Die foto dateert gelukkig van de zomer en toen waren wij ook wel geschrokken inderdaad. Gek genoeg was het wel alleen plaatselijk, behalve op zijn been verder dus nergens en precies toen leek er geen directe aanleiding
ei en pindakaas geven wij dus alleen nog maar in hele kleine hoeveelheden, vooral om te zien of er nog steeds reactie is, en dan krijgt hij dus die vlekken. Trekt inderdaad wel net als bij jullie snel weer weg overigens.
Als hij genoeg op gewicht is, zou ik hem gewoon laten slapen en dan zien wanneer hij zichzelf meldt. Misschien kan hij dan wel een fles laten vallen. En als hij altijd zijn fles volledig leegdrinkt kun je savonds eens 30ml extra proberen.
Hele lieve uitgebreide reactie!
En ook hartstikke bedankt @Mhysa
Het stomme is voor mij dat ik voor de zwangerschap al te zwaar was, ik heb 19 maanden geleden nog een zoontje gekregen, dus zwangerschappen waren redelijk snel na elkaar. Ik schaam me dus gewoon eigenlijk voor hoe ik er nu uit zie en hoe ik me voel.
Ik ga ZEKER jullie tips opvolgen door zoveel mogelijk gezonde fruit en groente snacks klaar te hebben. Ik wou dat ik dezelfde ervaring had dat ik redelijk snel weer op gewicht kom, maar dat is helaas niet zo. Compleet mijn eigen schuld hoor, altijd een rare verhouding met eten gehad, maar blijf jammer.
Ik kan iig niet wachten tot ik weer mag sporten over twee weken (hopelijk). Ik heb wat complicaties gehad bij de bevalling, was helaas weer een keizersnede en ik genees daar best slecht van ivm hele domme allergien voor oa pleisterlijm en bestanddelen in hechtingen.
Shit dit bericht werd veel langer dan de bedoeling was. Jullie zijn lieverds! Ik vind dit forum trouwens uberhaupt fijn! Mensen gaan hier bijna altijd zo goed met elkaar om.
Dat is heel lief! Ja het is ook wat, ik blijf het heftig vinden wat een zwangerschap en bevallen met je lichaam doet!
Ik weet wel dat we nu klaar zijn met kiddos krijgen, dus kan ik me langzamerhand een beetje meer focusen op de punten waar ik wat verandering in zou willen zien. Dat geeft ook wel een fijn gevoel, dat dat in alle rust kan
Of het normaal is weet ik niet maar ik heb dus 8 weken lang gebloed met tussenpozen van enkele dagen steeds. Ik had geen knip of scheur, ben nagekeken door de gynaecoloog maar ook geen placentaresten die waren achtergebleven. Gewoon een lichaam wat heel erg in de war is? Ik bloed nu (na 13 weken) ook door de minipil heen terwijl dat voorheen nooit zo was. Sorry niet echt een bemoedigend verhaal dit maar ik hoop je gerust te stellen dat er iig niets ernstigs hoeft te zijn.
Knip zou ik zeker even laten nakijken dan inderdaad, als het voor je gevoel niet goed heelt.
Na mijn tweede bevalling bloedde ik ook een tijdje door de pil heen (toen ik daar eenmaal weer mee begonnen was). Inmiddels zo’n jaar later kan ik hem zelfs maanden doorslikken zonder doorbraakbloeding, dus dat kan weer veranderen.
Gelukkig
ik word er nu al gek van namelijk
Thanks voor de reactie. Krijgt/kreeg hij bij minder toename ook die vlekken of meteen die bulten?
Oh brr, dat klinkt wel echt naar! Hier is die reactie rondom zijn mond na 1/3 boterham met pindakaas, niet zo extreem dus gelukkig. Die bulten op zijn been zijn voor ons helaas onverklaarbaar geweest.
Ja had ik wel ! Maar was minimaal.
Ik heb zelf van baby af aan een heftige notenallergie die ook zo begon als op jouw foto’s. Ik heb toen een allergietest gehad, omdat mijn ouders niet precies wisten waar het van was. Jij zegt ook dat je bij een reactie niet weet waar het van komt. Misschien toch bij de huisarts vragen om zo’n test? Bij kleintjes doen ze het volgens mij met een grote pleister op de rug ipv prikjes die ik op latere leeftijd een keer gehad heb.
Maar wat hierboven ook al is gezegd: het kan per keer heftiger worden. Dus ik zou zeker naar de huisarts gaan en eventueel allergoloog of kinderarts. Jeuken die bulten ook op zijn beentje? Bij mij jeukt het altijd enorrrm
Edit: misschien zit je helemaal niet op dit niet zo vrolijke verhaal te wachten, sorry. Ik hoop dat het meevalt en dat het niet erger wordt. Zo sneu ook voor die kleintjes.
Geen probleem, in tegendeel! Ik vroeg juist naar ervaringen en eventuele tips en dit hoort daar zeker bij. Q zelf heeft overigens totaal geen last van de reacties, niet van de vlekken en niet van de bultjes. Althans, zo lijkt het gezien hij zich niet anders gedraagt en even vrolijk is als altijd (en bijvoorbeeld ook niet gaat wrijven of iets dergelijks).
Ik ga toch voor de zekerheid maar eens een afspraak maken dan, ook gezien de reacties van @Roggebrood. Thanks allebei!
Heeft iemand ervaring met fijne diepvriesbakjes (met deksel) voor babyhapjes? Had er eentje gevonden (geloof via een influencer op insta haha) maar vergeten op te slaan en nu vergeten.
Ik had die allerkleinste bakkies van Hema!
Hema idd! Die gekleurde.
Wij hadden dit ‘probleem’ vorig jaar
. Ik heb toen boekjes gedaan, een littledutch blokken dingetje, een pyjama, en een nieuwe slaapzak die hij toch nodig had
.
Kom ik weer aan hoor: als je het nog niet hebt en als het in het budget past: een Lamaze beestje. Freddie de Vuurvlieg is een leuke en de octopus ook.
Mocht je een bad hebben: badspeeltjes. Hema had laatst hele leuke verschillende in een set voor 5 euro, bij Wehkamp zijn ze nog te vinden: https://www.wehkamp.nl/hema-badspeeltjes-16287881/?
Kruidvat heeft nog leuke Nijntje-dingen: Een stapeltoren van ballen, geschikt voor kindjes vanaf 8 maanden, en knisperboekjes en Nijntje knispers. Met name die laatste heeft J veel gebruikt en omdat knisperNijn lekker plat is past die makkelijk in de tas, kinderwagen, maxicosi etc.
J heeft momenteel een fase waarin ze helemaal gek is op vormpjes, en ze ergens in doen (of uit). Nu heb ik een simpele houten activiteitenkubus van Lidl waarbij aan 1 kant een vormenstoof is met 3 vormpjes. Mijn moeder heeft een vormenstoofhuisje van kunststof waar J graag mee speelt als ze bij mijn moeder is.
Ik wil graag een wat uitdagendere vormenstoof, aangezien degene die ik heb maar 3 vormpjes heeft, en ze de vormpjes regelmatig met 2 tegelijk in het gaatje drukt. Op Bol zie ik hele mooie maar ik ben ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke stoven jullie kindjes het leukst vinden. 
Deze met veel verschillende vormen. Is erg leuk.
Daar kunnen ze echt zoet mee zijn en veel beter mee oefenen.