Wij zijn er nog nooit geweest, staat nu wel op de planning want we zouden in de corona periode gaan maar ja, dat konnie. Maaaar alle cottages worden gerenoveerd en het zwembad ook en er komt een waterplayhouse voor de kinderen, echt tof! Eind oktober is dat klaar
Wij hebben op aanraden van hier de mountain buggy duet gekocht. De bugaboo donkey vond ik te lomp. In de winkel hebben we die uppababy Vista nog wel overwogen, ik vond hem heel fijn. We hebben het niet gedaan omdat we bij de eerste na 6 maanden alleen nog maar de buggy gebruikten en dan vind ik zo’n wagen echt te duur. De mountain bevalt tot nu toe goed maar de tweede is pas 1,5 week oud en heeft er 1x in gelegen dus echt goed getest is hij nog niet. De wiegbak is wel heel smal en klein trouwens.
Ahhh gatver, nou dan zit je daar ook niet fijn. Zo naar dat je hele vakantie dan verpest is.
Dank voor de duplo-tips! Ik ga eerst marktplaats maar eens in de gaten houden en de lokale facebooks
N eet vaak kikkererwten (geroosterd met kruiden) omdat het één van de weinige gezondere dingen is die ze eet haha. Ze is nu 16 maanden maar ik geef het denk ik vanaf 13 of 14 maanden?
Ja soms wel, maar vaak ook gewoon in de pan een paar minuutjes zodat ze een beetje poffen.
Grimms wordt in Duitslands gemaakt, Little Dutch is een Nederlands bedrijf en wordt denk ik ook in Europa gemaakt, ik zit nu even vast aan een stopcontact (kolven ), maar als ik zo klaar ben kan ik wel ff naar de woonkamer lopen om te kijken wat erop staat.
Hema heeft ook veel leuk klein houten speelgoed ook samballen, auto’s etc. Maar weet niet zeker waar dat vandaan kom… ligt hier wat muziekspeelgoed van dus kan dat zo ook wel ff checken.
Edit: bij Little Dutch staat het zowel op het houten speelgoed als op de pluchen dingen die wij ervan hebben niet. Het wordt in geproduceerd door Tiamo B.V., maar kan op hun site niet zo snel vinden waar ze dat doen.
Het houten speelgoed wat wij van hema hebben staat ook niks op over wat het is gemaakt.
Het houten speelgoed van Haba (niet verwarren met Hape) wordt ook in Duitsland gemaakt.
Ik las het zonder ‘kolven’ en mijn hoofd zat zo
Wij zijn vorig jaar in Duitsland in een fabriek met winkeltje van Nemmer geweest. Echt superveel houten speelgoed, van kleine dingetjes tot hobbelpaarden en poppenhuizen. Geen idee of het online verkrijgbaar is maar zeker weten geproduceerd in Duitsland dus! Ze verkochten ook artikelen van het merk Goki.
janod is volgens mij helemaal Frans!
Vanaf welke leeftijd vieren jullie Sinterklaas? L. is net 2 jaar en mijn schoonouders begonnen er gister over. Vorig jaar niks gedaan, maar nu zit ze ook in de peutergroep op het KDV en ik denk dat ze dit jaar daar wel iets doen. En dus moet je er dit jaar wel iets mee aldus de schoonouders.
T was vorig jaar net een maand 2. We zijn toen niet naar de intocht gegaan (die was ook niet want Corona, maar waren dat ook niet van plan), maar hij kreeg er ontzettend veel van mee! Via kdv, maar ook dankzij opa en oma. Snapte het concept goed en zong de liedjes uit volle borst mee hihi.
Ik vond het echt ge wel dig! Echt zo’n leuke tijd! Had het niet verwacht zo jong al, maar wij vonden het dus erg geslaagd.
Oh en, dit jaar gaan wel ALL in.
Pieten pak. Wortel in de schoen. Brieven die opgestuurd worden (Joe, thanks opa), alles
Wij hebben het vorig jaar klein gevierd, als in alleen met zijn 3en. K. was toen bijna 1,5 en op de opvang waren ze er ook mee bezig, daar gaat ze 3 dagen per week naar toe. Ze heeft iedere zaterdag thuis haar schoen mogen zetten en ook op de opvang. Doordat ze er op de opvang zo mee bezig waren, snapte ze het idee van schoen zetten heel goed. Op 5 december hebben we met zijn 3en gegourmet en daarna een cadeau gegeven (keukentje). Of ze toen echt snapte waar dat vandaan kwam… dat denk ik niet.
Opa’s en oma’s wilden vorig jaar wel graag iets geven in december, dus we hebben toen gezegd dat we dat prima vinden maar dan niet te gek en gewoon zelf keer aan ze geven dat ze ook weten van wie het komt. Mn schoonouders betalen ons abonnement op Hemelrijk en hebben nog een boek gegeven, van mijn moeder kreeg ze wat voor bij het keukentje en van mijn vader muziekinstrumentjes en een taartje voor bij het keukentje.
Nu is ze bijna 2,5 in december en snapt ze het denk ik een stuk beter. Haar zusje is bijna 1 dit jaar en zal het nog niet echt snappen. Twijfel nog hoe we het dit jaar vieren, misschien bij mijn vader want de dochter van zijn vriendin heeft ook kleine kinderen. Maar neig naar dat we het weer klein vieren met alleen ons vieren, want kleine 2 weken later ook eerste verjaardag R. en anders is het met ook nog kerst een week later echt een overdaad aan cadeau’s en dingen.
Ik snurk echt vreselijk de laatste weken. Kan iemand pls zeggen dat dit over is zodra de baby geboren is? Want mn vriend is al aan het kijken naar een extra bed
Nope, in m’n kraamweek heb ik ook nog sick hard gesnurkt (m’n man had het opgenomen, de klootzak). Maar daarna wel er van af!
oohhh neee ik heb m nu maar voorgelogen dat dat meteen weg is zodra je bent bevallen
Thanks, kende ik nog niet! Ga er naar kijken
Gelijk vanaf het begin. Ze was toen bijna een jaar, maar snapte er niets van. Vorig jaar was ze bijna 3 en toen was het wel echt leuk.
Ik heb ook een filmpje van de kraamweek van K. dst we met zn 3en op bed liggen en zowel K. als ik liggen te snurken hahaahahha. Maar daarna was het net als bij @Unquestionable over!