Tips, ervaringen & aanraders

Ok dat klinkt wel hoopvol, dat ze op het KDV wel goed slaapt :sweat_smile:.

Van mij hoeft ze ook niet perse te slapen ware het niet dat ze zo ontzettend moe is dat ze dan ook niks meer wil (niet knuffelen, niet spelen gewoon alleen maar huilen). Maak jij het overdag donker in de kamer? Ik doe dat dus niet en vraag me af hoeveel invloed dat evt. heeft

Wij doen elke keer hetzelfde ritueel, zowel overdag als ‘s avonds. Doordat het donker is maken ze ook melatonine aan en door hetzelfde ritueeltje komen ze een beetje in slaapmodus.

Dus slaapkamer in, nachtlampje aan, gordijnen dicht, slaapzak aan, verhaaltje en dan slapen. Is misschien de moeite van het proberen waard?

1 like

Ja precies zo probeer ik het nu ook. Wiegen, half of helemaal in slaap in d’r bedje leggen en dan even de kamer uit. Ik ben ook zeker geen voorstander van laten huilen dus langer dan 5 min houd ik dat ook niet vol. Ik ga dit nog wel even proberen, kijken of het over een paar dagen wat beter gaat. Je hebt ook gelijk hoor wat betreft het KDV. Dat ligt ook een beetje aan mij
 vind het zo spannend om haar straks uit handen te geven. Thanks iig voor je tips!

1 like

O dat is zeker het proberen waard! Ik heb ook een Joolz maar alleen zo’n parasolletje, wist niet dat ze ook van die doeken hadden eigenlijk. Ga ik zeker even naar kijken, thanks :slight_smile:

Welke producten of dingen zouden jullie absoluut op je verlanglijstje voor kerst/sinterklaas zetten? Ik ben op zoek naar leuke aanraders! Mag alles zijn :slight_smile:

Heb al de lodger slofjes en hoe heten die leuke boekjes met die klassieke muziek ook alweer?

Mijn zoontje slaapt vaak ook laat. Wil het liefste in mijn armen slapen of bij mij in bed. Hij is 7 maand.

Hoe oud is je kindje ongeveer?

Oja dat is wel een handige info. Met kerst is hij 6 maanden! :slight_smile:

• Sophie de Giraf
  • Loop/duwkarretje
  • Voel/knisper boekje
  • Speelkleed of zo een babygym. (Ik had die van nijntje maar die vond ik wel een beetje saai.)
  • Happy baby farm tractor (die kan zingen en die beesten maken geluiden)

Voor als hij ietsje ouder is, maar misschien alvast leuk om te vragen

• Blokken
  • Loopauto
  • Keukentje
  • Stapelbekers

** Edit: Boekjes zijn ook al leuk om in huis te hebben, voor wat woordjes kan je alvast een beetje oefenen. En zo een nachtjelampje die kan een muziekje kan maken.

1 like

Ja, het is wellicht een beetje vreemd om met dit weer met een zonnescherm te lopen haha. Maar ik deed dat dus wel gewoon, ook in de winter toen, want het werkte (en werkt nog steeds).

Zo ziet het er uit

Je hebt ook van Dooky allerlei schermen, daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

Dag en nacht ritme heeft ze al wel door, dus je kan prima overdag de gordijnen dichtdoen als je wilt. En mocht je luxaflex of iets dergelijks hebben, kan je die ook eventueel de andere kant op draaien. Dan is het wel donkerder, maar niet gelijk helemaal donker.

Hier hielp het in het begin om hem in te bakeren, later stapten we over op gewone slaapzakjes. En hij huilde zich in het begin wel vaak in slaap. Juist omdat hij zo moe was kon hij dan in eerste instantie de slaap niet vatten. Dus dan zat ik op de trap met zijn deur dicht en wachtte ik max 10 minuten (afhankelijk van het huilen) en dat heeft wel echt gewerkt.

1 like

Ik had ook zo’n baby die soms van 7.00 tot 21.00 wakker was
 Maar toen 'ie naar het kdv ging, lag hij daar soms gewoon 2 uur te slapen! De eikel :joy:. Anyway, ik ben toen een beetje het kdv ritme gaan volgen en toen ging het langzaamaan wat beter.

1 like

Ik ben de hele tijd sokjes aan het zoeken en opnieuw aandoen
 en de kleine zet het altijd op een brullen als ik aan haar voetjes zit. waar kan je goedzittende sokken/slofjes krijgen in newborn maten?

Zo werkte het voor ons ook het prettigste hoor. Slapen is slapen en het boeide me vrij weinig waar ze dan sliepen :crazy_face:

4 likes

@Velvetbetty Tommy Hilfiger newborn sokken! Gaan nooit uit!

@Paisleypark ik h ad exact hetzelfde, tot ik ging inbakeren! Nu slaapt ze overdag supergoed! Misschien ook wat voor jou!

Heb je de sokjes van Kruidvat al geprobeerd?

1 like

@Suikerklontje Ja bij mij werkt dat dus verder niet omdat ze niet uit zichzelf in slaap valt helaas
 ik heb haar soms bijna de hele dag in bed omdat ik dan aan het proberen ben haar te laten slapen. Wiegen, troosten en weer neerleggen. Werkt tot nu toe echt nog niet :sweat_smile:

@Mies Yes doen we al! Maakt zeker verschil, zonder haar inbakerslaapzak is het ĂŒberhaupt een verloren zaak haha

Ik leg zoontje (8 maanden)ook op bed, moe of niet moe. En eigenlijk gaat het altijd goed! Krijg zo vaak te horen van huh hij ziet er nog nietmoe uit. Bij de oudste ook zo gedaan en had ook een goed ritme.

Geef wel flesvoeding en heb toch echt het idee dat je daarbij een beter ritme hebt dan met borstvoeding (als ik naar vriendinnen kijk, kan ook toeval zijn natuurlijk).

1 like

Ik voel me echt een strenge ouder als ik zo alles lees :sweat_smile: Toen we middenin de krampjesperiode zaten sliep ze wel bij ons of soms in de draagdoek. Daarna was het slapen in bedje of spelen in de box, nooit andersom. En na de fles van 19:00 ging ze sowieso naar bed zodat wij nog de avond voor ons zelf hadden. Ik weet heel goed dat het voor elk kindje anders is maar bij ons ging het uiteindelijk (na consequent zijn) heel goed gelukkig.
Edit: oh en de kinderwagen! Als NIKS goed was en ik het van ellende ook niet meer wist, gingen we een flink stuk wandelen en dan sliep ze in de kinderwagen. Thuis parkeerde ik haar dan in de tuin om verder te slapen :grimacing:

4 likes

De sokjes van bambino, kruidvat blijven hier goed zitten. De lange sokjes moet je hebben

En de slofjes van de hema!

3 likes