Tips, ervaringen & aanraders

Leuk! Ik bestel leuke feestelijke outfits bij NEXT. Ik weet niet of je daarvan houdt maar ik hou wel van een driedelig setje met een strikje of wat luxere tuinbroek met een strikje voor de verjaardagen.

1 like

Ook als je dan een voedingskussen met hoeslaken overheen hebt?

Hier juist aangeraden. Ik kan echt niet zonder dat nestje, als ze onrustig is ‘s avonds ligt ze erin naast me op de bank, of soms op zondagochtend tussen ons in in het nestjr

1 like

Ik ben ook groot fan van het babynestje. S heeft er tot 4 maanden bijna dagelijks wel in gelegen.
Had hem in de box liggen, maar ook op de bank of in ons bed. Hij heeft er ‘s nachts nooit in geslapen, maar overdag onder ons toezicht wel. Hij vond het heerlijk liggen.

1 like

Lijkt mij ook hoor. Je mag toch ook geen bekleding/rand hebben in de box of in het ledikantje? En aangezien het zo dicht om het kindje heen zit, lijkt de kans op rebreathing/stikken me juist groter dan wanneer er niks om het hoofd zit.

Hoeslaken om een voedingskussen is toch juist heel wat anders? Kindje ligt er op en niet er tussen.

1 like

Maar als je er gewoon bij zit is het toch niet gevaarlijk? S lag regelmatig zo in zijn babynestje, en heb hem echt nooit met zijn gezichtje in de zijkant zien liggen? Hij lag gewoon altijd zo:

S in zijn babynestje

Weg

5 likes

Hier ook baby van bijna 6 maanden, ze slaapt in een wiegje wat tegen ons bed aangeschoven staat. Wiegje heeft van die dunne spijlen. Sommige nachten (na wat pittige nachten meestal) slaapt ze bij ons in bed zodat ik haar makkelijker kan voeden/speentje in doen enz. Dan leg ik het voedingskussen om haar heen zodat ze niet kan rollen en ik ook niet op haar kan gaan liggen. Maar meestal gewoon in haar eigen bedje. Ze slaapt gewoon in een slaapzakje met nog een dekentje erover. Kan morgen wel even een foto maken! Babynestjes heb ik verder geen verstand van, die hebben we niet gebruikt.

1 like

Werd bij ons ook afgeraden hoor. Idd ivm rebreathing en daarvoor hoeft je baby niet eens letterlijk met zn neus tegen de zijkant aan te liggen. Misschien waren onze bureau’s best steng? Ze vroeg ook of we een a.erosleep topper hadden. Als dat zo was had ze die er ter plekke uitgesmeten zei ze haha.

2 likes

Ik heb de Chicco next2me. Ideaal ding! De bodem kan ook aan 1 kant tegen reflux. Je kunt ‘m een beetje wiegen. Zijkant gaat naar beneden dmv ritsen dus echt super makkelijk. Zou deze echt aanbevelen.

1 like

Die hebben wij ook. Ik wist niet dat je het kon wiegen, dacht dat ie gewoon gammel was :sweat_smile:

Vind het iig een heel fijn ding, maar hij is wel groot/lomp.

2 likes

Maak je niet te druk! Ik heb drie kinderen en de adviezen veranderen per jaar. Als ik alle adviezen van nu zie, is het knap dat mijn zesjarige uberhaupt nog leeft ;).

Enige wat echt (overal altijd) wordt afgeraden is van die bedbumpers. Ze bezeren zich echt niet zo snel, en de bedjes nu moeten voldoen aan eisen qua spijl afstand.

Je gebruikt het bed dus nu als co sleeper dus je ligt er sowieso naast. Als je er niet ligt, moet je de zijkant wel dicht kunnen doen want 6 maanden -> dan kunnen ze echt wel gaan rollen enzo. Geen kussens ed als barricade als je er niet bij bent, dat is afgeraden omdat baby daar met gezicht tegenaan kan gaan liggen.

3 likes

Eens met @Tessa @Suvi

Ik verbaas me elke keer als ik zwanger ben, wat je opeens niet meer mag doen en juist wel moet doen met een baby.

Ik denk vooral dat je je gezonde verstand moet gebruiken en ik denk dat niemand moedwillig zijn kind laat stikken. De ene moeder heeft positieve ervaring en de ander moeder volgt ander advies op. Helemaal niks mis mee.

Als het voor jou persoonlijk niet goed voelt, dan doe je het niet. Als je iets fijn vindt, dan kan je het gewoon uitproberen. Mocht het toch niet goed aanvoelen dan kies je iets anders.

2 likes

Wij hebben er een van petite Amélie. Vind die stoffen bijvoorbeeld niet mooi. Deze is van hout en betaalbaar (inclusief matras)
Las er goede dingen over. Hier nog geen baby dus geen ervaring verder

1 like

Wij hebben ook die van petit amelie, idd goed betaalbaar. Vind het matras alleen wel erg dun, overweeg om nog een ander matras te kopen. Maar aan de andere kant zijn baby’tjes natuurlijk wel licht… hebben jullie het matrasje wel gehouden?

Hier trekt het matrasje nog wat krom. Vind hem niet dun eigenlijk.
Lijkt mij een prima matrasje

Kunnen jullie een lekkere natuurlijke olie aanraden waarmee ik m’n buik kan insmeren? Gebruik nu gewoon bodylotion, maar vind allebei een beetje chemisch. :slight_smile:

Amandelolie

Bedankt :slight_smile: Heb nu ontdekt dat Naif ook een lijn voor vrouwen heeft, dus dat ga ik lekker proberen!

1 like

De zwangerschapsolie van weleda, die is ook op basis van amandelolie. Ruikt een beetje kruidig ofzo dus moet je van houden maar ik vond m heeeerlijk.

1 like

Ik gebruikte de gele olie van weleda, volgens mij van de calendula lijn? Rook lekker naar citrus en trok ook goed in.