Ah ik vind dit echt heel mooi!!
We hebben vandaag de intake gehad bij de kinderopvang. Volgende week voor het eerst een hele dag erheen. Zal de eerste lange keer zijn dat ik haar wegbreng. Super spannend.
Heeft iemand tips voor de (hoeveelheid) spullen die ik mee kan geven?
Ik moet nog naam stickers bestellen omdat haar naam op van alles moet. Maar hoe doe ik dat met haar speen?
Ook slapen ze daar in een slaapzakje. Wat voor een slaapzakje slapen kindjes nu in? Met/zonder mouw? Katoen? Of dikker?
Mijn zoontje is 16 maanden en helemaal gek van blokjes stapelen, torens bouwen etc. Maar heb het idee dat hij daar een beetje op uitgekeken is. Is Duplo al leuk voor zijn leeftijd? Of hebben jullie andere tips?
Bij mijn zoontje krijgen ze alles van het Kdv behalve speentje die ligt gewoon in zijn bakje, zonder naam erop. Ik zou een slaapzakje zonder mouwen doen, het is daar altijd zo warm.
Leuk! Mijn baby heeft het altijd zó leuk op de opvang! Maar hij is ook gewoon echt zo’n drama queen die gek is op aandacht haha.
Ik heb zo’n klein lief rugtasje voor hem en daar doe ik zijn drinkfles in (met naamsticker), een setje schone kleding, slaapzakje en zijn speentje aan zo’n soort knuffeldoekje. Rugtasje gaat daar in een vaste bak dus daar leggen ze dan ok zijn speentje denk ik in, daar zit idd geen sticker op.
Oh ja en slaapzakje is hier nu nog gewoon zo’n standaard slaapzak van de Hema zonder mouwtjes. Is nog warm zat nu, zeker met een trui / shirtje met lange mouwen er onder. Dat draagt 'ie hier in bed ook nog gewoon.
Dubbelpost maar de zoon van een vriendin vond / vindt Smartmax echt te gek.
En dan dus vooral de ‘standaard’ bouwsets, niet al die dieren en auto’s enzo.
Bij onze opvang vroegen ze ook op een boekje zodat ze het een en ander op kunnen schrijven. Maar anderen gebruiken weer bijv een app.
Wij geven een setje schone kleren, slaapzakje (hier een Swaddle Up), fles en speen mee. Alles met stickers van goedgemerkt (kortingscodes online te vinden wsl) en we hebben een speenkoord waar hun naam in verwerkt zit dus dat is ook herkenbaar.
Toen wij boven nog wat formulieren moesten invullen heb ik haar heel dapper al afgeven. en daarna beloofd dat ik de komende 3x niet stiekem voor het raam kom liggen (aangezien ik nog niet ga werken maar het contract wel al ingaat).
Had nooit verwacht dat ik zo erg zou zijn
Ik wil eigenlijk graag bij de laatste voeding een papfles gaan geven in de hoop dat dat iets doet voor het doorslapen, maar ik weet gewoon niet hoe je dat maakt? Nu kolf ik borstvoeding en dat zet ik dan klaar in een fles, zodat zodra ze wakker wordt die fles erin kan. Maar met pap moet je het ook opwarmen en dan kun je het niet zo lang laten staan + met moedermelk wordt het volgens mij niet dik.
Heb je al eens geprobeerd om een fles KV te geven in plaats van BV? Dat doen wij ‘s avonds en daar slaapt hij 2 tot 3 uur langer op! Ik hoor vaak van mensen dat het geen verschil maakt, maar hier wel heel veel.
Maakte bij mij ook zéker verschil!!
Dit staat er op het pak Olvarit Rijstebloempap hier:
- Verwarm 200 ml borstvoeding*/ flesvoeding tot handwarme temperatuur. Giet de melk in een fles of in een bordje. 2. Voeg 2-3 eetlepels (+/- 10 g) Bambix Rijstebloem aan de fles toe of 6 eetlepels (+/- 20 g) aan het bordje. 3. Schud de fles of roer goed door voor een egale pap en eet smakelijk! Let op: bij bereiding met borstvoeding kan de pap dun worden
Kan dus idd dun worden, maar lijkt me dat het evengoed extra verzadigend is dan alleen melk. Wel fijn, want dan hoef je ook niet te klooien met een speen groter maken of een aparte papspeen ofzo
Ik maak de papfles vaak met borstvoeding, idd op de manier die jij omschrijft. Ik heb er wel een maat 4 speen op gedaan omdat dochter het anders echt niet door de normale speen kon krijgen. Maar het blijft volgens mij idd wel dunner dan met kv.
Hier heeft de papfles trouwens geen mega effect op het doorslapen helaas😅
Thanks voor de reacties @Zitzak en @anon18050057. Ik had uiteindelijk dit artikel gevonden: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/146360-pap-maken-van-moedermelk.html
Dat had ik dus gedaan, rond half 10 het verwarmd tot 80 graden en toen er pap van gemaakt. Toen ze om iets over tienen kwam was het de perfecte temperatuur en dikte. Ze sliep toen van 22.30 tot 4.30, maar dat doet ze normaal ook wel eigenlijk haha.
Oja dat is voor ons doen al lang dus we hebben een ander referentiekader haha.
Ja, jouw baby is nog jonger toch? M. Is dinsdag 6 maanden. Ik ben een beetje klaar met ‘s nachts wakker worden en hoop steeds dat ze de hele nacht door gaat slapen. Ze heeft het al een paar keer gedaan dus ik weet dat ze het kan haha. Maar ben bang dat ik geduld moet hebben.
Hier maakte pap ook geen verschil. Maar ze hebben hier de doorslaapvibe weer gevonden, denk dat het sprongetje voorbij is.
Wij doen btw de laatste voeding om 23.00/23.30, misschien dat dat voor M ook net het laatste zetje is om tot 7u te slapen? Of heeft ze om 22.00 echt honger?
Wij hebben de zwarte trybike. Ik vind ‘m heel erg mooi en ideaal dat je kan ombouwen van driewieler naar tweewieler!
Bij ons zijn de handvatten wat verkleurd, beetje eigen schuld want hij heeft buiten gestaan een tijdje.