Goeie! Ik moet morgen boodschappen doen dus dan neem ik er eentje mee bij de Ap
Dochter (3,5) vind het geweldig. Denk dat een goede graadmeter is of je kind de zandbak leuk vindt (die van mij kan daar rustig 45 minuten in haar eentje in zitten).
Ik heb een paar potten van Søstrene grene (denk een stuk of 3, geen enorme hoeveelheid in elk geval) in een bak onder de Ikea Flisat gedaan. Doen we nu al bijna 1,5 jaar mee. Er is inmiddels wel wat verdwenen dus misschien moet ik er binnenkort weer eens zo’n pot bij doen.
Over de troep kan ik kort zijn: die komt er zeker ook al roep ik 100 keer dat het in de bak moet blijven. Ze mag er ook alleen in de keuken mee spelen. En naderhand moet ik stofzuigen, daar heb ik me mee verzoend. Ze speelt er niet dagelijks mee, ik haal het af en toe tevoorschijn
Leuke tip! Ga em ook bestellen. Zal hier vast in de smaak vallen en zeker in combinatie met de duplo goederentrein die ze ook krijgt. Die was nog van mijn broertje van vroeger (20 jaar terug ofzo) en doet het nog perfect, superleuk om door te geven.
Kan ze straks een heel duplo dorp maken.
Voor de 2 jarige:
-
De boer en de dierenarts - Over een boer die verliefd is op zijn (mannelijke) dierenarts. Hij durft het niet te vertellen dus de dieren helpen een handje door te doen alsof ze ziek zijn.
-
Melvin wil zijn muts terug - Leuk verhaaltje over een beer wiens muts wordt afgepakt en hij op allerlei manier probeert om deze weer terug te krijgen.
-
Coco kan het - Was prentenboek van het jaar dus dikke kans dat je ‘m al hebt
Anders zeker een aanrader.
Oh en natuurlijk “Bedtijd verhalen voor rebelse meisjes”. Over bijzondere vrouwen uit de (recente) geschiedenis. Er is een internationale en Nederlandse editie. Heel mooi geillustreerd en 1 verhaal per pagina. Echter misschien nog iets te ingewikkeld voor een 2 jarige. Nog te moeilijk voor je oudere kind om zelf te lezen.
@lijnewiets heeft een tijd geleden een hele lijst met diversiteit opgeschreven. Zie deze post
Kijk bij @inclusievekinderboekenclub! 
vaak hebben ze leuke dingen bij de plaatselijke juwelier
Wij hebben voor beide kinderen een setje van WMF.
Deze hebben wij:
Vanaf vandaag weer een goede aanbieding voor de Etos billendoekjes!
Hoe oud is je kindje? Hier ligt ze in lange mouwen romper, pyjamashirtje, geen broekje en slaapzak van HEMA met TOG waarde 3.5.
Toen lag ze hier nog in de Puckababy Piep!
bij zo’n kleine baby kan je altijd nog een dekentje erover heen doen!
Iemand tips voor een goede oorthermometer? Of hoe meten jullie je kindjes? N. is nu 2,5 en die vind rectaal meten echt verschrikkelijk, dan verstijft ze ook helemaal.
Wij gebruiken de Withings thermometer. Die gebruik je op het voorhoofd en omdat je niet per se hoeft aan te raken kun je ook ‘s nachts meten. Als ik echt twijfel of bij hoge koorts meet ik wel rectaal.
@Batalash ah dit ga ik even proberen! Thnx. En idd ze staan voor de helft van het geld op Vinted.
We zagen gisteren dat er drie tanden doorkomen ( de eersten) dus wellicht dat dit ook wat cranky maakt 

Bedankt voor de tips!
Ik heb voor mijn zoontje een Tula FTG als draagzak. Toen hij jonger was vond hij het heerlijk, maar sinds een paar maanden (is nu 10 mnd) vindt hij het niks meer. 15 min is oké, maar daarna gaat hij draaien, afzetten en jammeren. Ik heb het al geprobeerd met zijn armen eruit of op mijn rug, maar het verandert niets. Ik wil hem nog zo graag dragen… iemand dezelfde ervaring? Helpt een andere zak/doek? Of ringsling?
Deze vind mijn dochter van bijna 6/groep 3 erg leuk: Bundels - Mijn zelfleesboek voor groep 3, Diverse auteurs | 9789021680552 | Boeken | bol.com
Als voorleesboek vind ik de Bedtijdverhalen voor Rebelse Meisjes boeken erg leuk. Mijn kleuter heeft er nog 0 interesse in maar mijn dochter vind het fantastisch. Is alleen niet zelf te lezen en eigenlijk wel voor iets oudere kinderen denk ik, maar we hebben er maanden uit voorgelezen.
Boeken zijn ook heel leuk!