Ik heb deze, deze zonder benen en het mutsje van Hema zo lief.
Haha hier ook drie kinderen die de eerste dag in het zkh maat 44 droegen! Terwijl ze alledrie rond de 50 cm waren (alleen niet zo zwaar, 2900-3100)
Vanaf dag twee kleinvallend maat 50 maar maat 56 was nog heeeeel ver weg :’)
Wij hebben een peuterbed van petite Amélie en ik vond het matras daarvan ook vrij slecht/te zacht.
Heb dus een ander stevig koudschuim matras besteld.
Zeker doen. Hier ook volgens de voorspellingen een lang en dik kind maar kon met mak 50 aan. Woog uiteindelijk 3918 en was 53 cm. Dus ik zou zeker een pakje kopen in die maat. Lubberende kleertjes zijn een stuk minder mooi
Ik heb van alles is 50 en 56. Nu gisteren te horen gekregen dat meneer iets kleiner is dan gemiddeld dus komt goed uit denk ik.
Hier hetzelfde, grote baby, maar heeft nog gemakkelijk een paar weken in maat 50 gezeten. Ik moet ook zeggen dat maat 50 van het ene merk soms veel groter is dan maat 50 van een ander merk.
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag: op dit moment ben ik 27 weken zwanger van nr 2. Mijn zoon is 2, maar heeft vanwege een zeldzaam syndroom een ontwikkelingsachterstand, hij is nu te vergelijken met een kind van 1/1,5, hij kan nog niet lopen (wel achter een loopwagentje en we verwachten dat hij over een maandje of 2 wel zelf loopt maar dit is lastig te voorspellen) en heeft dus nog veel hulp nodig. Ben erg benieuwd hoe diegenen met twee kinderen de ‘overgang’ van 1 naar 2 hebben ervaren. Hebben jullie tips, dingen die het net wat makkelijker zouden kunnen maken? We hebben al een duo wagen gekocht, ik verwacht die veel te gaan gebruiken. Gelukkig kan mijn zoontje heel lief alleen spelen, hij is wel heel makkelijk. Maar ben toch wel benieuwd hoe het straks met nog zo’n kleintje erbij is, ondanks dat ik me er wel erg op verheug
Ik vond de overgang van 1 naar 2 best heftig. Had steeds het gevoel dat ik de één te kort doe als ik met de ander bezig was. Daarnaast kon mijn zoon toen niet zo goed zichzelf vermaken. Ik droeg de baby wel veel en had zo mijn handen vrij om met mijn zoon dingen te doen. Het werd makkelijker qua ingang, toen de jongste meer contact maakte met de oudste en helemaal toen ze elkaar gingen opzoeken. Eerst kruipend achter d’r grote broer aan en daarna samen kattekwaad uithalen.
Denk dat een duowagen geen slecht idee is inderdaad. Maakt het ook makkelijker voor jou om weg te gaan, omdat hij minder goed loopt. Verder zou ik zeggen, afwachten en go with flow. Soms moet eentje inderdaad wachten, is niet altijd makkelijk en helaas onvermijdelijk.
Zouden jullie een lekkere stoel in de kamer aanraden? Ze slaapt in principe bij ons, dus het kan ook in bed maar ik weet niet of dat chill is… en waar moet die aan voldoen? Een vriendin van me zei dat het absoluut een schommelstoel moet zijn maar daar ben ik niet zooo’n fan van.
Ik heb me de eerste week steeds keurig naar de Ikea Strandmon stoel gesleept, ook midden in de nacht (en ook als hij al bij ons in bed lag). En daarna heb ik het opgegeven want het was mij veel te koud in de nacht. Enige nadeel is dat ons bed geen hoofdeinde heeft en ik dus tegen kussens aan moest liggen en me dat wel rugpijn heeft gegeven toen. Maar het was warm
Ik wilde ook graag een stoel om in te voeden. Maar was nog aan het rondkijken. Baby is nu 2,5 maand en ik heb geen seconde een stoel gemist
In de nacht is het idd veel te koud. Ben dan zo blij dat ik terug in m’n warme bed kan kruipen om daar een voeding te geven
Ik heb geen stoel gemist, ik voedde ook in bed. Warmer en makkelijker zo midden in de nacht.
Ik heb die hysterische roze stoel van de Sissyboy in de babykamer. Daar voedt ik haar ‘s nachts zodat m’n vriend rustig verder kan slapen. Maar ik zit er alleen die voeding ‘s nachts, verder in bed of beneden op de bank.
Wij hebben 1 van onze oude eettafel stoelen op de babykamer staan en hoewel dat meer een gevalletje was ‘we moeten ze ergens laten en hier is veel ruimte’, ben ik er nu juist heel blij mee. Zijn laatste voeding geef ik altijd in die stoel, zodat ik hem daarna vrijwel meteen kan overleggen. En ook als hij 's nachts wilt eten dan geef ik hem dat in die stoel. Moet wel zeggen dat hij sinds hij 5 weken oud is op zijn eigen kamer slaapt en ik flesvoeding geef.
Een schommelstoel is alleen lekker als je een zachte vloer hebt. Midden in de nacht heen en weer rocken op een houten schommelstoel die op een houten vloer stond, bleek hier niet bevordelijk voor de nachtrust van mijn man ;’)
Bedankt allemaal ik ga het eerst maar zonder stoel doen denk ik haha
Ik ben nog steeds fan van een stoel om in te voeden. Als ik in bed voed zit ik minder rechtop, en ik ben nog steeds bang dat ik in slaap val in bed. Vooral in het begin gebeurde dat bijna.
Op de slaapkamer hebben we een Poang stoel van IKEA en die bevalt goed. In de woonkamer hebben we een Strandmon van IKEA en die is ook fijn.
Qua houding is voeden in de stoel wel fijner vind ik. Bij de 1e voedde ik altijd in de stoel (schommelfauteuil, zo chill). Nr 2 slaapt in de co-sleeper dus die voed ik ‘s nachts in ons bed. Resultaat is dat ik nu 2x per week fysio heb ivm verkeerde voedhouding waardoor alles vast zit aan de linkerkant
Houden jullie een foto album bij? En dan zo een waarbij je zelf de foto’s inplakt en tekst met de hand schrijft, of een die je via internet in elkaar flanst en zo op de deurmat komt?
En als jullie het via internet doen, per hoeveel tijd maken jullie dan een nieuw album? Bijv: elk jaar één fotoboek, of langer?
Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb tot nu toe een album in bewerking bij Albelli, maar ik heb zoveel foto’s dat ik wel 10 albums kan vullen.
Ik wil nog apart een invulboek (met pen) gaan gebruiken voor de eerste tandjes etc, en de foto’s daarvoor wil ik los laten ontwikkelen.