Tips, ervaringen & aanraders

Zo eerste nacht L. laten doorslapen. Om 00:00 uur de laatste voeding gedaan, en die van 03:00 haar niet meer wakker gemaakt. Om 05:30 werd ze pas wakker! Super hoor :slight_smile: Ze was wel klaar wakker net tot 08:30. Ben benieuwd hoe ze de rest van de dag is.

4 likes

Ik zit ook een beetje te worstelen met snachts voeden. Hij krijgt om 18 uur een fles en valt rond 19 meestal als een blok in slaap, dan begint echt zijn nacht. Om 21 en om 1 maken we hem wakker voor een fles en dan komt ie tussen 5 en 6 weer. Nu zit ik te denken die van 21 een of twee uurtjes later te doen en dan af te wachten wanneer die weer komt. En dan iets grotere flessen savonds? Maar vind het spannend omdat het ritme nu voor hem goed werkt. Ben het zelf alleen een beetje zat om er 2 keer uit te moeten en daarom maar om 22 uur naar bed te gaan haha.
Vanaf hoe oud mogen kindjes eigen pap flessen?

Mijn schoonmoeder wilt voor mijn dochters tweede verjaardag een peuterbedje kopen. Maar is twee niet te jong?

1 like

Ze ‘mogen’ vanaf 4 maanden rijstebloem maar ik ben voorstander vanaf 6 maand, net als hapjes. Is een persoonlijke keuze! En wakker maken voor een voeding heb ik alleen de eerste zes weken van hun leven gedaan… Ze werden echt wel wakker als ze trek kregen, en zolang ze voldoende plassen en lekker groeiden, liet ik ze gewoon slapen.

2 likes

Ik kom hier ook even binnen vallen na alles gelezen te hebben :slight_smile:
Ons jongste zoontje is nu bijna 1 maand oud en ik geef borstvoeding. Maar ik heb serieus ALTIJD non-stop honger. Zo kom ik gewoon nog meer aan dan tijdens de zwangerschap zelf.

Heeft iemand gouden tips om dit een beetje te handelen? Dit klinkt dom, maar ik ben zo bang dat als ik echt streng ga dieten of moeilijk ga doen, dat mijn melkproductie dan achteruit gaat lopen. En my word F. drinkt echt heel veel en vaak.

Streng dieet of veel afvallen is niet bevordelijk voor je bv! Bij mij ging de productie echt achteruit en heb hard moeten werken om die weer op te krikken… Simpel gezegd; zorg voor gezond snaaiwerk. Ik sneed heel veel fruit en groente, gooide dat in bakjes en zorgde dat het voor het grijpen stond. Zodra ik trek kreeg, trok ik een bakje open. Maar eerlijk is eerlijk, de eerste zes weken ben je aan het herstellen en hoef je nog niet zo op je lijn te letten. Reken maar dat de boobs veel wegen nu. Tussen de 6-12 weken gaat je lijf ook hard werken om je bv te stabiliseren, dus heb je de energie gewoon nodig :woman_shrugging:t3:

3 likes

Hier sliepen twee kinderen met 1,5 jaar al in een peuterbed, want het ledikantje moest leeg voor de baby. Ging prima en ze vallen er niet uit door die verhoging.

1 like

Grappig, ik had juist NUL eetlust na de bevalling. De eerste weken. Echt tegen heug en meug zitten eten.

Overigens ben ik flink afgevallen van het voeden… voor de zwangerschap x, met 42wkn x, en nu, na 11mnd voeden en still counting, x…
Ik moest er echt tegen aan eten op den duur… niet mooi meer ook :frowning:

aangepast; gewicht weggehaald

1 like

De eerste paar weken at ik ook echt veel te weinig. Was ook super snel weer op gewicht. Had echt geen honger, wel dorst, denk dat ik makkelijk 5l per dag dronk.
Toen de BV niet zo goed liep wel meer begonnen te eten, maar moest er echt tegen eten… Nu met het deeltijd voeden is het wel ok en heb weer een normale eetlust.

Ohh oke top! Ja ik heb er eentje op het oog met zo een rekje. En dan met kussen en deken? Want ze slaap nu in slaapzak met een baby deken van fleece. Maar ze trapt de dekentjes van haar af.

@Mhysa ohh oke nou dan komt het vast goed!

1 like

Hier gewoon met slaapzakje. Want de dekens werden ook steeds weg getrapt . En maakt de drempel om steeds uit bed te komen iets hoger voor het kind.

@Saturnus Thanks!

Mijn baby is aan het zingen, maar ze kent niet alle woorden, zo schattig. Gaaapie gaapie heb die ja nee WOL. Ja ba ja ba zakke VOL gaaaaapie. Die woorden die kent met extra overtuiging :joy:

13 likes

Is het normaal dat je na 5 weken weer een beetje bloed kan verliezen na de bevalling? Het was al gestopt, maar ik vraag me nu af of dit door de knip komt of ben ik al ongesteld of moet ik me zorgen maken? :frowning: Huisarts is niet bereikbaar…

Ja hoor, dat kan. Ik heb t/m week 6 nog gebloed (beide keren), maar ook wel eens met tussenpozen. Vaak als je wat beweeglijker wordt kan het weer wat (meer) gaan bloeden.

1 like

Zijn er hier toevallig nog moeders die ervaring hebben met (licht) allergische reacties?
Q. krijgt van sommige dingen rode vlekken in zijn gezicht en af en toe ook bultjes die lijken op de bultjes die je krijgt als je in de brandnetels gevallen bent. Hij krijgt dit onder andere van ei en pindakaas, maar ook wel eens zonder een, voor ons, directe aanleiding. Geen heftige reacties dus en hij lijkt er over het algemeen ook geen last van te hebben, maar helemaal goed zit het duidelijk ook niet. Heb het met betrekking tot de pindakaas al wel eens besproken met CB en die zeiden toen dat zolang het bij deze milde reactie blijft, we het beter zo nu en dan kunnen blijven aanbieden. Maar nu hij inmiddels 1 is en nog steeds reageert, vroeg ik me toch af of er hier vergelijkbare ervaringen zijn en/of wellicht tips.

Edit: heb even twee foto’s toegevoegd. Die van de bultjes is wel zijn heftigste reactie tot nu toe, over het algemeen blijft het bij die vlekken (en die verdwijnen redelijk snel weer).

Foto’s

Een week of twee. Had al een paar dagen last van een open plekje van de Knip. Daarnaast ook wat bruine afscheiding. Maar nu is het helder rood, dat was het nog niet eerder. Sorry voor alle details…

Hmmm Misschien stress ik dan voor niets… Ik ga In ieder geval even de Huisarts bellen en een afspraak maken om de knip te laten nakijken. Volgens mij heelt het niet helemaal zoals het hoort.

Mijn dochter heeft dit met tomaat. En ze vindt dat super lekker. Allemaal rode vlekken en bultjes rond haar mond. Het trekt vaak wel snel weg. We geven het dus liever niet. Wel vaak gehoord dat kinderen er nog over heen groeien. Nachtschade kan snel klachten geven, maar pinda en ei is weer anders

Edit: met de foto’s erbij ziet het er wel uit als een flinke allergische reactie. Ik heb familie met notenallergie en dat ziet er wel zo uit als de huid in aanraking komt met noot. Ik zou me niet zo comfortabel voelen om dan ei en pinda aan te bieden. Toch naar de huisarts of een goede kinderdietiste gaan denk ik

2 likes

Die foto dateert gelukkig van de zomer en toen waren wij ook wel geschrokken inderdaad. Gek genoeg was het wel alleen plaatselijk, behalve op zijn been verder dus nergens en precies toen leek er geen directe aanleiding :weary: ei en pindakaas geven wij dus alleen nog maar in hele kleine hoeveelheden, vooral om te zien of er nog steeds reactie is, en dan krijgt hij dus die vlekken. Trekt inderdaad wel net als bij jullie snel weer weg overigens.

Als hij genoeg op gewicht is, zou ik hem gewoon laten slapen en dan zien wanneer hij zichzelf meldt. Misschien kan hij dan wel een fles laten vallen. En als hij altijd zijn fles volledig leegdrinkt kun je savonds eens 30ml extra proberen.

1 like