Weet iemand waar ik een leuk eerste knuffeltje of knuffeldoekje kan kopen voor ons kleintje? De knuffels die ik heb zijn best groot en de rest zijn onknuffelbare rammelaars. Hij kan dingen bijna vastpakken, dus het lijkt me leuk om hem een klein doekje ofzo te geven
Oh top! Ik heb een DM om de hoek! Lief is deze
Deze hebben ze nu ook in een kikker, zo schattig! Of ja, misschien bestond hij al wel maar ik had hem nog nooit gezien haha. Heb hem cadeau gedaan aan een relatie en die waren er helemaal weg van.
Ik heb jullie hulp nodig. R is nu 2 jaar (en een maand) oud en ze kan niet alleen in slaap vallen. âVroegerâ hebben we haar steeds in slaap moeten wiegen, nu kunnen we al een hele tijd alleen naast dâr bedje zitten, waarna ze zelf in slaap valt. Maar als we te vroeg weg gaan of ĂŒberhaupt uit dâr kamer gaan als ze in dâr bed is, gaat ze zo hard huilen. Ze is dan gelijk helemaal in paniek. We hebben dâr verder nooit laten huilen, alleen gelaten of ergens achter gelaten ofzo, dus we weten niet zo goed hoe het nou komt dat ze zo extreem in paniek raakt. Enige is dat ze echt nog een uur gaat liggen spelen in bed en we dat precies niet hoeven te zien ofzo. Prima als ze wilt spelen, maar laat ons lekker beneden zitten⊠hoe gaan we t voor elkaar krijgen om haar alleen te laten slapen, zonder dat wij onze hele avond eraan moeten opofferen??
+1
Send help
Ja ik hoopte dat ik nu al afspraken kon maken, maar helaas. Ik vraag elke dag of ze alleen in slaap gaat vallen vandaag en dat ze dan in heel de nacht in dâr bedje blijft. Maar ze zegt altijd ânee mamma titte stoelâ en ânee Oja mamma pappa die bedâ. OkĂ© schatâŠ
Hier hetzelfde alleen is mijn kindje iets jonger. Ik heb een gesprek gehad met een slaapcoach die met me aan de slag wilde met de methode van geleidelijk aan verwijderen. Dus dat je per avond (mits succesvol in slaap gevallen) iets verder van het bedje af gaat zitten. Je moet alleen wel super consequent zijn en blijven anders werkt het niet. Ik heb uiteindelijk het traject met die slaapcoach niet doorgezet (omdat we toen middenin een eczeem / tandjes / sprongetjes-fase zaten) maar heb wel een paar succesverhalen gehoord over deze methode.
Ik wil best in die stoel zitten, maar niet als zij nog een fucking uur downward dogs en halve koprollen in dâr bed gaat doen. Als zij in 15 min slaapt, no problemo. Ga ik daar toch ff zitten.
Wij hebben deze <3 Te koop bij themilkminimalist of andere hipster-moeke-webshops. Wel iets duurder want van merinowol maar hij is zo fijn. Heb er ook een speendoekvariant van (dan zit dat berenkopje er niet aan)
âHipster moeke webshopsâ en ik weet gewoon direct welke shops je bedoelde
Er zijn hier ook moeders met kindjes op vrije school toch? Een collega van mijn man zit vaak uuuuren te knutselen/zagen/whatever voor dingen voor haar kinderen en kwam vandaag dit lijstje met âzelfgemaakteâ dingen tegen die je voor de 1e klas nodig hebt:
Krijtjesrol
Potlodenrol
Euritmietasje
Sloffenzak
Handwerk tasje
Reken en taalzakje
Is dit ook jullie ervaring? Hoe doen moeders zonder naaimachine- of figuurzaagskills dit?
De eerste vraag die in mij opkomt, wie heeft hier tijd voor? En daarna, wat als je niet creatief, niet goed bent in handenarbeid etc?
Oh mijn god ik wilde mijn kind ook naar de vrije school doen maar heb nu al stress gewoon???
Ik weet niet eens wat deze dingen zijn???
Toen ik op de vrije school zat werden er volgens mij avonden georganiseerd dat iedereen dit ging knutselen.
Ik heb ook een aantal hele leuke knuffeltjes en doekjes gekregen maar vraag me af vanaf wanneer kindjes hier echt mee gaan spelen/knuffelen?
Mijn beeb is net pas een maandje
Mijne echt pas sinds een maand, ze is nu bijna een jaar.
Ik moest hier aan denken