Haha dat was precies wat ik zei. En dat het waarschijnlijk over een half jaar weer anders is. Maar ‘men’ zegt dat het beter is.
Volgens mij is het in de lengte verschonen in het leven gebracht omdat in de breedte mogelijk een voorkeurshouding bij je kindje zou kunnen veroorzaken/in stand houden (want kijkt altijd zelfde kant op om de ouder te zien). Of er ook cijfers zijn die dit bevestigen weet ik niet.
Wij hebben trouwens ook de grote Hemnes en verschonen zelf in de breedte. Hadden de eerste periode overigens ook een kussen beneden en die lag op de eettafel, daar verschoonde we dan weer wel in de lengte. Overigens puur vanwege praktisch oogpunt voor onszelf en niet vanwege een mogelijke voorkeurshouding.
De baby is er nog niet, dus of het fijn is met verschonen weet ik niet… maar wij hebben deze op de Hemnes gemonteerd: https://polini-kindermeubels.nl/product/commode-plank-voor-ikea-malm-of-hemnes/
Je kan dan zowel in de lengte en breedte verschonen, het is behoorlijk groot.
Ik zit in week 39, en heb al dagen lang constant harde buiken… trek het slecht. Douchen helpt tijdelijk even, maar weten jullie nog andere oplossingen?
Hier hetzelfde mbt kussen beneden. Vet hendig 
Oh ja ik heb op die website gekeken en zag toen dat het vergrootblwad voor de hemnes was uitverkocht. Maar die van de Malm past daar dus gewoon ook op?
Ja was echt relaxed. Helaas zijn die tijden voorbij sinds alles om hem heen véél te interessant is 
De middelste was vrij ‘laat’ zindelijk, pas vlak voordat hij naar school ging. Liet ik hem altijd zelf op tafel klimmen omdat hij echt te zwaar werd
. Op de commode kon hij niet klimmen dus dit was zoveel makkelijker hahaha. De jongste (nu1,5) verschoon ik nog steeds beneden, maar die draait ook alle kanten op of trapt keihard in mijn buik
.
Oh, verkeerde link sorry! Dat zou je even moeten navragen bij de webshop. Ik bedoelde idd die voor de Hemnes zelf. Op Etsy zijn ze volgens mij ook te vinden.
Ik ben queen harde buiken (moet met 33 wkn stoppen met werken vanwege teveel voorweeën). Douchen, warme kruik, evt in bad als je die hebt. En het enige wat écht bij mij hielp; niks doen. Vond ik zelf meeeeega frustrerend maar bankhangen met Netflix aan en zorgen dat ik goed kon ontspannen werkte het beste.
Sterkte en veel succes met de laatste loodjes! En zeker aan de verloskundige blijven aangeven hoor.
Want waren ook alweer jullie tips tegen berg? Ik kom met de zoekfunctie hier alleen maar op 1000 posts van @anon50301661 terecht haha. Heb na een paar online tips al onder de douche ingeweekte velletjes eraf geprobeerd te schrapen met de OV-chipkaart van mijn vriend maar dat werkte niet echt 
Bergzalf van dr Leenarts!
Gebruiken jullie allemaal zo’n “echte” luiertas? Ik vind die dingen namelijk best lelijk en duur. Ik dacht dat ik gewoon wel wat spulletjes in een rugzak kon doen of evt. zo’n studio Noos tas kon kopen met daarin gewoon een toilettas met babydingen. Of mis ik dan echt iets essentieels, als ik geen echte luiertas koop (ben bijna uitgerekend en ga opeens twijfelen of ik toch niet vanalles nodig heb wat ik eerst onzinnig vond om te kopen!)?
Nee hoor! Bij de 1e amper gebruikt en bij mijn zoons gewoon een linnen tasje gebruikt 
Ik dacht precies hetzelfde en heb uiteindelijk wel een echte luiertas gekocht maar puur omdat ik het design verrassend leuk vond (vond nl ook heel veel lelijk). Deze zou zogenaamd handig moeten zijn door veel vakjes e.d. maar ik vind het juist mega onhandig omdat ik me nooit herinner wat ik in welk vakje heb gestopt dus dan ben ik alsnog aan het graaien. Daarnaast zijn echte luiertassen meteen ook behoorlijk aan de prijs terwijl ze naar mijn idee dus niet echt meerwaarde hebben. Een gewone tas met een kleiner tasje voor bijv. luiers lijkt me dus meer dan prima.
Wij hebben een klein rugzakje voor haar spulletjes. Geen moment spijt van gehad. Dit is zoveel makkelijk meenemen dan die grote tassen. En hij was vooral ook niet duur
Beetje olie, laten intrekken en dan wat eraf krabbelen met een kaartje. Vond dat zo heerlijk om te doen stiekem haha.
@Cactuss Ook nooit echte luiertas gehad. Hou er wel rekening mee dat die dingen van Studio N.oos gewoon 1 groot vak zijn.
Het enige wat ik doe is Netflixen en af en toe met de hond lopen…verveel me dood! 
Heb je een bad? Dat hielp bij mij ook wel. Lekker Netflixen in bad.
En ik deed ook aan zwangerschapszwemmen, wat heel chill was en tijdens het “zwemmen” en daarna waren mn harden buiken ook veel minder.
Ik moest ook met 34 weken stoppen met werken door mn vele harde buiken. (en achteraf had ik al wel eerder moeten stoppen, maar eigenwijs… haha)
Gelukkig zit je al op het eind, sterkte met de laatste loodjes!