Tips, ervaringen & aanraders #5

Over het voorwaarts dragen is ook wat ‘controverse’, wordt door draagconsulenten etc ook niet aangeraden wat ik begreep.

Als ik nog een out-of-the-box suggestie mag geven: Tula Halfbuckle. Soort tussenweg tussen draagdoek en draagzak. Als je 'm samen met he partner gebruikt hoef je steeds alleen de heupband te verstellen en niet allerlei schouderriempjes. Te gebruiken voor buik/rug/heup en laatst op de site van Tula ook nog met 50% korting.

3 likes

Ik wil persoonlijk niet vooruit dragen dus het zou voor mij geen voordelen hebben.

Ik denk zelf trouwens dat het voor wat oudere kinderen (1+) prima is, maar het lijkt mij dan zwaar worden.

2 likes

@Suikerklontje @Keroppi @Nefertiti Dank jullie! Heel fijn advies! Ik heb de ftg op het verlanglijstje gezet. (Familie die in het buitenland woont kan onze baby vanwege corona nog niet ontmoeten en wil graag nuttige concrete dingen cadeau geven, vandaar mijn vragen de laatste dagen)

Dan meteen nog een vraag over fietsen. Wij hebben geen auto en gaan daarom een elektrische bakfiets huren of kopen. Mij lijkt het wel handig om daarnaast ook een gewone stadsfiets met zitje te hebben omdat je anders steeds die grote bakfiets van stal moet halen voor een klein fietstochtje. Of zie ik dat verkeerd? En zijn er nog dingen waar we op moeten letten bij zo’n mamafiets? Verlaagde instap, ruimte tussen zadel en stuur sowieso.

2 likes

Stuurslot. Dan kun je je stuur vastzetten als je je baby in het voorzitje zet, ipv dat je stuur dan kantelt.

Maar eerlijk gezegd gebruik in mijn eigen fiets amper sinds we de bakfiets hebben. Vind m zo ideaal. Je kunt ook even aankijken of je een fiets mist als je de bakfiets hebt.

1 like

En ook zo’n dubbele standaard zodat hij stevig staat.

Wij krijgen binnenkort onze elektrische bakfiets :heart_eyes:

1 like

Je hebt veel sneakerachtige schoenen met een wat hogere schacht (weet even niet precies hoe je die noemt). En veel van dat soort schoenen die nu worden verkocht zijn ook iets warmer/beter gevoerd dan de zomermodellen.

K. loopt in de zomer op sandalen/sneaker, als het frisser wordt alleen nog sneakers en nu heeft ze er een paar gewone laarzen bij. Die hebben aan de zijkant een rits dus gaan snel aan en uit.

2 likes

Ik vind van die Timberlands heel fijn voor de winter (of soortgelijke merken uiteraard)

2 likes

Ik heb sneakers, hoge sneakers en leren laarsjes. Als straks echt kouder is krijgt ze snowboots aan. Dan maar beetje lomp.
Ik wil eigenlijk ook nog gevoerde regenlaarzen maar ze heeft al best veel schoenen. Maar die zijn handig voor de kinderboerderij/bos en hoef ik die andere schoenen niet schoon te maken. We gaan namelijk elke week er naar toe.

2 likes

L. heeft nu regenlaarsjes van En Fant met wollen voering, daarnaast gewone Vans en vorige winter had ze Donsje schoentjes met dikke voering.

1 like

Oh leuk! Welke bakfiets krijg je?

De Dolly bakfiets. Heeft geen enorme levertijden (bij ons twee weken), in Nederland geproduceerd (ook deels door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt), en leuke kleurcombi’s mogelijk.

Alhoewel wij voor zwart + antraciete bak zijn gegaan :wink:

2 likes

Mn baby sliep eerst in de puck a baby piep maar dat lijkt haar sinds kort alleen maar te frustreren omdat ze haar armen wel kan bewegen maar niet bij haar mond kan.

Ze moet ingebakerd slapen omdat ze zichzelf altijd wakker maalt met haar armpjes en dan slaat ze de speen uit. We gebruiken nu die meyco swaddle maar:

Daar komt ze als een houdini ook weer uit :joy: En ook deze lijkt haar te frustreren, vooral als ze er zo half uit is gekomen

Zou de pacco inbaker doek/zak wat voor haar zijn?

Wij gebruiken deze: Love To Dream Inbakerslaapzak Stage 1 - Medium - 6 - 8.5 kg - Grijs | bol.com

Werkt voor ons heel fijn omdat ze wel haar armen kan bewegen en ze kan sabbelen op haar handjes in de slaapzak, maar ze schrikt niet wakker van zwaaiende handjes.

1 like

Pacco was bij ons de eerste 4 maanden life saver. Daarna gaan afbouwen in de puck. Ze kon echt niet slapen zonder inbakeren en die pacco gaf veel meer rust. Goed opletten dat je het strak genoeg doet en de armpjes goed liggen bij het vastdoen, anders wurmen ze er zich ook nog een klein beetje uit.

Oh shit, ik heb net de piep besteld maar als ik dit zo lees had ik voor de pacco moeten gaan. Zo irritant dat je niet even uit kunt proberen

Ik doe dan idd sneakers die hoog aansluiten.

2 likes

De piep heeft hier 2 weken echt super gewerkt; daarna leek het opeens averechts te werken :roll_eyes: en indd jammer dat je niet even kunt testen. Las hier wel dat je op sommige consultatie bureau’s doeken/zakken kan lenen om te testen maar op mijn locatie helaas niet.

Nee als ik nog strakker doe dan ga ik langs het klittenband en kan ik m niet meer vastmaken bij het laatste flapje. Maar heb inderdaad wel het idee dat het te los is voor haar en dat dat wat onrust geeft

1 like

Ja! Ik ging even terugkijken en heb gewoon die van 0-3 maanden. Maar hij is inderdaad een beetje groot. Misschien heeft ze hem wel gewoon opgerekt ofzo​:joy::joy:

Ik weet niet of het je smaak is, maar H&M heeft ook waterdichte hoge wintersneakers, die zijn in ieder geval niet zo duur.

@Karl_Lagerfeld mijn eerste gedachte was ook dat hij wat groot lijkt. Maar moet zeggen dat onze kinderen zich er ook wel eens uit wurmden met de handjes, maar meestal pas toen ze iets ouder waren.

1 like