ze straks een heel duplo dorp maken.

1 like

Voor de 2 jarige:

• De boer en de dierenarts - Over een boer die verliefd is op zijn (mannelijke) dierenarts. Hij durft het niet te vertellen dus de dieren helpen een handje door te doen alsof ze ziek zijn.

• Melvin wil zijn muts terug - Leuk verhaaltje over een beer wiens muts wordt afgepakt en hij op allerlei manier probeert om deze weer terug te krijgen.

• Coco kan het - Was prentenboek van het jaar dus dikke kans dat je ‘m al hebt :slight_smile: Anders zeker een aanrader.

Oh en natuurlijk “Bedtijd verhalen voor rebelse meisjes”. Over bijzondere vrouwen uit de (recente) geschiedenis. Er is een internationale en Nederlandse editie. Heel mooi geillustreerd en 1 verhaal per pagina. Echter misschien nog iets te ingewikkeld voor een 2 jarige. Nog te moeilijk voor je oudere kind om zelf te lezen.

5 likes